Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaErzsébet Királyné Megváltozta több, mint 10 éve
2
A kiállítások és várásárok olyan különleges rendezvények, amelyek a személyes eladás, a PR, a vásárlásösztönzés, az eladáshelyi reklám és a direkt marketing eszköztárait is felvonultatják. A kiállítás olyan meghatározott ideig tartó rendezvény, amelyen több kiállító egy vagy több gazdaság ágazat reprezentatívkínálatát mutatja be és az értékesítés ösztönzése céljából információt szolgátat ezekről. A vásár a kiállítók azon célját szolgáló rendezvénye, hogy: Az adott üzletágról a látogatónak információt szolgáltassanak, Tapasztalatcserét folytassanak az egyes termékcsoportok kereskedelméről, Minta után vagy közvetlenül értékesítést realizáljanak.
3
MegnevezésKiállításokVásárok TermékTermelési eszköz, fogyasztási cikk Fogyasztási cikk KiállítókTermelők, importőrökKereskedők LátogatókÜzletemberek, szakemberek,viszontf elhasználók Fogyasztók, nagyközönség Adásvétel jellegeÜzletkötésÁrusítás Termékfajták választéka Kevés árucsoportSokféle árucsoport Termékek minőségeMagas színvonalVáltozó minőség PéldaUtazás kiállításBudapesti Nemzetközi Vásár
4
A kiállítások, vásárok funkciói: Információszolgáltatás Érdeklődéskeltés Eladás növelésének támogatása Kapcsolattartás régi vásárlókkal Kapcsolatfelvétel potenciális vevőkkel Vállalat ismertségének növelése (image) Piackutatás végzése (versenytársak, beszállítók, vásárlók körében) Új ötletek szerzése
5
A vásárok és kiállítások fajtái: Helyi vagy regionális rendezvények: vonzáskörzete nem nagyobb 100 km- nél. Például Hoventa Regionál (Keszthely, Debrecen, Balatonfüred) Nemzeti kiállításokat az adott országok külföldön rendezik meg, ahol bemutathatják az ország történetét, gazdaságát, kultúráját, gasztronómiáját és hagyományait is. Világkiállítás: a több hónapig tartó rendezvények az országok közötti kapcsolatok fejlesztéséhez járulnak hozzá. Az első világkiállítást 1851-ben rendezték meg Londonban.
6
Megnevezés Kiállítás-, vásárfajták Vonzáskörzet szerintRegionális (100 km)Országos (800-1000 km) Globális (1000 km felett ) Kiállítók földrajzi helyzete szerint NemzetiNemzetközi vásárVilágkiállítás Szakosodás szerint Általános vásár:minden termelési ágazat kínálata, pl. BNV Szakvásár: egy-egy ágazat kínálata, pl. Konstruma - Célcsoport szerintPublikumvásárokSzakvásárok Szakorientált publikumvásár a nagyközönség mellett szakmai súlypontokkal, pl. Utazás Kiállítás Termékek szerintTermelőeszközökFogyasztási cikkekSzolgáltatások Szektorok szerintIpariMezőgazdasági Szakmai kiállítások és vásárok Lebonyolítás rendszeressége Egyszeri Rendszertelenül megrendezett Rendszeresen megrendezett Helyszín alapjánÁllandó helyszínűVándor jellegű-
7
Készítette: Ladányi Brigi és Kókai Kitti VÉGE
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.