Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A marketingkommunikáció

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A marketingkommunikáció"— Előadás másolata:

1 A marketingkommunikáció
Készítette: Demjén Attila A marketingkommunikáció

2 Mit is jelent a kommunikáció?
valaki, valakinek, valamit, valamiről, valahol, valamikor, valamiért, valamilyen célból, valamilyen módon, valamilyen eszközzel, várhatóan valamilyen eredménnyel, valamilyen hatással elmond, megmutat A kommunikáció tájékoztatást, információk cseréjét, közlését jelenti valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer segítségével.

3 A kommunikációs politika
A vállalat és a fogyasztók közötti információáramlás elveit és módszereit a vállalat oldaláról összefoglaló rendszer.

4 A kommunikációs folyamat szereplői:
Kibocsájtó Üzenet Csatornák Befogadó Válasz

5 Hibák a kommunikációban: Szelektív figyelem (nem minden üzenetet érzékelünk) Szelektív torzítás (a befogadó torzítja az üzenetet, …ahogyan hallani szeretné) Szelektív emlékezet (csak az üzenetek egy része raktározódik el)

6 A kommunikáció fajtái: Kommunikáció módja szerint
közvetlen / közvetett A folyamat iránya szerint egyirányú / kétirányú

7 A közlési csatorna alapján:
Verbális: beszéd útján történő vagy írásbeli Nonverbális: testbeszéd vagy vizuális jegyek (vizuális jegyek pl.: hangerő)

8 A kibocsájtó szerint: - személyes - intézményesített

9 A résztvevők szám alapján:
személyes / csoportos / tömeg

10 Az elkülönültség foka alapján
Primer (a felek nem használnak fel technikai eszközöket a komm. során) Szekunder (csak a kibocsájtó használ technikai eszközt) Tercier (mindkettő fél használ technikai eszközt)

11 Tartósság szerinti Nem tartós (beszéd) Tartós ( CD,DVD)

12 A kommunikációs modell

13 A marketingkommunikáció
Olyan piacbefolyásoló eszközök, ahol a befolyásolás a kommunikációra épül Alapfeladatai: - figyelemfelkeltés - népszerűsítés, megismertetés - vásárlásra ösztönzés, érdeklődés megtartása

14 A marketing kommunikáció jellemzői
Adó -> intézmény vagy vállalat Vevő -> személyek A befogadási szituáció alakulása, állapota alapvetően befolyásolja a marketing kom. Színvonalát Kommunikáció fő eszköze: reklámeszköz (olyan csatornák amelyeken keresztül a vállalat üzenetet juttat el a lehetséges vevőkhöz) Kétirányú is lehet (piackutatás) Kommunikációs-mix -> Reklám, SP, PS, PR

15 The End


Letölteni ppt "A marketingkommunikáció"

Hasonló előadás


Google Hirdetések