Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Panaszok kezelése Forgalomból kivonás
Subainé dr. Farkas Veronika GMP szakértő és auditor SOTE Gyógyszerésztovábbképzés 2012. okt
2
2. Panaszok és fajtái Panasz Szóban, írásban vagy elektronikus úton érkező bejelentés, amely a termék azonosságára, minőségére, stabilitására, megbízhatóságára, biztonságára, hatékonyságára, megjelenésére vagy használhatósá-gára vonatkozik. Orvosi jellegű panasz A termék használatából eredő mellékhatás. Technikai jellegű panasz Szemmel látható, organoleptikus, minőségi, mennyiségi vagy a termék használatát befolyásoló hiba. Külső panasz Betegtől, gyógyszertártól, nagykereskedőtől vagy egészségügyi intézménytől érkező panasz. Cégen belüli vagy belső panasz A gyártó cég különböző leányvállalatainál vagy szerződött part-nereinél bekövetkezett hibák, amiket a minőségbiztosítónak, a, szerződött partnerei felé jeleznie kell amennyiben őket is érinti. Gyógyszerész továbbképzés okt
3
Panaszok súlyossága Eltérések vagy deviációk
3. Panaszok súlyossága Eltérések vagy deviációk Minden olyan változás, amelynek következtében a termék minő-sége kérdésessé válhat. Kritikus hiba Minden olyan hiba, amely a termék hatását leronthatja vagy a termék elcserélését okozhatja. Például helytelen termékfelirat, valóságtól eltérő hatóanyagtartalom, elcserélt vagy hibás kísé-rőirat, olvashatatlan lejárati idő, esetleg tűszúrás nyoma az elsődleges csomagolóanyagon, stb. Jelentős hiba Ugyan komoly minőségi hiba, de nincs egészséget veszélyeztető hatása. Például üres, vagy hiányosan töltött, de eredeti zárású palackok, bliszterek, szállítás közben megsérült kiszerelés, stb. Kis hiba Olyan hiba, amely enyhén befolyásolja a minőséget, de nincs egészséget befolyásoló hatása. Például külső szennyezés. Gyógyszerész továbbképzés okt
4
Panaszok fogadása Bejelentés dátuma: Bejelentés időpontja:
4. Panaszok fogadása XYZ Rt Kiadás: 1 Minőségbiztosítás 1. számú melléklet Oldal: 1/1 Panaszok Felvétele Jóváh : F-MB – Érvénybe lép Bejelentés dátuma: Bejelentés időpontja: Panasz bejelentője: Panasz bejelentő címe: Bejelentő tel. száma: Bejelentő címe: A panasz leírása A panaszfelvevő neve: A panaszfelvevő aláírása: A panasz továbbítása min. bizt. gysz.-nek: Gyógyszerész továbbképzés okt
5
Panaszok kivizsgálása I
5. Panaszok kivizsgálása I XYZ Kft számú melléklet Min.Biztosítás F-MB – A panaszkivizsgáló csoport résztvevői: 1. Név: Funkció: 2. Név: A panasz értékelése: Kritikus: Jelentős: Kis hiba: Javasolt intézkedések a hiba okának kiderítésére: Felelősök: Határidők: OGYI értesítése szükséges-e? Igen Nem OGYI értesítés elküldve (dátum): Rendelkezésre áll-e minta? Igen Nem Gyógyszerész továbbképzés okt
6
Panaszok kivizsgálása II.
6. Panaszok kivizsgálása II. XYZ Kft számú melléklet II. Min.Biztosítás F-MB – A panasz kivizsgálásával kapcsolatos jelentések (mint mellékletek) száma: A panasz oka a vizsgálatok alapján: További teendők: Felelősök: Határidők: A kivizsgálás eredménye: Panaszjelentés lezárásának időpontja: Panaszos értesítése: Levél: A panasz ügyének lezárása és a dokumentumok archiválása: Aláírás: Név: min. bizt. gyógyszerész Gyógyszerész továbbképzés okt
7
Gyógyszerész továbbképzés 2012.okt.29-31
7. XYZ Kft JELENTÉS A PANASZOKRÓL I. Minőségbiztosítás F-MB Panasz azonosítási száma: Jelentette: Jelentés időpontja: Jelentést felvette: Termék: Gyártási szám: Panasz leírása (Lényegi pontok): Azonnali intézkedések: Panasz oka, ha kideríthető volt: Forgalomból kivonás (ha szükséges volt): Teljes tétel: Honnan: Tétel egy része: Más tételek is: Gyógyszerész továbbképzés 2012.okt.29-31
8
Gyógyszerész továbbképzés 2012. okt. 29-31
8. XYZ Kft JELENTÉS A PANASZOKRÓL II. Minőségbiztosítás F-MB A panasz megismétlődését megelőző intézkedések Sorszám: Intézkedések: Felelős személy: Bevezetés időpontja: 1. 2. 3. Visszavont termék: Megsemmisítve: Egyéb intézkedések: Megjegyzések Jóváhagyók: Név, aláírás: Dátum Gyártás: Raktár: Minőségbiztosítás: Gyógyszerész továbbképzés okt
9
PANASZOK NYILVÁNTARTÁSA Gyógyszerész továbbképzés 2012. okt. 29-31
XYZ Kft Minőségbiztosítás FORMANYOMTATVÁNY PANASZOK NYILVÁNTARTÁSA F-MB Kiadás: 1 Oldal:1/1 Jóváhagyta: Érvénybe lép: Panaszok nyilvántartása …………..évben A panasz Bejelentő Termék Gyártási szám A jelentés időpontja Lezárás időpontja Intézkedés Dátum: Aláírás: Gyógyszerész továbbképzés okt
10
Gyógyszerész továbbképzés 2012. okt. 29-31
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.