Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A marketingkoncepció
2
A marketingkoncepció négy alappillére:
Célpiacközpontúság Fogyasztóra orientáltság Koordinált marketing Nyereségesség
3
A célpiacközpontúság Egyetlen vállalat sem képes arra, hogy
minden piacon jelen legyen és minden szükségletet kielégítsen A vállalatoknak ezért meg kell határozniuk piacaik határait, és minden célpiacukhoz egyedi marketingprogramot kell kidolgozniuk differenciált marketing
4
A fogyasztóorientáció
A fogyasztóorientáció a vállalattól a fogyasztói szükségletek pontos meghatározását igényli, de nem a saját, hanem a fogyasztó szempontjából.
5
A szükségletek felismerése
Megfogalmazott szükségletek Valós szükségletek Meghatározatlan szükségletek Örömszerző szükségletek Titkolt szükségletek
6
A fogyasztóorientáció
. Miért fontos ez? Alapvetően azért, mert a vállalati árbevétel két fő csoporttól származik: a meglévő és az új fogyasztóktól. A régieket mindig könnyebb megtartani.
7
A marketing végső kifejeződése:
” Céljaink túlmutatnak a fogyasztó szükségleteinek kielégítésén: mi örömet is akarunk szerezni. ”
8
Az elégedetlen fogyasztó 11 ismerősénél kelti a termék rossz hírét, az elégedett csupán háromnak dícséri meg. A panaszok bejelentésére maximális lehetőséget kell a fogyasztónak adni.
9
Koordinált (integrált) marketing
A fogalom egyfelől azt jelenti, hogy a különféle marketing feladatokat – eladás, reklám, piackutatás stb. – egymás között (a marketing részlegen belül) is koordinálni kell, másrészről azt, hogy a marketinget a vállalat többi részlegével is megfelelően összhangba kell hozni.
10
Belső marketing a vevők megfelelő kiszolgálására arra alkalmas embereket kell felvenni, kiképezni és ösztönözni Külső marketing a piaci marketinget jelenti
11
Nyereségesség: Egy vállalat akkor keres pénzt, ha a fogyasztók igényeit a konkurenciánál jobban képes kielégíteni.
12
Akadályok Szervezeti ellenállás Lassú tanulás
A hatásos piaci működést sokszor gátolja a gyors felejtés. Ha egyszer már sikerült eredményeket elérni a marketingben, akkor a vállalatvezetés hajlamos megfeledkezni a marketing alapelveiről.
13
A társadalom - központú marketingkoncepció
A társadalom - központú marketing-koncepció szerint a szervezeteknek az a feladata, hogy vegye számba a célpiacok szükségleteit, igényeit és érdekeit, és a konkurenciánál hatékonyabban elégítse ki az igényeket, mégpedig oly módon, hogy maradjon fenn, ill. bővüljön tovább a fogyasztók és a társadalom jóléte.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.