Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
2
A termék fogalma: Termék mindaz, ami a piacon felhasználás vagy fogyasztás céljából felkínálható, s amely valamilyen szükségletet vagy igényt elégíthet ki.
3
A termék három szintje:
4
A termék öt szintje
5
A termékminőség marketing szempontú megközelítése
Gyártói minőség + Fogyasztói minőség = Minőség
6
A fogyasztói minőségképet alakítják:
- a marketingmix további elemei - a gyártó hírneve - a termék származási helye
7
versenytársak termékeitől.
Márkadöntések: A márka egy név, kifejezés, jel, szimbólum, design vagy ezek valamilyen kombinációja. Legfontosabb feladata, hogy az eladók termékeit azonosítsa és megkülönböztesse a versenytársak termékeitől.
8
A márkanév a márka hangokkal kifejezhető része (pl
A márkanév a márka hangokkal kifejezhető része (pl. Avonmore, Parmalat, Danone). A márkajel a márka felismerhető, de hangokkal nem kifejezhető része, tehát szimbólum, formaterv, valamilyen megkülönböztető szín- ill. betűkombináció (pl. Puma, Adidas márkajelei). A kereskedelmi márka jogi védelmet élvező, kizárólagos használatra jogosító márka.
9
A jó márkanév kritériumai:
Utaljon a termék előnyeire! Utaljon a termék sajátos hatásaira! Legyen könnyen kiejthető, azonnal felismerhető, könnyen megjegyezhető! Legyen megkülönböztető! Ne jelentsen rosszat más országokban!
10
A márkaérték (Brand Equity) modell elemei
Márkaismertség (Brand Awareness) Észlelt minőség (Perceived Quality) Márkaasszociációk (Brand Associations) Márkahűség (Brand Loyalty) Egyéb márkaérték-összetevők (Other Brand Equity Components)
11
A márkaértékből származó előnyök:
Márkahű vásárlók Magasabb ár A vállalat alkuereje nő a kereskedelemmel szemben Jobb együttműködés a kereskedővel Márkanév-kiterjesztés
12
Különböző márkázási stratégiák
a.) Generikus „márkák” (márkanév nélküli termékek) b.) Licenc márkanév (rajzfilmfigurák, híres sportolók)
13
Különböző márkázási stratégiák
c.) Termelői márkák – Egyedi márkanév (Ráma, Magnum) – Egyetlen családnév (Délhús, Cerbona) – Vállalati és egyedi név együtt – fedőmárka (Pick Rákóczi) d. ) Kereskedelmi márkák (Tesco, Spar, Profi)
14
A termelői és a kereskedelmi márkák közötti különbség
Termelői márkák Kereskedelmi márkák - Mindenhol kaphatók - Intenzív reklámozás - Magasabb árak - Innováció - Csak a kereskedelmi láncnál kaphatók - Mérsékelt reklámozás - Kedvezőbb árak - Me-too termékek
15
A kereskedői márkák előnyei:
1. A kereskedők nagyon vigyáznak márkáik minőségszínvonalának fenntartására. 2. A kereskedői márkák gyakran olcsóbbak, mint a gyártói márkák. 3. A kereskedő saját márkáját jobb pozícióba helyezi a polcokon. 4. Jobb raktározási körülményeket is biztosít saját márkáinak.
16
Az élelmiszeripari cégek válaszlépései:
Árcsökkentés Valódi innováció Intenzív reklámtevékenység Interaktív tele-shopping (kihagyjuk a közvetítőket) Gyártói márkaközösségek
17
Márka-újrapozicionálási döntések
Alkalmazására akkor van szükség, ha a vállalat márkája mellé egy versenytárs új márkát vezetett be, vagy pedig a fogyasztói preferenciák tolódtak el.
18
A csomagolás helye és szerepe a marketing rendszerében:
A termékmix része. A kommunikációsmix része. A marketingmix 5. eleme (5. P - Packaging).
19
A csomagolás kereskedelmi szerepe:
- Könnyű szállíthatóság, készletezés, átrakás - Termékvédelem, biztonság Helytakarékos raktározás A TERMÉKMIX része
20
A csomagolás marketing szempontjai:
- A termék jó megjelenítése - Vásárlásra ösztönzés - A versenytársaktól eltérő, jellemző csomagolás - A vevő tájékoztatása A KOMMUNIKÁCIÓS-MIX része
21
A csomagolás szerepe mezőgazdasági
termékeknél: Áruvédelem, szállítással, tárolással, raktározással összefüggő funkciók. A TERMÉKMIX része
22
A csomagolás szerepe élelmiszereknél és
nyers mezőgazdasági termékeknél: Az előző funkciók mellett egyre fontosabb a fogyasztó informálása, figyelmének felkeltése, a fogyasztói használat megkönnyítése. A KOMMUNIKÁCIÓS-MIX része
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.