Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

III. A logisztika jövője

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "III. A logisztika jövője"— Előadás másolata:

1 III. A logisztika jövője
Globális változások az elmúlt évtizedekben - egyre kevesebb időt vesz igénybe a gyártás teljes folyamata ( - egyre nagyobb szerepet kap a fogyasztói igények kielégítésének színvonala (

2 - a piaci kereslet sokkal változékonyabb,
- a fejlődő orsz.egyre nagyobb szerephez jutnak a világgazdaságban ( nagy távolságok –

3 Változások a nemzetközi kereskedelmi és termelési kapcsolatokban
Új trendek - a fejlett o-ban szükségessé vált a ks-csökkentés, - egyre nagyobb szerepet kaptak a tranzakciós ügyletek (

4 - piaci változások: - a szabad rendeltetésű jövedelmek növekedése A piaci részesedés növekedésének lehetősége:

5 A vevőkiszolgálás növekvő fontossága
- napjainkban a piaci siker a vevőnek nyújtott szolgáltatások színvonalától függ ( - a szállítóktól is egyre többet követelnek, - a termék megkülönböztetésének elsődleges szempontja a vevő kiszolgálása ( - ha az eladó távlatokban gondolkodik, úgy teljes vásárlói körben megfelelő kapcs-t kell kiépíteni

6 A termelés és a kereskedelem reakciói
- nagyobb hatáskört kaptak az alsóbb, vevőkhöz közelebbi szintek vezetői, ( - az „áramvonalas” vállalat rugalmassá vált, javult a kapacitás kihasználás, - stratégiai szövetséget - fontos tényezővé vált a közlekedési ipar - a szállítási és készletgazdálkodási funkciók

7 - jelentősen nőttek a disztribuciós költségek,
- nőtt az információ jelentősége ( - a szolgáltatások fejlesztésének módja: - elektronikus adatátviteli rendszerek (EDI)

8 Logisztikai menedzsment
- a növekvő versennyel szemben alkalmazott stratégia: logisztikai menedzsment - racionalizálási lehetőség - elősegítette ezt a fejlődést:

9 - az összes vállalati tevékenység koordinálása és ellenőrzése került előtérbe,
- új irányítási területek alakultak: - döntést segítő rendszerek alkalmazása:

10 Fejlődési tendenciák a nemzetközi logisztikai menedzsment gyakorlatában
- a logisztikai folyamatok tökéletesítése jelentős költség megtakarítással jár - - jelentősen növekszik a rendelésre történő gyártás

11 - új kapcsolatok a szállítók és a logisztikai szolgáltatók között (
- csökken a szállítási határidő, - új kapcsolatok a szállítók és a logisztikai szolgáltatók között ( - a technológiai haladás elősegíti a jobb minőségű szolgáltatások nyújtását

12 - a logisztikát, mint értéknövelő folyamatot alkalmazzák -
Összegzés - a termelők és a szolgáltatók tisztában vannak azzal, milyen szolgáltatásokat igényelnek a vevők és azoknak milyenek a költségei - a logisztikát, mint értéknövelő folyamatot alkalmazzák -

13 - a szolgáltatásokat a különleges igényekhez igazítják
- a megbízható szolgáltatás által az eladók és a vevők közötti kapcsolat

14 A 21. század logisztikai trendjei
Fokozatosan nő az ember szerepe,

15 Ezek: - logisztikai koordináció a partnerek között - - bővülő logisztikai szolgáltatások - jelentősen összekapcsolódik az infrastruktura és a logisztika - hulladékbegyűjtés, újrafelhasználás szervezése és ökonómiai hatása

16 - minőségbiztosítás minden gazdasági ágazatban
- kooperáció és - a legújabb elméleti és gyakorlati - az állam illetve a nemzetközi szervezetek növekvő szerepe -

17 - a logisztika eredménye a külső piaci sikerekben jelenik meg
- a logisztikusra fokozott felelősség hárul, - a logisztikusnak átfogó szemlélettel kell

18 Összegezve A 21. századi logisztika egyre több gazdaságfejlesztő módszert dolgoz ki és valósít meg, technikai fejlesztéseket hajt végre, keresi az optimális megoldásokat. A jövő logisztikai szakembere továbbra is egy saját arculatot hordozó szervezet tagja, munkáját ennek alárendelten kell végeznie.


Letölteni ppt "III. A logisztika jövője"

Hasonló előadás


Google Hirdetések