Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
III. A logisztika jövője
Globális változások az elmúlt évtizedekben - egyre kevesebb időt vesz igénybe a gyártás teljes folyamata ( - egyre nagyobb szerepet kap a fogyasztói igények kielégítésének színvonala (
2
- a piaci kereslet sokkal változékonyabb,
- a fejlődő orsz.egyre nagyobb szerephez jutnak a világgazdaságban ( nagy távolságok –
3
Változások a nemzetközi kereskedelmi és termelési kapcsolatokban
Új trendek - a fejlett o-ban szükségessé vált a ks-csökkentés, - egyre nagyobb szerepet kaptak a tranzakciós ügyletek (
4
- piaci változások: - a szabad rendeltetésű jövedelmek növekedése A piaci részesedés növekedésének lehetősége:
5
A vevőkiszolgálás növekvő fontossága
- napjainkban a piaci siker a vevőnek nyújtott szolgáltatások színvonalától függ ( - a szállítóktól is egyre többet követelnek, - a termék megkülönböztetésének elsődleges szempontja a vevő kiszolgálása ( - ha az eladó távlatokban gondolkodik, úgy teljes vásárlói körben megfelelő kapcs-t kell kiépíteni
6
A termelés és a kereskedelem reakciói
- nagyobb hatáskört kaptak az alsóbb, vevőkhöz közelebbi szintek vezetői, ( - az „áramvonalas” vállalat rugalmassá vált, javult a kapacitás kihasználás, - stratégiai szövetséget - fontos tényezővé vált a közlekedési ipar - a szállítási és készletgazdálkodási funkciók
7
- jelentősen nőttek a disztribuciós költségek,
- nőtt az információ jelentősége ( - a szolgáltatások fejlesztésének módja: - elektronikus adatátviteli rendszerek (EDI)
8
Logisztikai menedzsment
- a növekvő versennyel szemben alkalmazott stratégia: logisztikai menedzsment - racionalizálási lehetőség - elősegítette ezt a fejlődést:
9
- az összes vállalati tevékenység koordinálása és ellenőrzése került előtérbe,
- új irányítási területek alakultak: - döntést segítő rendszerek alkalmazása:
10
Fejlődési tendenciák a nemzetközi logisztikai menedzsment gyakorlatában
- a logisztikai folyamatok tökéletesítése jelentős költség megtakarítással jár - - jelentősen növekszik a rendelésre történő gyártás
11
- új kapcsolatok a szállítók és a logisztikai szolgáltatók között (
- csökken a szállítási határidő, - új kapcsolatok a szállítók és a logisztikai szolgáltatók között ( - a technológiai haladás elősegíti a jobb minőségű szolgáltatások nyújtását
12
- a logisztikát, mint értéknövelő folyamatot alkalmazzák -
Összegzés - a termelők és a szolgáltatók tisztában vannak azzal, milyen szolgáltatásokat igényelnek a vevők és azoknak milyenek a költségei - a logisztikát, mint értéknövelő folyamatot alkalmazzák -
13
- a szolgáltatásokat a különleges igényekhez igazítják
- a megbízható szolgáltatás által az eladók és a vevők közötti kapcsolat
14
A 21. század logisztikai trendjei
Fokozatosan nő az ember szerepe,
15
Ezek: - logisztikai koordináció a partnerek között - - bővülő logisztikai szolgáltatások - jelentősen összekapcsolódik az infrastruktura és a logisztika - hulladékbegyűjtés, újrafelhasználás szervezése és ökonómiai hatása
16
- minőségbiztosítás minden gazdasági ágazatban
- kooperáció és - a legújabb elméleti és gyakorlati - az állam illetve a nemzetközi szervezetek növekvő szerepe -
17
- a logisztika eredménye a külső piaci sikerekben jelenik meg
- a logisztikusra fokozott felelősség hárul, - a logisztikusnak átfogó szemlélettel kell
18
Összegezve A 21. századi logisztika egyre több gazdaságfejlesztő módszert dolgoz ki és valósít meg, technikai fejlesztéseket hajt végre, keresi az optimális megoldásokat. A jövő logisztikai szakembere továbbra is egy saját arculatot hordozó szervezet tagja, munkáját ennek alárendelten kell végeznie.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.