Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMagda Papné Megváltozta több, mint 10 éve
1
VII. NEMZETKÖZI MÉDIAKONFERENCIA „A MÉDIA HATÁSA A GYERMEKEKRE ÉS FIATALOKRA” 2013. SZEPTEMBER 25-27., BALATONALMÁDI A középfokú médiaoktatás legújabb tapasztalatai középiskolás fiatalok mozgókép- és médiabefogadási szokásainak vizsgálata a mozgóképkultúra és médiaismeret tantárgy oktatásának eredményei és tapasztalatai Fábián László
2
Tudatos médiabefogadás?!
3
Médiakínálat és médiahatás
4
„Médiahelyzet” a közoktatásban? Jó irány?
5
Kerettantervi szabályozás „A gimnázium 9(–10). évfolyamán kötelezően választható tantárgy a mozgóképkultúra és médiaismeret.” „11–12. évfolyamon a művészetek műveltség- terület tantárgyai közül (ének-zene, dráma és tánc, vizuális kultúra, mozgóképkultúra és médiaismeret) az iskola döntheti el, hogy az adott órakeretből mely tantárgyakat és milyen arányban fogja tanítani.”
6
Kerettantervi szabályozás „11–12. évfolyamon a művészetek műveltségterület kötelező összes óraszámkerete heti 2 óra/évfolyam.” „A mozgóképkultúra és médiaismeret egyes tartalmai az 5–8. évfolyamokon az anyanyelv, a történelem, a vizuális kultúra és az informatika óráin jelennek meg.” „A 9–12. évfolyamokon a helyi tantervtől, az iskolák döntésétől függően más- és más évfolyamokon, illetve időkeretben tanítják a tárgyat.”
7
Kerettantervi szabályozás „A 11. és 12. évfolyamokon a médiajelenségekkel kapcsolatos elvontabb társadalomtudományi gondolkodás fejlesztése […] a célja.” „Ebből következik, hogy minden művészeti tantárgy, így a mozgóképkultúra és médiaismeret is heti 2 óra/évfolyamra készítette el a kerettantervét, ám annak felhasználása az iskola igényeinek függvé- nyében értelmezendő.”
8
„Szabadságra vagyunk ítélve?”
9
Őket ugye nem felejtjük el? „S magasra emeltem szegénykét, hogy nagy, hogy óriás legyen.”
10
Nézzünk szembe a tényekkel…
11
Középiskolás fiatalok internet-, mozgókép- és médiabefogadási szokásai kutatás helyszíne: ELTE T REFORT Á GOSTON G YAKORLÓISKOLA időpont: 2013. TAVASZ a vizsgált korosztály: A 10. ÉVFOLYAMOS DIÁKOK (16-17 ÉVESEK ) a vizsgálatban résztvevők létszáma: 29 FŐ
12
Középiskolás fiatalok internet-, mozgókép- és médiabefogadási szokásai oktatási keret: MÉDIA MODUL A 10. ÉVFOLYAMON 2012. SZEPTEMBERÉTŐL HETI 1 ÓRÁS „ÓRARENDI” MODULTÁRGY! MÉDIA FAKULTÁCIÓ – 11. ÉS 12. ÉVFOLYAMON HETI 2X45 PERC a vizsgálat szintjei: ÁLTALÁNOS KÉRDÉSEK AZ INTERNET HASZNÁLATÁVAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEK A TÉVÉNÉZÉSI SZOKÁSOKKAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEK A MOZGÓKÉPI BEFOGADÁSSAL ÖSSZEFÜGGŐ KÉRDÉSEK AZ OLVASÁSRA VONATKOZÓ KÉRDÉSEK
13
Kinek a véleményére adsz leginkább egy-egy „komoly” kérdés kapcsán?
14
Milyen forrásból tájékozódsz?
15
Naponta mennyi időt töltesz számítógépezéssel?
16
Rangsorold az alábbi számítógépes tevékenységeket a rájuk fordított idő alapján!
17
Internetes tevékenységek sorrendje (1-12)
18
Naponta mennyi időt töltesz tévézéssel?
19
Televíziós műfajok nézettségi sorrendje
20
Hol nézel leginkább nagyjátékfilmet?
21
2009 2013 1.A Gyűrűk Ura 124 2.Valami Amerika91 3.Forrest Gump 61 4. Üvegtigris60 5. Mátrix48 6. Kontroll44 7. Gettómilliomos41 8. Macskafogó33 9. Hair32 10. A Karib-tenger kalózai26 11. Tanú24 12. 10 dolog, amit utálok benned 22 1. Viharsziget94 2. Eredet88 3. Másnaposok76 4. Amelie47 5. Csillagok háborúja47 6. Mátrix39 7. Donnie Darko35 8. Gyalog galopp33 9. A Gyűrűk ura32 10. Vicky, Cristina, Barcelona 30 11. Kill Bill27 12. Ryan közlegény…26 Minden idők „legjobb” 12 filmje
22
„Minden idők legjobb 12 filmje” – 2009
23
„Minden idők legjobb 12 filmje” – 2013
24
Hetente mennyi időt töltesz szépirodalmi szövegek olvasásával?
25
Hetente mennyit időt töltesz szépirodalmi szövegek olvasásával? (2009)
26
Milyen újságokat olvasol?
27
Napilapok
28
Hetilapok
29
Magazinok
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.