Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Marketing mix.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Marketing mix."— Előadás másolata:

1 Marketing mix

2 Marketing mix A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek meg- feleltetett kombinációja.

3 Marketing mix McCarthy (1964) 4P az eladók szempontjai
Termékpolitika – product Árpolitika price Értékesítési csatornapolitika place, distribution Piacbefolyásolás promotion, marketingkommunikáció J McCarthy

4 Marketing mix R Lautherborn(1990), Kotler 4c a vevők szempontjai
Termék hasznossága a vásárló számára - customer value A vásárló ráfordítása a termék beszerzésére cost A vásárló kényelme - convencience Kölcsönös kommunikáció eladó és vevő között - communication Kotler

5 4 P Marketing mix A kiválasztott célpiac sajátosságainak megfelelően:
Az egyes elemek logikus és tartós módon kapcsolódjanak össze. Minden marketingelem ugyanazt sugallja a termékkel kapcsolatban. Egységes kép alakuljon ki a vevőben a termékről és a vállalatról.

6 Marketing mix PL Napi cikk alacsony áron - sok üzletben
akciók, kedvezmények, nyeremények Luxus termék magas áron néhány üzletben a célpiacnak megfelelő promóciós eszközök

7 Marketing mix TERMÉK Design Technológia Hasznosság Kényelem Érték
Minőség Csomagolás Márka Vevőszolgálat Kellékek Garancia ÁR Lefölöző Behatoló Pszichológiai Engedmények Differenciálás Hitel Fizetési mód Költség-ár Nyereség ÖSZTÖNZÉS Csomagajánlat Reklám, SP, PS, PR Játékok, versenyek Reklámajándék Próba,kóstoló Plakát… HELY Kiskereskedelem Nagykereskedelem Csomagküldés, DM Internet Többcsatornás értékesítés

8 Marketing mix

9 Marketing mix A „4P kérdései”: az eladó a termékért
milyen árat kérhet, hogyan tudja eladni, milyen promóció szükséges? A „4C kérdései”: a vásárlói szükségleteiből kiindulva a termelő mit kínáljon, milyen áron hajlandó ezt megvenni a vásárló, hogyan biztosítható a vevő számára a minél kényelmesebb vásárlás, és hogyan biztosítható a hatékony kommunikáció? A termelők alkalmazkodása a vevői, a piaci igényekhez!!!

10 A már ismert 4P koncepció, a marketing mix 4 területe kibővül 7P-re.
Marketing mix a szolgáltatások területén A már ismert 4P koncepció, a marketing mix 4 területe kibővül 7P-re. Emberi tényezők (people) A környezet ahol a szolgáltatás elérhető (psychical evidence) A folyamat, melyben a vevő alanyként vesz részt (process)

11 Marketing mix újabb elemei
Globális marketing mix modell: 6P + politika (politics) + közvélemény (public opinion) A nonprofitok marketing mix modellje: 8P a szolgáltatások marketing mix modellje 7P + filozófia


Letölteni ppt "Marketing mix."

Hasonló előadás


Google Hirdetések