Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaFerenc Nemes Megváltozta több, mint 10 éve
1
Növeli-e a középiskolai erőszak esélyét a televízió, a számítógépes játékok használata, valamint a vallásosság hiánya ? A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Konferenciája Balatonalmádi, 2011. szeptember Sáska Géza saskag@t-online.hu
2
Az Oktatási Jogok Biztosának, 2009 ben végzett Veszélyes iskola’ című vizsgálata, (www. oktbiztos.hu) Folyamánya:
3
Az EU oktatási miniszterek értekezlete elfogadta a magyar kezdeményezést Az iskolai erőszak csökkentésének Európa léptékű közös politikájának kialakítását.
4
A minta Az iskolák és a pedagógusok régió és képzési típus szerint reprezentálják az országos arányokat. 11. évfolyamon 186 középiskolában töltettünk ki kérdőívet egy-egy véletlenszerűen kiválasztott – osztály tagjaival (4375 diák), – az osztályt tanító tanárok (980 fő) (nem reprezentatív).
7
A hazai és a nemzetközi közkeletű vélemény szerint: 1.az elektronikus média gerjeszti az iskolai agressziót, 2.az erőszakos számítógépes játékprogramok fejlesztik ki a gyermekekben az agresszív hajlamot, 3. az erkölcsök romlásával és a vallásosság hiányával magyarázható az agresszió szintje.
8
1. A televíziózás és az agresszió
9
Naponta átlagosan a tévé, a dvd és a videó nézésével töltött óra a diákok körében (%)
10
A tévénézés és a diákok egymás közötti agresszió kapcsolata
11
A diákok tévénézési szokásai és a tanárok-diákok közti agresszió kapcsolata a diákok szerint
12
2. A számítógépes játékok és az agresszió
13
Játszik-e konzolos vagy számítógépes játékokat (%)
14
A számítógépes játékok és a diákok közti agresszió
15
Amit nem tudunk az eleve agresszív diákok ilyenek, vagy éppen ilyenné formálja őket a sok tévénézés, illetve a számítógépes játék.
16
3. A vallásosság és az agresszió
17
A vallási közösséghez tartozás és a képzési típus megválasztása gyenge összefüggés van (p=0,026) A gimnazista diákok között van a legnagyobb számban vallási közösséghez tartozó diák (31,6%), a szakközépiskolákban és a szakiskolák között pedig a legkevesebb (21,0%, illetve 21,5%). A gimnáziumi tanárok a 40,7%-a vallási közösség tagja, szakközépiskolákban 31,7%-a, szakiskolákban 30,6%.
18
A vallásoshoz tartozás, illetve az aktív vallásos-közösségi részvétel és az elkövetett és/vagy elszenvedett agresszió között nem mutatható ki összefüggés.
19
Összességében a „vallásosság hiánya és az agresszió oka” feltételezéseknek nincs alapja. Abban van igazság, hogy azok a diákok, akik a képernyő előtt és a számítógépes, konzolos játékkal naponta hosszú időt, (négy óránál többet) töltenek, az átlagnál agresszívebbek. Elsősorban a szakiskolásokra jellemző a TV nézés és a számítógépes játék élvezete.
20
Ami valószínű A TV, a számítógépes játékok használata és a vallásosság hiánya és az erőszak közötti szoros kapcsolat feltehetőleg a gimnáziumi érték felől értelmeződik: –a legtöbb vallásos és –a legkevesebbet televíziózó és számítógépen játszó diák itt található.
21
Feltehetőleg a gimnáziumokban lokalizálható kultúrára támaszkodnak az elemzett közkeletű nézetek, amelyek tárgyi alapja a szakiskolások kultúrájában lokalizálható.
22
A kutatást készítette: Demeter Endre, Gerő Márton, Hajdu Gábor, Hajdu Tamás, Hordósy Rita, Lakatos Zsombor, Lőrincz Dalma, Sáska Géza Kutatásvezető: Gerő Márton, Hajdu Gábor A kutatást a DIPA Tanácsadók és Fejlesztők Szakmai Egyesülete végezte. A vizsgálatot irányította: Sáska Géza
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.