Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBrigitta Vinczené Megváltozta több, mint 10 éve
1
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009
2
A minőség céljai #1 A minőség szabványos megfogalmazása (ISO 9000:2000): A minőség annak a mértéke, hogy mennyire teljesíti a saját jellemzők összessége a (vevői) követelményeket Abból indul ki, hogy a vevő (ügyfél) tudja, hogy mit akar Szoftver esetében minőséget egyre inkább a felhasználói élmény minőségével mérhetjük össze (Pl.: Microsoft Windows vs. Linux)
3
A minőség céljai #2 Megkülönböztetünk: igényeket, elvárásokat illetve kimondott vagy jelenlegi, és látens (rejtett, nem tudatos) igényeket …ezeknek való megfelelés a cél.
4
Mi lehet a minőség célja? Kompatibilitás Integrációs képességek, működés standard jellege Megfelelés Beszállítóként Szállítóként Versenyelőny Bizalom megteremtésének előnye Más versenytársakkal szemben Más termékekkel szemben
5
Dokumentációk MIR Folyamatok, folyamatleírások különböző szabványok által meghatározva Egyedi Kicsi vs. nagy
6
A minőség költségei MIR költség vs. minőség költség Nehezen mérhető Bérköltség Bevezetés/audit költségek Munkaidő költség Megváltozott folyamatok alternatív költsége
7
Megéri? A legtöbb esetben a kérdés nem merül fel …közvetlenül biztosan nem Nehéz kimutathatóság
8
A feladat ismertetése 5 db esettanulmány, 4 fős csoportok Az esettanulmány feldolgozása írásos formában (nettó 10 +- 2 oldal, 1,5-es sorköz, 12-es betűméret, fedőlap, tartalomjegyzék külön) 30 perces PPT prezentáció elkészítése (utolsó 2 órán előadandó) Első alkalommal előadók +5 pontos bonust kapnak
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.