Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaRenáta Papné Megváltozta több, mint 10 éve
1
2004. október 28. Változó közoktatás a változó világban Általános iskolák Józsefvárosban 1950-1994
2
2004. október 28. Szontagh Pál történész tanár közoktatási vezető A kutatás a Politikatörténeti Alapítvány tudományos ösztöndíja keretében készült
3
2004. október 28. Intézménytörténet Iskolaalapítások: 1892-1913 Új iskolák: 1964: Somogyi Béla utca 13-15. 1983: Losonci tér 1. 1989: Tolnai Lajos utca
4
2004. október 28. Intézménytörténet Megszűnt iskolák: 1978: Bezerédi utca 1980: Százados út 1996: Jázmin utca 1996: Somogyi Béla utcai iskolák összevonása 1989: Nap utca 1993: Deák Diák iskola (V. kerület fenntartásában)
5
2004. október 28. Fenntartási, fejlesztési igények a 90-es években Práter: Festés, új tornaterem Német: festés, parkettázás Vajda: tatarozás, udvar Erdélyi: nyílászárók, vizes rendszer, festés „Nem méltó egy oktatási intézményhez ez a lepusztult belső”
6
2004. október 28. Gyermek- és ifjúságvédelem Fiatalság 1956-os szerepvállalása összemosása az ifjúsági bűnözéssel 1957: ifjúságvédelmi hálózat 1965: a kerület a „lumpen családokról híres” 1965: Nevelési Tanácsadó 1967: fizikai dolgozók gyermekeinek megsegítése 1968: ifjúsági és gyermekvédelmi csoport 1976: gyermekvédelmi szakfelügyelő 1977: gyermekvédelmi felelősök pótléka 1986: „a gyermekvédelem súlyos elmaradásban van” 1989: Családsegítő Központ
7
2004. október 28. Etnikai nevelés Albérlet – szoba-konyha 1990: kiegészítő normatíva 1991: Önálló Cigány Kisebbségi Csoport 1993: Józsefvárosi Tanoda
8
2004. október 28. Szabadidős lehetőségek 1955: Városkúti gyermeküdülő 1962: Asztalos János Ifjúsági Park (Orczy Kert) 1968: Káptalanfüredi Gyermeküdülő Külföldi cserék (finn, lengyel, csehszlovák) Napköziotthon
9
2004. október 28. Emelt szintű oktatás Iskolaváros Ének-zene, nyelv, matematika Elitképzés vagy tehetséggondozás? Ad hoc tagozatalapítás Kórusmozgalom Testnevelés tagozatok
10
2004. október 28. Iskolahálózat polarizációja egyenetlen vonzerő „tudásnak nincs tekintélye” – „gettósodás” egyéni arculat – előnyös különbözőség elszigetelt innováció minőségelvű oktatásirányítás (JÓFER)
11
2004. október 28. „Az iskola az utolsó lehetőség, amivel meg lehet állítani a kerületben eléggé látványosan megmutatkozó folyamatot, az alul lévők leszakadását, és meg lehet ezt a folyamatot fordítani”
12
Köszönöm a figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.