Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Biomérnök alapszak (BSc)
Analitikai, Környezettudományi és Limnológiai Intézet Limnológiai Intézeti Tanszék Biomérnök alapszak (BSc) Pannon Egyetem, Mérnöki Kar
2
A képzés célja A képzés célja biomérnökök képzése, akik alkalmasak:
a széleskörűen értelmezett biotechnológiai rendszerek és az azokat működtető személyzet irányítására,
3
A képzés célja A képzés célja biomérnökök képzése, akik alkalmasak:
analitikai vizsgálatok, gyártásközi és végső minőségellenőrzés végzésére,
4
A képzés célja A képzés célja biomérnökök képzése, akik alkalmasak:
legalább egy idegen nyelven a műszaki dokumentáció megértésére,
5
A képzés célja A képzés célja biomérnökök képzése, akik alkalmasak:
a technológiai rendszerek fejlesztésében, tervezésében, új eljárások, termékek kifejlesztésében, kutatásban részfeladatok ellátására a munkaerőpiac igényei szerint,
6
A képzés célja A képzés célja biomérnökök képzése, akik alkalmasak:
továbbá a képzés nyújtotta ismeretek birtokában alkalmassá válhatnak a képzés második ciklusban történő folytatására.
7
Alapfokozat birtokában a biomérnökök képesek:
- biológiai/biotechnológiai rendszerek biztonságos, környezettudatos működtetésére, a szakterülettel kapcsolatos szolgáltatások, kereskedelmi feladatok ellátására,
8
Alapfokozat birtokában a biomérnökök képesek:
laboratóriumi, félüzemi, üzemi feladatok elvégzésére, új metodikák elsajátítására,
9
Alapfokozat birtokában a biomérnökök képesek:
bonyolultabb feladatok elvégzésére, ismeretek gyakorlati alkalmazására a választott szakiránynak megfelelő szakterületen,
10
Alapfokozat birtokában a biomérnökök képesek:
részfeladatok ellátására a technológiai rendszerek fejlesztésében, tervezésében, új eljárások, termékek kifejlesztésében, kémiai és rokon tudományok kutatásában,
11
Alapfokozat birtokában a biomérnökök képesek:
a feladatok ellátásához szükséges számítástechnikai ismeretek, adatbázisok alkalmazására,
12
Alapfokozat birtokában a biomérnökök képesek:
a korábban nem ismert új folyamatok, termékek, rendszerek megismerésére, megértésére,
13
Alapfokozat birtokában a biomérnökök képesek:
legalább egy idegen nyelven a műszaki dokumentáció megértésére.
14
A szak képzési és kutatási előzményei a Pannon Egyetemen
A Pannon Egyetem Mérnöki Karán az új szak indításához rendelkezésre állnak mind a szükséges természettudományos (biológia, kémia, biokémia oktatása és ehhez kapcsolódóan a tudományos műhelyekben folyó kutatómunka), mind a műszaki képzés feltételei.
15
A szak képzési és kutatási előzményei a Pannon Egyetemen
A Pannon Egyetem Mérnöki Karán a nyolcvanas évek első felétől rendszeresen folynak biokémiával, biotechnológiával, biomérnöki ismeretekkel, biomassza hasznosításával összefüggő képzési programok, hazai és nemzetközi együttműködés keretében zajló kutatások és tudományos fokozatszerzések.
16
A szak képzési és kutatási előzményei a Pannon Egyetemen
Az e területen szerzett képzési tapasztalat alapján, az universitas-sá történt fejlődés adta lehetőségeket felhasználva és a kor kihívásainak megfelelve a Pannon Egyetem biomérnök szak indítását határozta el. Első biomérnök hallgatóinkat 2007-ben vettük fel.
17
A törzsanyag szempontjából meghatározó ismeretkörök:
természettudományos alapismeretek: matematika, fizika, kémia, biológia, biokémia
18
A törzsanyag szempontjából meghatározó ismeretkörök:
gazdasági és humán ismeretek: mikro- és makroökonómia, menedzsment- és vállalkozásgazdaságtan, üzleti jog
19
A törzsanyag szempontjából meghatározó ismeretkörök:
szakmai törzsanyag: biológiai rendszerek működése; fizikai kémia alkalmazásai és anyagtudomány; mérés és irányítástechnika; géptan és művelettan; technológia; bioipari eljárások
20
A törzsanyag szempontjából meghatározó ismeretkörök:
Differenciált szakmai ismeretek: ipari biotechnológia, bioanalitika, bioinformatika
21
A törzsanyag szempontjából meghatározó ismeretkörök:
szakmai gyakorlat: Az intézményen kívül teljesítendő szakmai gyakorlat időtartama a műszaki alapképzésben legalább 4 hét.
22
A képzés sajátosságai A biomérnök képzés azonos képzési ágban szerepel a vegyészmérnök- és környezetmérnök képzéssel, azoktól a biológiai szakismeretek lényegesen nagyobb arányú tantervi oktatása jelent eltérést.
23
A képzés sajátosságai Biomérnököket a világ számos egyetemén képeznek. A specializációs lehetőségek magukba foglalják az orvosi-, ipari- és mezőgazdasági alkalmazásokat.
24
A képzés sajátosságai A bolognai képzési rendszeren belül a szakágak között nagy az átjárhatóság, és a mester- (MSc) szinten egymás alapdiplomáit elfogadják, emiatt a biomérnök BSc-vel rendelkező, s tanulmányaikat mester szinten folytatni kívánó hallgatók előtt a specializáció széles spektruma tárul fel.
25
Elhelyezkedési lehetőségek
A biomérnökök elsősorban biotechnológiai ismeretekkel rendelkező szakemberek, akiknek egy meglehetősen széles, multidiszciplináris tudományterületen kell otthonosan mozogniuk, tervező-, fejlesztő- és termelő tevékenységet folytatniuk a gyógyszeripar, a mezőgazdaság, az élelmiszeripar, a környezetvédelem, a vízgazdálkodás, az egészségügy és a finomkémiai ipar területén egyaránt.
26
Elhelyezkedési lehetőségek
A biotechnológia Magyarország húzóágazataként definiált. A biomérnökök iránti igény nőni fog, a Közép-Dunántúli Régió fejlesztési tervében előnyben részesítik a biológiával, biotechnológiával foglalkozó iparágakat.
27
Biomérnöki feladatok (néhány példa)
Biotechnológia Kriobiológia Szövettenyésztés Bioinformatika Biomechanika Akvakultúra Őssejtkutatás …
28
Irány a biomérnök szak! Érdekelnek a természettudományok, a biológia?
igen nem Elkerülnéd a tömegképzést? igen nem Versenyképes diplomát szeretnél? igen nem Szeretnél gyakorlati tapasztalatokra is szert tenni? igen nem Kíváncsi vagy, milyen a gyakorlatorientált kutatás? igen nem Irány a biomérnök szak!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.