Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGábor Pataki Megváltozta több, mint 10 éve
1
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" 2013. szeptember 25-27. Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati szokásai Készítette: Székely Kinga Katalin Sapientia EMTE, Csíkszereda
2
Az IKT és a székelyföldi fiatalok Az infokommunikációs technológiákhoz való hozzáférés már majdnem teljeskörű. A gyerekek és fiatalok meghatározó mennyiségű időt töltenek ezen eszközök használatával. Az infokommunikációs technológiákhoz való hozzáférés már majdnem teljeskörű. A gyerekek és fiatalok meghatározó mennyiségű időt töltenek ezen eszközök használatával. Milyen módon alkalmazzák, milyen mértékben tudják hasznosítani a rendelkezésükre álló infokommunikációs eszközöket? Régiófejlesztési szempontból is fontos ismernünk a fiatalok, kifejezetten a fiatal véleményformálók, csoportvezetők infokommunikációs eszközhasználatát
3
Digitális szakadékok Az IKT elterjedésének kezdeti időszakában a lemaradást, a távolmaradást a hagyományos rétegképző változókkal magyarázták. Ma már a hozzáférés szinte teljeskörű. A digitális szakadék megújul felhasználási síkon. Bizonyos csoportokban, a kulturális minták, értékek, célok, társadalmi igények alacsonyabb fokú, egyszerűbb felhasználást generálnak, míg más környezetben vannak olyan kontextuális elemek, környezeti tényezők amelyek hozzájárulnak ezen technológiák magasabb fokú, komplexebb felhasználásához.
4
Vizsgálat ismertetése Az IKT használata=új lehetőség Fiatal leaderek hogyan próbálják vezetői szerepüket kiépíteni, fenntartani és pozícionálni, és ebben milyen szerepet kapnak az információs technológiák, kiemelten a közösségi média ? Az IKT használata=új lehetőség Fiatal leaderek hogyan próbálják vezetői szerepüket kiépíteni, fenntartani és pozícionálni, és ebben milyen szerepet kapnak az információs technológiák, kiemelten a közösségi média ? Közéleti szerepet is vállalnak Aktív civil tevékenységet folytatnak Önkéntesek Véleményeik, cselekedeteik mintaként szolgálnak a tagoknak Többségük választott tisztséget tölt be
5
Vizsgálat ismertetése A fiatal vezetők az infokommunikációs eszközök használata által előnyt tudnak-e szerezni másokhoz viszonyítva, kialakul-e társadalmi vagy digitális távolság a group leaderek és az átlag felhasználók között A fiatal vezetők hogyan használják a Facebook közösségi oldalt, miként építik fel saját profiloldalukat? Feltevés: A vezetők érdeke a közösségi oldalak használati módjának a fejlesztése: -Kommunikációs feladatok megoldása - Pozíció megerősítése Feltevés: A vezetők érdeke a közösségi oldalak használati módjának a fejlesztése: -Kommunikációs feladatok megoldása - Pozíció megerősítése
6
Alkalmazott módszerek Facebook profilok megfigyelése, elemzése Fiatal vezetők Facebook profiljának és aktivitásának megfigyelése egy éves időszakban Összehasonlítás A térségben élő, azonos korcsoporthoz tartozó, úgynevezett átlagos felhasználók és a vezetők profiljának összehasonlítása Interjúk Fiatal vezetőkkel készült interjúk, mennyire céltudatosan vagy nem céltudatosan használják ezt az eszköztárat és a kapcsolódó eljárásokat (technikákat) a saját vezetői pozíció építésében, illetve működtetésében
7
Átlag felhasználók gyakorlata 300-700 ismerős Személyes és magán jelegű tartalmak Kevés a saját tartalom (fotó jellemző) Bejegyzések gyakorisága, rendszeressége változó Aktív és passzív felhasználók Tudatos és kevésbé tudatos magatartás Aktív és passzív felhasználók Tudatos és kevésbé tudatos magatartás Chat és üzenetek használata Jellemző csoportokhoz való tartozás Az oldalakat like-olják, de nem működtetik Biztonsági beállítások mérsékeltek Chat és üzenetek használata Jellemző csoportokhoz való tartozás Az oldalakat like-olják, de nem működtetik Biztonsági beállítások mérsékeltek
8
Group leaderek gyakorlata Minimum 1500 ismerős Aktív magatartás Rendszeres jelenlét Közérdekű bejegyzések aránya megnő Változatos típusú posztok Saját tartalmak (nem csak fotók) Szakmai csoportok tagjai Oldalakat és csoportokat működtetnek Nyitott kapcsolatépítése Nyilvános profiloldal Közérdekű bejegyzések aránya megnő Változatos típusú posztok Saját tartalmak (nem csak fotók) Szakmai csoportok tagjai Oldalakat és csoportokat működtetnek Nyitott kapcsolatépítése Nyilvános profiloldal
9
Összegzés Bejegyzések tartalma különböző Különböző tudatossági szint Aktivitás rendszeressége változó Alkalmazások és más funkciók felhasználása inkább jellemző a vezető pozícióban lévő fiatalokra Bejegyzések tartalma különböző Különböző tudatossági szint Aktivitás rendszeressége változó Alkalmazások és más funkciók felhasználása inkább jellemző a vezető pozícióban lévő fiatalokra
10
Következtetések Az „átlagos” felhasználók számára nincsenek olyan előnyök amelyek arra ösztönöznék őket, hogy a közösségi oldalak minden funkcióját igénybe vegyék. Vidéki térségben is lehetséges és van példa a magasabb fokú felhasználásra, de legtöbbször ezt személyes igény generálja.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.