Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Történelmi visszatekintés

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Történelmi visszatekintés"— Előadás másolata:

1 Indusi PZB 90 berendezés működése a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonalon.

2 Történelmi visszatekintés
A Deutsche Reichsbahn 1931-ben vezette be az INDUSI pontszerű vonatbefolyásoló berendezést. Előnye volt az egyszerű pályaoldali telepítés (alakjelzők mellé is telepíthető). A rendszer első szériaérett változata az I 34 típus lett, amelyet követtek a fejlettebb elektropneumatikus, majd elektronikus változatok.

3 A berendezés általános felépítése
Az Indusi PZB 90 berendezés két fő részre osztható: vasúti pálya oldali pontszerű jeladók, vasúti jármű oldali vevő és kiértékelő berendezés

4 Vasúti pálya oldali pontszerű jeladók
A bejárati, kijárati és előjelzők jeladó mágnesekkel vannak ellátva: Előjelzők mellett 1000 Hz-es,- Bejárati és kijárati jelzők mellett 2000 Hz-es,- Bejárati jelzők előtt 250 méterrel 500 Hz-es mágnes található.

5 Vasúti jármű oldali vevő és kiértékelő berendezés
A vontató járművek PZB 90 berendezéssel vannak felszerelve, amely berendezés érzékeli a pálya oldali mágnes aktív állapotát, majd azt kiértékelve jelez és szükség esetén beavatkozik.

6 Jármű oldali berendezés felépítése
Fő egységei: Központi egység Fékpanel Vevő mágnesek a mozdony két oldalán a főkeret alatt. Vezetőállás kijelző Kezelő kapcsolók

7 Vezetőállás kijelző

8 Kezelő kapcsolók

9 A berendezés működési elve

10 A berendezés működésének módozatai a jeladó mágneseknek megfelelően.
1000 Hz-es aktív mágnes melletti elhaladás és utána sebességellenőrzés 500 Hz-es aktív mágnes melletti elhaladás és utána sebességellenőrzés 2000 Hz-es aktív mágnes melletti elhaladás. Korlátozott sebességellenőrzés

11 A PZB 90 berendezés üzemmódjai
A PZB 90 berendezés km/h sebességig alkalmas mint pontszerű vonatbefolyásoló berendezés. A berendezés a km/h-ás alkalmazhatóság és a szigorúbb ellenőrzés miatt három üzemmódban üzemelhet. U „alsó” üzemmód legfeljebb 100 km/h sebességig M „közép” üzemmód legfeljebb 120 km/h sebességig O „felső” üzemmód legfeljebb 160 km/h sebességig

12 A PZB 90 működésének bemutatása 1.

13 2.

14 A PZB 90 berendezés előnyei
Egyszerű pálya oldali kivitel Sebességfüggő ellenőrzés vonatnemenként Éberség ellenőrzés már az előjelzőnél Gépi úton kikényszerített 35 km/h megállj jelző esetén.(M állásban)

15 A PZB 90 berendezés eltérései a meglévő EVM és ETCS berendezésekhez képest.
A PZB 90 kijelző nem jelzi a közelített jelző jelzését, A PZB 90 csak pontszerűen érzékel információkat, ami alapján beavatkozik. Két pontszerű információ között adatátvitel nincs, tehát az előző pontszerű információ a mérvadó. Megállj vagy hívó jelzés melletti elhaladás után a következő jelzőről és az érintett állomásközről, térközről nem ad információt.

16 Összefoglalás A PZB 90 berendezés pontszerű volta miatt a közelített jelzők jelzését nem mutatja, de működését tekintve, vonatbefolyásoló berendezésnek megfelelően ellenőriz és avatkozik be, már az előjelzőtől folyamatosan az érintett főjelzőig

17 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET.


Letölteni ppt "Történelmi visszatekintés"

Hasonló előadás


Google Hirdetések