Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
Marketing Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
2
M E N Ü M E N Ü Meghatározása Termelési koncepció
Termékkoncepció Értékesítési koncepció Marketingkoncepció Társadalomközpontú marketingkoncepció M E N Ü M E N Ü
3
Meghatározása Azok a főbb szempontok amelyek alapján megszervezik egy vállalat működését. Manapság többféle szemléletű vállalat működik egyidejűleg a piacon. Mindegyik alkalmaz marketinget, de a hangsúly más és más eszközön van. Termelési koncepció Termékkoncepció Értékesítési koncepció Marketingkoncepció Társadalomközpontú marketingkoncepció M A R K E T I N G orientáció = irány, irányzat koncepció = felfogásmód vissza a menübe
4
Termelési koncepció Nagy forgalom kis haszon Fő hangsúly:
Magas termelékenység Alacsony önköltség Alacsony ár Nagy forgalom Széleskörű elosztás M A R K E T I N G Fontos, hogy az olcsó termék nem feltétlenül rossz hanem korszerű technikával előállított tömegáru. A marketing célja az árleszállítás mert így a vállalat növelni tudja a piaci részesedését. vissza a menübe
5
Termékkoncepció A fogyasztó a legjobb minőségű, legnagyobb teljesítményű és kiváló tulajdonságú, egyedi termékeket részesíti előnyben. A vezetőség szerint a fogyasztók szívesen áldoznak az elvárásaiknak megfelelő termékekre/szolgáltatásokra. A fő hangsúly ezeknek a kiváló minőségű termékeknek/és szolgáltatásoknak az előállításán, és azok tökéletesítésén van. A marketing célja ugyanez. Ez esetben létrejöhet a „marketing rövidlátás”, mely során a vállalat nem törődik a fogyasztók szükségleteinek változásával valamint a piaci igények követésével, mert annyira elégedett a termékével. M A R K E T I N G vissza a menübe
6
Értékesítési koncepció
A vállalat úgy véli, hogy a fogyasztó nem tud egyedül dönteni, a kínálatból nem helyesen választ (vagyis nem vesz eleget a vállalkozás termékeiből) pedig ezek lennének a legkedvezőbbek. A vállalat ezért rámenősen segíti a fogyasztót, hogy a számára legmegfelelőbb terméket válassza. Azt akarják eladni amit előállítanak, és nem azt állítják elő amit el tudnának adni (amire igény van). A marketing célja a hatékony értékesítési reklámtevékenység. M A R K E T I N G vissza a menübe
7
Marketingkoncepció Piacközpontúság
A vállalkozás csak akkor érheti el a céljait, ha a célpiacok szükségleteit és igényeit meghatározza, és ezeket a versenytársainál hatásosabban és hatékonyabban elégíti ki. A vezetés szerint olyan termékeket és szolgáltatásokat amiket a fogyasztók keresnek. A marketingkoncepció négy alappillére: M A R K E T I N G Piacközpontúság A vállalatnak minél alaposabban meg kell ismernie a piac igényeit, és azt a lehető legpontosabban kielégíteni. Ki kell választania azt a fogyasztói csoportot, amelynek szükségleteit termékeivel ki tudja elégíteni. Vevőorientáció A fogyasztói szükségletek pontos meghatározása a fogyasztó szemszögéből vevő fejével való gondolkodás Koordinált marketing Egyrészt a marketingfeladatok összehangolása a termékpolitikával, az árpolitikával, az elosztáspolitikával és a reklámmal, másrészt a marketingfeladatokat a vállalat más részlegeivel is összhangba hozása. Profit elérése Minden vállalat első számú célja a nyereség, profit elérése. vissza a menübe
8
Társadalomközpontú marketingkoncepció
Egy célcsoport befolyásolása annak érdekében, hogy önszántukból fogadjanak el, utasítsanak el, változtassanak meg vagy hagyjanak abba egyes problematikus viselkedéseket szolgálva az egyének vagy egy társadalmi egység javát. Tehát ezzel a koncepcióval a vállalat viselkedésváltozást ad el. Négy nagy területen működik: Egészségügy pl.: rákmegelőzés Biztonság pl.:gondatlanságból okozott balesetek csökkentésére Környezetvédelem pl.: hulladékkezelés Közösségi aktivitás pl.: önkormányzati választások M A R K E T I N G vissza a menübe
9
Készítette: Kókai Kitti
Köszönöm a figyelmet! Készítette: Kókai Kitti
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.