Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet"— Előadás másolata:

1 Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet

2 IKT alapú fejlesztések a Virtuális Tanulási Környezetben
Komplex e-tanulás rendszer

3 Komplex E-tanulás rendszer
Tanulás- menedzsment rendszer (LMS) import/export Tartalom- menedzsment rendszer SDT (LCMS) import/export hivatkozás Oktatási portálok-adatbázisok; NDA; NAVA; Sulinet, …. Felhasználó

4 Nemzeti Fejlesztési Terv HEF OP
Educatio Kht. – NFT és Sulinet Programiroda 3.1 Az egész életen át tartó tanuláshoz szükséges készségek és kompetenciák fejlesztése (3.1.1 Konzorcium – Sulinova, OKI, Educatio) 3.2 A szakképzés tartalmi, módszertani és szerkezeti fejlesztése – komponens: Új szakképzési szerkezet (3.2.1 Konzorcium – NSZI, Apertus, Educatio) Az Educatio Kht két intézkedésben vállal szerepet, ezért 2004 októberétől egy külön szervezeti egység foglalkozik az NFTs programok koordinálásával.

5 SDT portál – web-es kliens

6 Korábban létrehozott lap, foglalkozás, téma
A tananyag felépítése Elemek Lap Foglalkozás/ Tevékenység Téma Az SDT-ben tárolt elemek logikailag először lapokra „szerveződnek” melyek mondjuk egy web-es html oldalnak felelnek meg. A lapok az elemek egymáshoz viszonyított elrendezését testesítik meg. A lapokat foglalkozásba, míg a foglalkozást témákba lehet szervezni. A legfontosabb jellemzője a tananyagoknak az útvonalak létrehozása, melynek segítségével meghatározható a lapok, foglalkozások közötti bejárás sorrendje. A útvonal a későbbiekben akár adott feladat megoldásához, annak kiértékeléséhez is kapcsolható, így akár a differenciált bejárás is automatizálható. Érdemes kiemelni, hogy új foglalkozás, téma (vagy bármilyen tartalom) létrehozásánál fel lehet használni a korábban létrehozott tananyagokat. Korábban létrehozott lap, foglalkozás, téma

7 SDT szolgáltatások pedagógusoknak
SDT tananyag és tananyagelem felhasználása SDT tananyag off-line lejátszása SDT tananyag átszerkesztése Új, SDT kompatíbilis tananyag készítése, akár munkacsoportban is Kollaboratív eszközök a tanórán, szakkörön, projektmunka során

8 SDT szolgáltatások pedagógusoknak
a digitális tananyag rugalmas felhasználása a képességfejlesztésnek vagy a pedagógiai céloknak megfelelően: a foglalkozások mellett elérhetők módszertani- és tanulási információk fogalomtárak és fogalomtérképek a tananyaghoz tananyagvázlatok – illeszkedés a tanmenetekhez és segítség a pedagógusnak különböző oktatási, pedagógiai helyzet, igény, környezet támogatása a digitális tananyagszerkesztés támogatása, testre szabott IKT-alapú anyagok készítése

9 Tananyagok elérése az SDT-ben
Tantárgyak bejárási útvonalának megjelenítése az SDT portálról Tallózás Keresés Könyvjelzők

10 Módszertani tartalmak, szolgáltatások az SDT-ben
Tanítási-tanulási információk Bejárási útvonalak (gráfok) Módszertani információk, tulajdonságok

11 Apertus Közalapítvány
Az NSZI szakmai előkészítő munkája alapján szakmacsoportos alapozó oktatás alapmoduljainak digitális fejlesztése Az új szakmaszerkezet kialakítása után két kiemelt szakmacsoport közös moduljainak digitális alapú taneszköz-rendszerének kifejlesztése Az így létrejött új, digitális taneszközök megismertetetése a szakmai környezettel

12 17 szakmacsoport Gépészet és Kereskedelem marketing
2005. május február 17 szakmacsoport előkészítő érettségi tantárgyainak vizsgakövetelményeit lefedő digitális tananyag 5500 foglalkozás több mint tananyagelem Gépészet és Kereskedelem marketing 2006. március augusztus 2 kiemelt szakmacsoport szakmáinak közös moduljai 1300 foglalkozás több mint tananyagelem

13 17 szakmacsoport Gépészet és Kereskedelem marketing
2005. május február 17 szakmacsoport előkészítő érettségi tantárgyainak vizsgakövetelményeit lefedő digitális tananyag 5500 foglalkozás több mint tananyagelem Gépészet és Kereskedelem marketing 2006. március augusztus 2 kiemelt szakmacsoport szakmáinak közös moduljai 1300 foglalkozás több mint tananyagelem

14 Foglalkozás: ~ 5 500 Szöveg: ~ Fogalom: ~ Kép: ~ Hang: ~ 1000 Mozgókép: ~ 2 300 Animáció: ~ 6 500 Hivatkozás: ~ 4 000 Tesztfeladat: ~

15 Tananyagtervek Szerkezeti tervek Tananyagelemek Kísérő meta-adatok
Megjelenítés A fejlesztés lezárult. Az eredmények elérhetőek.

16 Gépészet és Kereskedelem marketing
17 szakmacsoport 2005. május február 17 szakmacsoport előkészítő érettségi tantárgyainak vizsgakövetelményeit lefedő digitális tananyag 5500 foglalkozás több mint tananyagelem Gépészet és Kereskedelem marketing 2006. március augusztus 2 kiemelt szakmacsoport szakmáinak közös moduljai 1300 foglalkozás több mint tananyagelem

17 Eredmények Gépészet Nyomdaipar Könnyűipar Faipar

18 Köszönöm a figyelmet!

19 Tantárgyak bejárási útvonalának megjelenítése az SDT portálról
<<<

20 <<< Tallózás sdt.sulinet.hu

21 <<< Keresés sdt.sulinet.hu

22 Könyvjelzők <<<

23 Tanítási-tanulási információk
<<<

24 Bejárási útvonalak (gráfok)
<<<

25 Módszertani információk, tulajdonságok
<<<


Letölteni ppt "Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet"

Hasonló előadás


Google Hirdetések