Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaNatália Soósné Megváltozta több, mint 10 éve
1
A válság megelőzése és kezelése Készítette: Balázs Anna Dénes Gábor Kopasz Márta Romvári Frigyes
2
A válság fogalma Válság = egy esemény vagy események sorozata révén kialakult helyzet negatív hatás a cég piaci lehetőségeire profitvárakozásaira további tevékenységeire 1/3 : hirtelen alakul ki 2/3 : szép lassan a menedzsment szeme láttára
3
A válság észlelése Megfelelő információs rendszer kialakítása - az alkalmazottak felelősségérzete - problémafelvetés biztosítása – vezetői támogatás - ne legyen túl sok vezetési szint - szintek között szabad infóáramlás
4
Válságkommunikáció Az a folyamat, amikor a kapcsolatrendszert hatékonyan működtetve a vállalat a válság elhárítására, az következmények pozitív befolyásolására törekszik. Első lépés: válságra való felkészítés Válságkezelési terv készítés
5
A válságkezelési terv Rugalmas nem konkrét akciók, hanem a válságkezelés lépései Részletes felelősségi körök értesítési út elérhetőségi lista infrastrukturális eszköztárak meghatározása
6
A kontrolling csoport feladata Azon területek kijelölése, ahol a válság bekövetkezésének valószínűsége a legmagasabb Jelek: pénzügyi egyensúly megbomlása ellátási zavarok ( belső, külső ) tartozásállomány folyamatos növekedése csődközeli helyzet
7
Példa a valóságból A könyv vizsgálói iparág Hatása a vállalatra A válság kialakulása Összegzé s Arthur - Andersen
8
A válság kialakulásának okai: Enron energiaipari óriás csődje Andersenmérleghamisítás Botrány iratmegsemmisítés Sikertelen válságkezelés - Súlyosság helytelen megítélése - Rossz beidegződések alapján kezdtek hozzá a válságkezeléshez
9
A könyvvizsgálói iparág Speciális iparág, kialakulás: 1929, gazd-i válság cél: - a részvényesek informálása a vállalaton belüli értékteremtő folyamatokról - befektetési kockázatok csökkentése Paradoxon: feladat: részvényesek kiszolgálása DE!! a menedzsmenttel való szoros együttműködés Auditálás + Tanácsadás Botrányok: Ernst & Young, Andersen
10
Hatása a vállalatra Andersen szempontja: iratmegsemmisítés nincs közvetlen bizonyíték, felelősségre vonás csak az iratmegsemmisítésért DE! nem számoltak a közvéleménnyel a válság visszafordíthatatlanná vált Politikai érdekeltségek George W. Bush kampány Ügyfelek elvesztése: Merck, Texaco, Ford, DA
11
Összegzés Tilos a folyamatok elbagatelizálása Három alapelv: - nyugalom - időnyerés - stratégia „ Jövő héten nem lehet válság. Már tele van a határidőnaplóm „ ( Kissinger, 1969 )
12
Köszönjünk a figyelmet! Budapest, 2005.05.17.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.