Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A marketingkommunikáció
Készítette: Demjén Attila A marketingkommunikáció
2
Mit is jelent a kommunikáció?
valaki, valakinek, valamit, valamiről, valahol, valamikor, valamiért, valamilyen célból, valamilyen módon, valamilyen eszközzel, várhatóan valamilyen eredménnyel, valamilyen hatással elmond, megmutat A kommunikáció tájékoztatást, információk cseréjét, közlését jelenti valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer segítségével.
3
A kommunikációs politika
A vállalat és a fogyasztók közötti információáramlás elveit és módszereit a vállalat oldaláról összefoglaló rendszer.
4
A kommunikációs folyamat szereplői:
Kibocsájtó Üzenet Csatornák Befogadó Válasz
5
Hibák a kommunikációban: Szelektív figyelem (nem minden üzenetet érzékelünk) Szelektív torzítás (a befogadó torzítja az üzenetet, …ahogyan hallani szeretné) Szelektív emlékezet (csak az üzenetek egy része raktározódik el)
6
A kommunikáció fajtái: Kommunikáció módja szerint
közvetlen / közvetett A folyamat iránya szerint egyirányú / kétirányú
7
A közlési csatorna alapján:
Verbális: beszéd útján történő vagy írásbeli Nonverbális: testbeszéd vagy vizuális jegyek (vizuális jegyek pl.: hangerő)
8
A kibocsájtó szerint: - személyes - intézményesített
9
A résztvevők szám alapján:
személyes / csoportos / tömeg
10
Az elkülönültség foka alapján
Primer (a felek nem használnak fel technikai eszközöket a komm. során) Szekunder (csak a kibocsájtó használ technikai eszközt) Tercier (mindkettő fél használ technikai eszközt)
11
Tartósság szerinti Nem tartós (beszéd) Tartós ( CD,DVD)
12
A kommunikációs modell
13
A marketingkommunikáció
Olyan piacbefolyásoló eszközök, ahol a befolyásolás a kommunikációra épül Alapfeladatai: - figyelemfelkeltés - népszerűsítés, megismertetés - vásárlásra ösztönzés, érdeklődés megtartása
14
A marketing kommunikáció jellemzői
Adó -> intézmény vagy vállalat Vevő -> személyek A befogadási szituáció alakulása, állapota alapvetően befolyásolja a marketing kom. Színvonalát Kommunikáció fő eszköze: reklámeszköz (olyan csatornák amelyeken keresztül a vállalat üzenetet juttat el a lehetséges vevőkhöz) Kétirányú is lehet (piackutatás) Kommunikációs-mix -> Reklám, SP, PS, PR
15
The End
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.