Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaZsolt Orbán Megváltozta több, mint 10 éve
1
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, 2013. szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
2
Gyerekekkel és internettel/mobil technológiával kapcsolatos kutatások számának alakulása Európában
3
Kik vannak a kutatások fókuszában? gyerekek szülők tanárok A csak gyerekekkel foglalkozó kutatások arányának csökkenése…
4
Milyen témákkal foglalkoznak a kutatások és milyen módszereket alkalmaznak?
5
Hány éves gyerekekkel foglalkoznak a kutatások? 0-8 év 9-18 év
6
Az internetet egyre fiatalabb életkorban kezdik el használni a gyerekek Kutatások a 0-8 éves korosztályban a 3-4 évesek harmada, az 5-7 évesek 87%-a használja az internetet (Egyesült Királyság, 2012) a 7 évesek 64%-a internethasználó (Finnország, 2012) a 6 évnél fiatalabbak 78%-a online, de az 1 évnél fiatalabb csecsemők 5%-a is „fogyaszt” az internen valamilyen tartalmat (Hollandia, 2011) a 3-6 éves gyerekek közel fele rendszeresen használja az internetet (Ausztria, 2012)
7
INTERNET = JÁTÉK & SZÓRAKOZÁS Kutatások a 0-8 éves korosztályban 10%11%6%22%15% A Facebook-on saját profillal rendelkező 6-9 éves gyerekek aránya (2011)
8
A korai számítógép- és internethasználat jótékony hatással van a gyerekek iskolai teljesítményére USA (2006) – a gyakori internet és számítógéphasználat pozitív hatással volt a gyerekek olvasási és matematikai képességeire Ausztrália (2011) – az internethez és számítógéphez való hozzáférés pozitív kapcsolatban van a verbális képességekkel (kivételt csak a játékkonzolok jelentettek) Mik a kisgyerekek internethasználatának előnyei a kutatások alapján?
9
A korai számítógép- és internethasználat jótékony hatással van a gyerekek iskolai teljesítményére Mik a kisgyerekek internethasználatának előnyei a kutatások alapján? azok a gyerekek, akik már digitális tapasztalatokkal érkeznek az iskolába, jobb képességekkel rendelkeznek a különböző tartalmak közötti navigáció, hozzáférés és létrehozás területén ezek a képességek és tudás hozzájárulhatnak a későbbiekben a technológia felelős és tudatos használatához (a „digitális állampolgárság” kialakulásához)
10
az online játék (ha jó) ugyanolyan hasznos lehet, mint az offline játék bizonyos virtuális világok, játékok jellegzetességei a hagyományos játékokhoz hasonlóan működnek, hatásuk nem tér el lényegesen fantázia-játék, szocio-dramatikus játék, rituális játék, szabály-játék, stb. Mik a kisgyerekek internethasználatának előnyei a kutatások alapján?
11
a közösségi oldalak használata felkészültek-e mentálisan a kisgyerekek a csetelésre és az online netwörkölésre? egyedül vagy szülői segítséggel csatlakoznak? csak játszanak (pl. a Facebook csak azért kell, hogy játszani lehessen) vagy mást is csinálnak? mi történik a gyerek-barát közösségi hálózatokban? (valós idejű moderálás) hogyan kezelik a gyerekek azt a helyzetet, amikor valami rosszul sül el? Mik a kisgyerekek internethasználatának hátrányai a kutatások alapján?
12
videómegosztó oldalak „kisgyerekbarát” technológia (olvasás nélkül is működik…) nincs tartalomszűrés, célcsoport szerinti szűrés (pl. a YouTube) megoldás: a tartalom klasszifikációja? Mik a kisgyerekek internethasználatának hátrányai a kutatások alapján?
13
mobiltechnológia, érintőképernyők és mobil alkalmazások egér és billentyűzet: (szülői) segítség nélkül nehéz -> érintőképernyő: egyedül is megy találkozzon-e a gyerek pl. 2 éves kora előtt képernyővel? (háttértévézést is beleértve) (ezek a tiltások többnyire empirikus kutatásokkal nincsenek alátámasztva) szabályozott/felügyelt vs. szabályozatlan/felügyelet nélküli eszközhasználat Mik a kisgyerekek internethasználatának hátrányai a kutatások alapján?
14
Ebben az életkorban a szülő szerepe még nehezen megkerülhető… Az idősebb testvér jelenléte mint egyértelmű „driver” A totális „digitális lábnyomok” generációja? (blogok, családi fotóalbumok, gyerek-profilok, stb.) Vannak-e, számítanak-e a személyiségi jogok? Hogyan kezelik ezt a szülők, testvérek?
15
Egyre több termék és alkalmazás jelenik meg a 0-8 éves korosztálynak a számára Melyik a helyes stratégia? Zárjuk el a digitális világot az iskola megkezdéséig? Vagy engedjük? Ha engedjük, akkor hogyan, mennyire? Kutatás, megértés, hasznosítás… Végezetül…
16
Köszönöm a figyelmet! bence.sagvari@ithaka.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.