Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaFruzsina Horváthné Megváltozta több, mint 10 éve
1
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper (www.webtrends.com)www.webtrends.com Funkciói: 1.Milyen a website forgalma? 2.Milyen útvonalat követnek a látogatók a portálunkon? 3.Melyek azok a fő termék csoportok a portálunkon, amelyek felé a látogatók vonzódnak? 1
2
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 2. Funkciói (folyt.): 4.Kiegyensúlyozottak-e a web clustereink? 5.Hány hibát tapasztalnak látogatóink a portálunkon? 6.Milyen keresőgépeket és kifejezéseket használnak látogatóink a portálunk elérésekor? 7.Hány látogatónak nem sikerült megrendelnie a kívánt terméket? 2
3
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 3. Funkciói (folyt.): 9.Milyen a website teljesítménye? 10.Milyen a portál teljesítménye a média továbbítás terén? 11.Bedöglött a web szerver és újra volt indítva? 3
4
A website használhatósága 1. Forrás: Jeff Horvath: Usability Rules the Web, Berbee White Paper A felhasználói élmény és vásárló központú tervezés. a márkázás az üzleti és eladási célokhoz fontos a tartalom az, ami meghatározza a site-odat a funkcionalitás az, ahogy a site-od meghatározódik a használhatóság a mértéke annak, hogy milyen könnyű a site-odat megtanulni és megjegyezni, milyen hatékonyan használható, milyen robusztus és személyesen mennyire kellemes 4
5
A website használhatósága 2. Hír site-ok esetén a tartalom az uralkodó: 5 Használhatóság 100 50 Márka Funkcionalitás Tartalom
6
A website használhatósága 3. Pénzügyi website-ok ellenben a funkcionalitást hangsúlyozzák: 6 Használhatóság 100 50 Márka Funkcionalitás Tartalom
7
A website használhatósága 4. Egy website tervezése nagyjából egy jéghegy szerkezetéhez hasonlítható: 7 Használ hatóság Márka Tartalom Funkcionalitás
8
A website használhatósága 5. Használhatósági (usability engineering) tervezés gyökerei: kognitív (megismerő, észlelő) pszichológia, kísérleti pszichológia, etnográfia, szoftver engineering. Következmény: korai fókusz a vásárló karakterisztikájára és feladataira, empírikus mérés, iteratív tervezés. 8
9
A website használhatósága 6. A használhatósági tervezés objektum-orientált megközelítése: analízis (analysis): minél többet megtudni a vásárlókról és feladataikról, felépítés (construction): meghatározni az információk csoportosításának módját és bemutatásának sorrendjét, beüzemelés (installation): kérdések, melyek akkor merülnek fel, amikor a website már él és a célközönség használja. 9
10
A website használhatósága 7. Minőségi-mennyiségi célok. A felhasználói interface kialakítása. Lo-fi tesztelés. Hi-fi tesztelés. Kibocsátás utáni használhatósági teszt. Mikor kezdődjön a használhatósági tervezés? Mennyi az elég (várhat-drága)? A használhatósági tervezés méretezhető. A használhatósági tervezés iteratív folyamat. 10
11
A website használhatósága 8. A vásárló-központú megközelítés haszna: a vásárlóid számára, az üzlet számára: csökkentett fejlesztési költségek, kisebb támogatási és betanítási költségek, növekvő bevételek, többször tér vissza a vásárló, több a követő vásárlás, jobb a website szóban terjedő hirdetése. 11
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.