Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaFrigyes Bodnár Megváltozta több, mint 10 éve
1
Tájékoztató a FABCE repülésbiztonság-irányítási kérdéseiről (szolgáltatói szemszög)
Kurucz Mihály HungaroControl Zrt. KBSZ szakmai nap április 1. Budapest
2
Összefoglalás A FAB-ok szerepe A FAB-bal elérendő célok
A FABCE kifejlődése A cél elérésének eszköze – SMS roadmap
3
EURÓPA 2012+
4
A FAB-bal elérendő célok
Régión belül kialakított optimális és a teljesítménynek alárendelt légtér kialakítás (a határokat nem figyelembe vevő útvonalhálózat, szektorizáció, civil-katonai légtérhasználat); erőforrás felhasználás. Várt eredmény: a megfelelő biztonsági szint mellett; a késések és a kerülőútak hosszának minimalizálása (ezáltal kevesebb üzemanyag felhasználása és kevesebb káros anyag kibocsátása), a léginavigációs kiadások csökkentése.
5
A cél elérésének eszköze
A Single European Sky rendeletcsomag alapján a szolgáltatók szolgáltatási területe elválhat a nemzeti határoktól (ha úgy optimális); a szolgáltatók a méretgazdaságos működés érdekében együttműködhetnek, integrálódhatnak; a teljesítményt mérik és ösztönzik. Az előbbieket foglalja össze a FAB SES II. szerinti definíciója: Functional Airspace Block means an airspace block based on operational requirements and established regardless of State boundaries, where the provision of air navigation services and related functions are performance-driven and optimised with a view to introducing enhanched cooperation among air navigation service providers or, where appropriate, an integrated provider.
6
A Közép-európai funkcionális légtérblokk – FAB (CE) – működési elve
7
Az ALACSONY légtér
8
A MAGAS légtér
9
A FABCE (várható) munkaszervezete
A FAB megállapodás aláírásáig a MoU alapján: PFCC, NSA CG, C-M CG, FA DG. A FAB megállapodás után: Tanács, JC-MACB, NSA CC.
10
A megvalósítási ütemterv
11
A FAB lehetőségei / kötelezettségei - repülésbiztonsági szempontok szolgáltatói szinten-
A FAB CE –n belül (a Végrehajtási Tervet követve) Az alkalmazott SMS rendszerek és eljárások összehangolása, - engedélyezési, felülvizsgálati folyamatok egyszerűsítése - harmonizációja Repülésbiztonsági teljesítmény mérés egységes alapra helyezése (A SES II KPI-k alkalmazása, egységes esemény értékelő szoftver használata) Közös erőforrás allokálás – kockázatelemzéshez, eseményértékeléshez, SMS fejlesztéshez, repülésbiztonsági információk/tapasztalatok szabad megosztása egymás között, képzés;
12
Az SMS Road map
13
Köszönöm a figyelmet.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.