Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBenedek Veres Megváltozta több, mint 10 éve
1
IT outsourcing előkészítése - ahogy egy tanácsadó látja Kontra József Igazgató jozsef.kontra@stratis.hu
4
Tipikus hibák – 70%-nál több, mint 2 Rosszul meghatározott célok Költségcsökkentés mindenáron Rossz kommunikáció Későn, keveset Rosszul meghatározott SLA-k Túl sok, túl technikai, túl szigorú Rossz üzemeltetés Kultúraváltás hiánya
5
„Demisztifikált” outsourcing Vannak piaci szolgáltatók Ettől (is) megy az üzlet Venni vagy gyártani Mástól is meg tudjuk venni Beépül a termékünkbe Könyv szerinti érték Fejekben lévő érték Illesztési költségek Kicsit másként Kapcsolódó folyamatok Van működő belső IT Belül is elő tudjuk állítani Meglévő eszközök Meglévő szakemberek
6
Tipikus hibák Rosszul meghatározott célok Költségcsökkentés mindenáron Rossz kommunikáció Későn, keveset Rosszul meghatározott SLA-k Túl sok, túl technikai, túl szigorú Rossz üzemeltetés Kultúraváltás hiánya
7
Az előkészítés költségei megtérülnek Nem elindulni olcsóbb, mint félúton megállni Ha tudjuk honnan indulunk, könnyebb megtervezni a célhoz vezető utat A belső működés feltárása önmagában is nyereséges Alapos előkészítéssel a folyamat nem lassul, a kockázatok azonban jelentősen csökkenek !
8
Köszönöm a figyelmüket! Kontra József Igazgató jozsef.kontra@stratis.hu
9
Célmeghatározás Jobb minőségű Rossz minőségű Drága Nem flexibilis Alacsonyabb költségű Igény szerint felhasználható Felhasználás szerint fizethető Rugalmatlan költségű Kockázatos Garantált színvonalú A külső szolgáltatás A jelenlegi szolgáltatás Mindet egyszerre ! Minden egyszerre?
10
Igény meghatározás Mennyiségi mutatói Szolgáltatási igény SLA igény Átalakítási igény Minőségi mutatói Eltérése az üzleti igénytől Sajátosságai Testreszabási igény Kockázatkezelési igény Rejtett problémái Jelenlegi működés Az vezet, aki tudja, hova akar menni
11
Kommunikáció tervezés Ha nincs, kitalálják Pesszimista Átalakul Átértelmeződik Belül mindig van információ Ha nem teljes, kiegészítik Ha nem érthető, értelmezik Pályázatnál feltételezik Optimista Nem biztos, hogy kiderül Beárazódik Kívülre félünk információt adni DD-nél ellenőrzik Szerződésben rögzítik
12
Üzemeltetés tervezés Feladatok testközelben Az eredmények látszanak Közvetett hozzáférés Rögzített SLA-k Kézben az erőforrások Flexibilis prioritások Erőforrás gazdálkodás Szolgáltatás menedzsment Tételes elszámolás IT összköltség keret Belső üzemeltetés Külső szolgáltatás Más szemlélet, más kultúra = más eredmény!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.