Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaRenáta Kovácsné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Borbély-Pecze Tibor Bors Budapest, 2013. június 4.
3
Kihívások a hazai értelmezésben: TÉT; életfogytig tartó tanulás, LLL, felnőtteknek elérhető szakképzés … Szűk keresztmetszetek a hazai értelmezésben : CPD, validáció,kulcskompetenciák, átvihető készségek, közművelődés, állampolgárok aktiválása (képzési kártya, voucher rendszerek)…
4
OECD: Better Life Index
5
Munkaerő-piaci egyensúlytalanság és tanulás (I.) Integrált humánerőforrás fejlesztés (II.)
6
vertikális eltérés (alul vagy felülképzettség) azaz a képzettség szintje nem felel meg az állás kívánalmainak; horizontális eltérés, amikor az álláskereső képzettségi szintje megfelelő az álláshoz, de a képzettségi területe eltérő, kompetenciák eltérése, amikor a munkakör és a jelentkező kompetenciái nem passzolnak egymáshoz (itt is előfordulhat kompetencia hiány vagy többlet) kompetencia-kopás /avulás (gazdasági vagy fizikai-pszichikai okokból) (Európai Bizottság 2013:358)
7
Európai Szociális Modell (1994) Jobb kormányzás „governance” kérdése (Wim Kok jelentés 2004), Európa 2020 „cross-cutting” : horizontális szakpolitikák kialakítása pl.: ifjúságpolitika, életpálya-tanácsadás (LLG), egész életen át tartó tanulás (LLL) stb.
8
„… az egész életen át tartó tanulás fogalmába minden olyan tanulási tevékenység beleértendő, amely tudás, készségek és képességek fejlesztése céljából történik, személyes, állampolgári, társadalmi és/vagy foglalkoztatási szempontból. ” Az Európai Tanács (2002/C 163/01) az egész életen át tartó tanulásról
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.