Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaHanna Veresné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Tanulási eredmények – papír vagy valóság? Bánki Horváth Mihály
.
2
A gazdaság oldaláról nézve…
Globális gazdasági fejlődés és oktatás Tőke és munkaerő szabad áramlása A munkapiacok nemzetközivé és homogénebbé válnak Szükségszerű-e a az oktatási rendszerek homogenizálódása?
3
Erit franci linguam?/Lesz közös nyelvünk?
„iskolai tudás” „utcai tudás” Beszélhet-e közös nyelven oktatás és gazdaság? Alkalmas-e a tanulási eredmény alapú megközelítés e közös nyelv kialakítására?
4
Szemléletváltás a képzésben
Az elmúlt mintegy két évtizedben a hagyományos oktatóközpontú megközelítés a tanuló központú megközelítés felé mozdult el.
5
A súlypont immár nem csak az oktatásra helyeződik, hanem arra is, hogy a hallgatóktól milyen tudáselemeket várunk el az adott modul, ill. program elvégzésekor.
6
Ennek a hallgató/tanulóközpontú oktatásnak kulcselemei a tanulási eredmények.
7
Tanulási eredmények Állítások arra vonatkozóan, amit egy tanuló/hallgató ismer, megért és képes elvégezni a tanulási folyamat (egy adott tanulási szakasz, képzési program) befejezésekor.
8
Mit jelölünk meg tanulási eredményként?
Minimális elvárásokat, az adott szintű fokozat küszöbértékeit? Az adott fokozat tipikus értékeit? Mennyi eltérést engedhetünk e küszöbértéktől „lefelé és felfelé” a fokozat megszerzésének veszélyeztetése nélkül?
9
A puding próbája … Tudunk-e kellően konkrét, értékelésre alkalmas tanulási eredményeket megfogalmazni, különösen a képesítési keret általános kimeneti jellemzőket leíró szintjein?
10
Gyakorlat: fogalmazzunk meg tanulási eredményeket!
11
Ki hogyan értékel? Hogyan értékel az oktatás?
Hogyan értékel a munkaerőpiac? Meghatározható-e a közös metszet, amelyet mindkettő elfogad – hogyan állítható elő a mindkét szféra számára megfelelő tanulási eredmény?
12
Értékelés egy LO alapú tanulási egységnél
13
Kérdések Kivitelezhető-e a valóságban a tanulási eredmény alapú szakmai képzés/szakképzés, megfelelő eszköztárral rendelkeznek-e ehhez a képző intézmények?
14
Megfeleltethető-e egymásnak az. „iskola” és a „vállalkozások”
Megfeleltethető-e egymásnak az „iskola” és a „vállalkozások” értékrendje, megjelenik-e a munka világának értékítélete a tanulási eredményben? Mi a hatása, volt-e hatása a kimenet- központú megközelítésnek a tananyagfejlesztésre, és ha igen, milyen módon és mértékben?
15
Köszönöm a megtisztelő figyelmüket!
Dr. Bánki Horváth Mihály Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége Nemzeti ECVET Szakértői Hálózat
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.