Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaLaura Pásztorné Megváltozta több, mint 10 éve
1
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ 2006. 05. 17. Mérnöki Kar Tanácsülése
2
KARI KUTATÓ MUNKA Meghatározó szerep a Kar fenntartásában. Piacorientált teljesítmény növelése. Erősítendők: az ipari kapcsolatok, » pályázati tevékenység, » együttműködés (kívül, belül), » sokrétű tevékenység.
3
A HELYZET Erősségek I. Viszonylag korszerű és sokrétű a rendelkezésre álló eszközállomány. Sokéves tudományos és ipari tapasztalattal rendelkező munkatársaink vannak. Vannak még tapasztalt technikusok a tanszékeken. Kiterjedt baráti köri kapcsolatokkal, jól használható ipari kapcsolatrendszerrel rendelkezünk. Tehetséges fiatal oktatók, kutatók dolgoznak a Karon.
4
Erősségek II. Tehetséges, tudományos diákköri munkára is hajlandó hallgatókat oktatunk. Vannak jó, megvalósítható ötletek. Nagy számú tudományos fokozattal rendelkező oktató és kutató dolgozik a Karon. Jól működő doktori iskolák. Jelentős tudományos publikációs tevékenység.
5
Gyengeségek I. Lényeges eszközök hiányoznak. A tanszékeken az ipari tapasztalatokkal rendelkező kutatók egyenetlenül oszlanak el. A technikusok száma kicsi. A tanszékek között nagy a különbség a baráti, ipari kapcsolatok szorosságában, jellegében. Szakonként és tanszékenként nagyok a különbségek a hallgatók eloszlásában.
6
Gyengeségek II. Az újonnan fokozatot szerzők megoszlása nem egyenletes, ill. nem mindenütt pótolja a nyugdíjazással járó veszteségeket. Fontos folyóiratok hivatalos hozzáférésének megszűnése. Nagyok a különbségek az egyes tanszékek infrastruktúrális körülményei között.
7
Lehetőségek I. Tanszékek, kutatócsoportok közötti együttműködés fokozatos kiépítése. Együttműködésen alapuló országos nagy pályázatok előkészítése és beadása. Regionális pályázati lehetőségek hatékonyabb kihasználása. Határterületi kutatások támogatása, ipari háttér támogatásának megszerzése. Az értékteremtő K+F tevékenység iránti motiváció megerősítése.
8
Lehetőségek II. A doktori iskolák megerősítése új fokozatszerzések révén, ill. összevonások által. Több diákkörös hallgató bevonása a tanszéki kutató munkákba (HÖK). A fokozatszerzés és a tudományos karrier vonzerejének növelése. PhD hallgatók számának további növelése alkalmazott kutatási témákon ipari támogatás segítségével. Új források, kooperációs lehetőségek kiaknázása.
9
Veszélyek I. A személyi kapcsolatok számának csökkenése vagy gyengülése az új vállalati vezetések kialakulásával. Nehezen teljesíthető pályázati feltételek. Kooperativitás hiánya a potenciális együttműködők (más karok, külső partnerek) részéről. Korlátozott regionális lehetőségek a megfelelő külső (vállalkozói) partnerek hiánya/kis száma miatt. Motivációt csökkentő gazdasági szabályozások (elvonások növelése).
10
Veszélyek II. A doktori iskolákra vonatkozó feltételrendszer szigorodása. A vállalkozásokkal szemben barátságtalan környezet. A tudományos karrier vonzerejének csökkenése, az anyagi feltételrendszer beszűkülése. Nem biztosított a technikusok megfelelő utánpótlása – mind a képzés, mind a kínálat tekintetében. A vezető szakmai folyóiratok országos szintű (vagy konzorciális alapon történő) hozzáférésének csökkenése.
11
TEENDŐK A hatékonyság növelése A kutatási témák innovációs-lánc alapú orientálása. –Kari szinten azokat az alapkutatásokat támogatjuk, amelyek innovációs lánc kiinduló pontjai lehetnek. Projektek köré szervezett együttműködések. –A bevételek egységszintű elemzése alapján a tanszékek, kutatóegységek pozicionálása, s annak tervezése, hogy milyen irányba lehet, ill. célszerű elmozdulni.
12
Feladatra szervezett kutató csoportok Feladat orientált kutató csoportok, tanszékek közötti együttműködés. –Szemléletváltás a pályázatok beadási gyakorlatában. –Regionális pályázatok előkészítése, vállalatok igényeinek feltárása és nyilvántartása. –Kapcsolatrendszer tudatos építése a pályázatok beadásának vonatkozásában, tanácsadó cégek bevonása a pályázatok előkészítésébe.
13
Képességek felmérése és fejlesztése A tanszéki, illetőleg kari kezelésben lévő infrastruktúra (műszerpark) felmérése a hatékony üzemeltetés és fenntartás biztosítása céljából. –A műszerek kihasználtságának feltérképezése, szolgáltatásjegyzék készítése – árak megjelölésével –Akkreditált laborok kialakításának előkészítése, megvalósítása. –A műszerbeszerzésekkel kapcsolatos kari beruházási stratégia kialakítása. –A számítógépes infrastruktúra kezelésének megszervezése.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.