Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A marketingkoncepció.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A marketingkoncepció."— Előadás másolata:

1 A marketingkoncepció

2 A marketingkoncepció négy alappillére:
Célpiacközpontúság Fogyasztóra orientáltság Koordinált marketing Nyereségesség

3 A célpiacközpontúság Egyetlen vállalat sem képes arra, hogy
minden piacon jelen legyen és minden szükségletet kielégítsen A vállalatoknak ezért meg kell határozniuk piacaik határait, és minden célpiacukhoz egyedi marketingprogramot kell kidolgozniuk differenciált marketing

4 A fogyasztóorientáció
A fogyasztóorientáció a vállalattól a fogyasztói szükségletek pontos meghatározását igényli, de nem a saját, hanem a fogyasztó szempontjából.

5 A szükségletek felismerése
Megfogalmazott szükségletek Valós szükségletek Meghatározatlan szükségletek Örömszerző szükségletek Titkolt szükségletek

6 A fogyasztóorientáció
. Miért fontos ez? Alapvetően azért, mert a vállalati árbevétel két fő csoporttól származik: a meglévő és az új fogyasztóktól. A régieket mindig könnyebb megtartani.

7 A marketing végső kifejeződése:
” Céljaink túlmutatnak a fogyasztó szükségleteinek kielégítésén: mi örömet is akarunk szerezni. ”

8 Az elégedetlen fogyasztó 11 ismerősénél kelti a termék rossz hírét, az elégedett csupán háromnak dícséri meg. A panaszok bejelentésére maximális lehetőséget kell a fogyasztónak adni.

9 Koordinált (integrált) marketing
A fogalom egyfelől azt jelenti, hogy a különféle marketing feladatokat – eladás, reklám, piackutatás stb. – egymás között (a marketing részlegen belül) is koordinálni kell, másrészről azt, hogy a marketinget a vállalat többi részlegével is megfelelően összhangba kell hozni.

10 Belső marketing a vevők megfelelő kiszolgálására arra alkalmas embereket kell felvenni, kiképezni és ösztönözni Külső marketing a piaci marketinget jelenti

11 Nyereségesség: Egy vállalat akkor keres pénzt, ha a fogyasztók igényeit a konkurenciánál jobban képes kielégíteni.

12 Akadályok Szervezeti ellenállás Lassú tanulás
A hatásos piaci működést sokszor gátolja a gyors felejtés. Ha egyszer már sikerült eredményeket elérni a marketingben, akkor a vállalatvezetés hajlamos megfeledkezni a marketing alapelveiről.

13 A társadalom - központú marketingkoncepció
A társadalom - központú marketing-koncepció szerint a szervezeteknek az a feladata, hogy vegye számba a célpiacok szükségleteit, igényeit és érdekeit, és a konkurenciánál hatékonyabban elégítse ki az igényeket, mégpedig oly módon, hogy maradjon fenn, ill. bővüljön tovább a fogyasztók és a társadalom jóléte.


Letölteni ppt "A marketingkoncepció."

Hasonló előadás


Google Hirdetések