Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
HERBART ÉS DIESTERWEG
2
HERBART 1776-1841 A „tudományos pedagógia” megalapítója
Pedagógiai rendszere A nevelés célja: az erkölcsi jellem megszilárdítása A nevelés szakaszai 1. Kormányzás 2. Oktatás 3. Vezetés
3
Az oktatás Középpontban: az érdeklődés
Az oktatás fokozatai: elmélyedés- eszmélkedés 1. nyugvó (statikus) elmélyedés - a világosság foka 2. haladó (dinamikus) elmélyedés - az asszociáció foka 3. nyugvó (statikus) eszmélkedés - a rendszer foka 4. haladó (dinamikus) eszmélkedés - a módszer foka
4
DIESTERWEG 1790-1866 A nevelés célja: az öntevékeny ember kialakítása.
Embereszménye: az ész által önmagát kormányzó, azaz erkölcsileg szabad személyiség. A nevelés alapelve: a természetszerűség. Ami “a gyermek természetével ellenkezik, ami természetellenesnek mondható, az feltétlenül elvetendő”. Az oktatásnak a növekedő ember természetes fejlődési fokaihoz kell alkalmazkodnia.
5
Pedagógiai nézeteik összehasonlítása
DIESTERWEG pedagógia fogalmában a tudomány és a nevelési tevékenység egyaránt helyet kap. a nevelés célja az ész által önmagát kormányzó, erkölcsileg szabad, autonóm személyiség. el kell vetni, ami a gyermek természete ellen való, így az oktatásnak is a gyermek természetéhez kell igazodnia. HERBART éles különbséget tesz a pedagógia mint tudomány és a nevelés mint mesterség között. A nevelés célja az erkölcsiség elérése, a jellemszilárdság kialakítása a gyermeket a “vad rakoncátlanság” és a “rendetlenség” állapota jellemzi, amely nemcsak a felnőtteket zavarhatja, hanem magára a gyermekre is ártalmas lehet. Ezt a rakoncátlanságot erőszakkal kell letörni,
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.