Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMárton Péter Megváltozta több, mint 10 éve
1
Nemzeti Közlekedési Hatóság Légiközlekedési Igazgatóság Repülésbiztonsági Osztály Gárdus Tibor NKH LI RBO mb OV
2
Tartalom Mobilcsengés nélkül teljesebb az élmény!!
(kivéve ügyeleti telefonok: 25db??)
3
Tartalom 1.rész: NKH LI szervezeti változások
NKH LI RBO felépítése, feladatai LI repülésbiztonsági ellenőrzési tevékenysége 2008 2. rész: SMS/SSP
4
NKH LI
5
NKH Légiközlekedési Igazgatóság Repülésbiztonsági Osztály Felépítés (NKH LI osztályok, elérhetőségek ld. kiosztott jegyzet) Oszt.vez.(mb): Gárdus Tibor Rep.bizt.felügyelő(oszt.vez.helyettes): Ferkel László Rep.bizt.felügyelő(állami): Mihály Péter Rep.bizt.felügyelő: Molnár Gyula Rep.bizt.felügyelő: Réder Károly Rep.bizt.hatósági főorvos(állami): Dr Palotás László
6
Légiközlekedési Igazgatóság Repülésbiztonsági Osztály Feladatok
A polgári és állami légijárművekkel bekövetkezett légiközlekedési balesettel, repülőeseménnyel kapcsolatos közigazgatási hatósági eljárás indítása esetén a vizsgálat lefolytatása. (2004/CXL törv; 1995/XCVII törv; 123/2005 XII.29. GKM rend) Repülőbaleseti készenléti szolgálat fenntartása a légiközlekedési balesetek, repülőesemények, rendellenességek közigazgatási hatósági eljárás keretében történő vizsgálatának azonnali megkezdése érdekében (24 óra – heti váltás, ld. készenléti telefonszám). (2004/CXL törv; 1995/XCVII törv; 141/1995 XI.30. korm. rend.)
7
A repülésbiztonsági szervezetek kézikönyveinek vizsgálata, jóváhagyása
A repülésbiztonsági szervezetek kézikönyveinek vizsgálata, jóváhagyása. (2004/CXL törv; 1995/XCVII törv; 141/1995 XI.30. korm. rend.) A repülésbiztonsági szolgálatok (főnökségek) szakmai tevékenységének, az üzembentartói baleseti ügyeleti szolgálatok működésének hatósági felügyelete. (ugyanaz) Repülésbiztonsági ellenőrzések végrehajtása. (u.a.)
8
A repülésbiztonsági ellenőrzések és a szakmai kivizsgálások eredményeire, ajánlásaira alapozott hatósági intézkedések kibocsátása, ezekről az elöljáró és a szakmai felügyeletet ellátó szervezetek tájékoztatása. (u.a.) Az állami légijármű és légiközlekedéssel összefüggő tevékenységet folytató szakszemélyzetek, személyek szakszolgálati engedélyéhez szükséges repülő-egészségügyi alkalmassági minősítése, nyilvántartás vezetése. (u.a. + 22/2005 VI.14. HM-EüM rend.)
9
A repülésbiztonság körébe tartozó hazai és nemzetközi jogszabályok és dokumentációk tervezetének véleményezése, állásfoglalás kialakítása. (u.a.) Szakértői szinten részvétel a hazai és nemzetközi szakmai szervezetek által szervezett légiközlekedési rendezvényeken, a repülésbiztonsági osztály feladatkörét érintő szakbizottságok ülésein. (u.a.)
10
Repülésbiztonsági ellenőrzések végrehajtása
Ellenőrzési, felügyeleti jogkör erősítése Repülésbiztonsági szervezetek ellenőrzése 2008 -Minden repülésbiztonsági szervezet -Előre egyeztetett időpontban -Előre megadott szempontrendszer, nemzetközi, hazai előírások alapján (felhasználva a EASA OPS visit, és ICAO audit előírásait, tapasztalatait) (ld. Ellenőrzési check-list) -A hiányosságok kijavításának visszaellenőrzése
11
Repülésbiztonsági ellenőrzések végrehajtása
Átfogó rep.üzem ellenőrzések 2008 -Az egész országra kiterjedő -Együttműködésben a Légirendészeti Parancsnoksággal -Repülőterek, nem nyílvános fel és leszállóhelyek, üzemeltetők, légijárművek, szakszolgálati tevékenységet végzők ellenőrzése -A hiányosságok kijavításának visszaellenőrzése -Eljárás kezdeményezése a szabálysértőkkel szemben (közigazgatási eljárás, bírságolás, szabálysértési/büntető feljelentés)
12
1.Rész vége Köszönöm a figyelmet ???
13
Néhány „EU komform” javaslat Repülésbiztonsági szervezet elnevezésre
„Flying is not dangerous…crashing is dangerous!!!” „We never find the reasons…!!!” „If you don’t fly…you don’t crash!!!” „Gravitation is stronger then your aeroplane…!!!” „Stay on the ground…!!!” „If you are in trouble…don’t call me!!!”
14
2. Rész Safety Management System State Safety Program
Referenciák: ICAO Safety Management Manual (SMM) Doc 9859 EASA AGNA SMS workshops presentations (Hatóságok) (220 résztvevő) (előadások elektronikusan rendelkezésre állnak)
15
State Safety Programme/Safety Management System
Safety « definition » Safety is the state in which the risk of harm to persons or of property damage is reduced to, and maintained at or below, an acceptable level through a continuing process of hazard identification and risk management. (Ref § 1.2 doc 9859) A safety programme is an integrated set of regulations and activities aimed at improving safety. (Ref § 1.4) State Safety programme A safety management system (SMS) is an organized approach to managing safety, including the necessary organizational structures, accountabilities, policies and procedures. Safety Management System
16
Safety Management System (SMS)
“The systematic and comprehensive process for the proactive management of safety-risks that integrates the management of operations and technical systems with financial and human resource management”
18
SMS Components & Elements (Transport Canada)
1. Safety Management Plan • Safety Policy • Non-punitive Safety Reporting Policy • Roles, Responsibilities & Employee Involvement • Communication • Safety Planning, Objectives & Goals • Performance Measurement • Management Review 2. Document Management • Identification & Maintenance of Applicable Regulations • SMS Documentation • Records Management 3. Safety Oversight • Reactive Processes • Proactive Processes • Investigation and Analysis • Risk Management 4. Training 5. Quality Assurance 6. Emergency Preparedness
19
ICAO requirements ICAO Annex 6 – Part I – International commercial air transport Chapter 3.2. Safety Management ICAO Annex 6 – Part III Section II– International operations – helicopters Chapter 1.2. Safety Management ICAO Annex 6 – Part I – International commercial air transport, Aeroplane maintenance Chapter Safety Management ICAO Annex 11 – Air traffic services Chapter Safety Management ICAO Annex 14 – Aerodromes Chapter 1.5. Safety Management
21
Why a State Safety Program?
Amd. 30 to ICAO Annex 6; ”Operation of aircraft”; (also in Annex 11 and 14) ”States shall establish a safety program in order to achieve an acceptable level of safety in the operation of aircraft” ”The acceptable level of safety to be achieved shall be established by the state concerned”
22
Example of organizing the safety program
23
SMS/SSP SSP could be considered as the State SMS
-A big step from the Safety culture historically based on regulatory actions -It will require years to be efficient
25
Köszönöm a figyelmet Gárdus Tibor NKH LI RBO mb OV
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.