Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vállalati piaci orientációk (koncepciók)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vállalati piaci orientációk (koncepciók)"— Előadás másolata:

1 Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
Marketing Vállalati piaci orientációk (koncepciók)

2 M E N Ü M E N Ü  Meghatározása  Termelési koncepció
 Termékkoncepció  Értékesítési koncepció  Marketingkoncepció  Társadalomközpontú marketingkoncepció M E N Ü M E N Ü

3 Meghatározása Azok a főbb szempontok amelyek alapján megszervezik egy vállalat működését. Manapság többféle szemléletű vállalat működik egyidejűleg a piacon. Mindegyik alkalmaz marketinget, de a hangsúly más és más eszközön van. Termelési koncepció Termékkoncepció Értékesítési koncepció Marketingkoncepció Társadalomközpontú marketingkoncepció M A R K E T I N G orientáció = irány, irányzat koncepció = felfogásmód vissza a menübe

4 Termelési koncepció Nagy forgalom  kis haszon Fő hangsúly:
Magas termelékenység Alacsony önköltség Alacsony ár Nagy forgalom Széleskörű elosztás M A R K E T I N G Fontos, hogy az olcsó termék nem feltétlenül rossz hanem korszerű technikával előállított tömegáru. A marketing célja az árleszállítás mert így a vállalat növelni tudja a piaci részesedését. vissza a menübe

5 Termékkoncepció A fogyasztó a legjobb minőségű, legnagyobb teljesítményű és kiváló tulajdonságú, egyedi termékeket részesíti előnyben. A vezetőség szerint a fogyasztók szívesen áldoznak az elvárásaiknak megfelelő termékekre/szolgáltatásokra. A fő hangsúly ezeknek a kiváló minőségű termékeknek/és szolgáltatásoknak az előállításán, és azok tökéletesítésén van. A marketing célja ugyanez. Ez esetben létrejöhet a „marketing rövidlátás”, mely során a vállalat nem törődik a fogyasztók szükségleteinek változásával valamint a piaci igények követésével, mert annyira elégedett a termékével. M A R K E T I N G vissza a menübe

6 Értékesítési koncepció
A vállalat úgy véli, hogy a fogyasztó nem tud egyedül dönteni, a kínálatból nem helyesen választ (vagyis nem vesz eleget a vállalkozás termékeiből) pedig ezek lennének a legkedvezőbbek. A vállalat ezért rámenősen segíti a fogyasztót, hogy a számára legmegfelelőbb terméket válassza. Azt akarják eladni amit előállítanak, és nem azt állítják elő amit el tudnának adni (amire igény van). A marketing célja a hatékony értékesítési reklámtevékenység. M A R K E T I N G vissza a menübe

7 Marketingkoncepció Piacközpontúság
A vállalkozás csak akkor érheti el a céljait, ha a célpiacok szükségleteit és igényeit meghatározza, és ezeket a versenytársainál hatásosabban és hatékonyabban elégíti ki. A vezetés szerint olyan termékeket és szolgáltatásokat amiket a fogyasztók keresnek. A marketingkoncepció négy alappillére: M A R K E T I N G Piacközpontúság A vállalatnak minél alaposabban meg kell ismernie a piac igényeit, és azt a lehető legpontosabban kielégíteni. Ki kell választania azt a fogyasztói csoportot, amelynek szükségleteit termékeivel ki tudja elégíteni. Vevőorientáció A fogyasztói szükségletek pontos meghatározása a fogyasztó szemszögéből  vevő fejével való gondolkodás Koordinált marketing Egyrészt a marketingfeladatok összehangolása a termékpolitikával, az árpolitikával, az elosztáspolitikával és a reklámmal, másrészt a marketingfeladatokat a vállalat más részlegeivel is összhangba hozása. Profit elérése Minden vállalat első számú célja a nyereség, profit elérése. vissza a menübe

8 Társadalomközpontú marketingkoncepció
Egy célcsoport befolyásolása annak érdekében, hogy önszántukból fogadjanak el, utasítsanak el, változtassanak meg vagy hagyjanak abba egyes problematikus viselkedéseket  szolgálva az egyének vagy egy társadalmi egység javát. Tehát ezzel a koncepcióval a vállalat viselkedésváltozást ad el. Négy nagy területen működik: Egészségügy pl.: rákmegelőzés Biztonság pl.:gondatlanságból okozott balesetek csökkentésére Környezetvédelem pl.: hulladékkezelés Közösségi aktivitás pl.: önkormányzati választások M A R K E T I N G vissza a menübe

9 Készítette: Kókai Kitti
Köszönöm a figyelmet! Készítette: Kókai Kitti


Letölteni ppt "Vállalati piaci orientációk (koncepciók)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések