Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2017.04.04. www.solintezet.hu.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2017.04.04. www.solintezet.hu."— Előadás másolata:

1

2 KOMPLEXITÁS Információ robbanás Felgyorsult változás
Sokféle stakeholder, rendszer és folyamat Mindez aláássa a hagyományos menedzsment módszereit és néha ellehetetleníti Sikeres vállalkozások a munkacsapat, ( alkalmazottak és vezetők ) közösségi tudását kell előhívják.

3 A Hanover Bíztosító korábbi vezérigazgatója, Bill O’Brien.
" Egy beavatkozás, változtatás sikere a beavatkozó – vezető személy belső állapotának függvénye.-The success of an intervention depends on the interior condition of the intervenor." A Hanover Bíztosító korábbi vezérigazgatója, Bill O’Brien.

4 A kultúra jéghegy modellje

5 A futószalag logika A munkatárs feje üres és meg kell tölteni, azaz ha baj van, meg kell javítani. Ha nem megy, ki kell cserélni. A tanulás a ráció fejlesztése, fejben és nem a test egészében zajlik. Mindenki ugyanúgy tanul. A tanulás az iskolában zajlik és nem az életben. A munkatárs lehet okos és lehet buta.

6 Tanulóműhelyek a gépkorszakban
Szakértők vezetik és kontroll és fegyelem szükséges A tudás elemeire bontott, részekben megismerhető Az előadó, tanár, vezető az „IGAZSÁGOT ” közvetíti A tanulás, teljesítmény egyéni és eredményességét a verseny és egyéni jutalmazás képes felgyorsítani

7 Tanulás vs. tanítás “ A tanításban és tréningben benne rejlik az a feltételezés, hogy a már létező ismeret és tudás kerül átadásra. A tanulás ezzel szemben egy önirányított felfedező, kutató folyamatra utal a még nem ismert, új innovatív lehetőségek irányába.” ( Canadian Centre for Management Development )

8 Egyén és közösség A tréning egyéni, a tanulás közösségi.
A tréning a már tudottat adja át, a tanulás a még nem ismertet tárja fel. A tanulás az innováció, az ÚJ , a kreativitás felfokozásának eszköze.

9 A tanulás A tanulás, a mi értelmezésünkben közösségi, tehát személyes és szervezeti részvételre épül. Mélységesen interaktív, reflektáló és korrigáló: a folyamatos fejlődés tapasztalatra épülő gyakorlata

10 A TANULÓ Műhelyközösség
RENDSZER- SZEMLÉLET TEAM TANULÁS JelenLét Presencing KÖZÖS JÖVŐKÉP MENTÁLIS MINTÁINK ÖNMAGUNK MESTERÉVÉ VÁLNI KO- OPERÁCIÓ KON- VERZÁCIÓ KREATIVITÁS ASPIRÁCIÓ KOMPLEXITÁS 10

11 Nagy rendszerek beavatkozási színtjei
12.állandók, paraméterek, számok 11.Tartalékok és más stabilizátorok az áramláshoz képest 10.Az anyagi tartalékok, raktárkészlet szerkezete infrastruktúrák-fizikai-társadalmi 09.A késleltetés hossza a rendszerváltozáshoz képest 08.A negatív visszacsatolási körök ereje a javítandó viszonylatában 07 a pozitiv visszacsatolás eredménye 06. Az információ áramlás szerkezete (elérhetőség, kontrol, nyitottság) 05.Az adott rendszer belső szabályzói 04.A változtatás erőtere, hozzáad, módosít, önszerveződés 03.A rendszer létének célja 02.A mögöttes paradigma érték és gondolat mintái..ami a célokat, struktúrákat, paramétereket, stb. éltetik 01. Túllépni a paradigmákon ( Bohm - Scharmer-Kabat-Zin...)

12 Kulcs kompetenciák Tudatos alkotói-teremtői attítüd Együtt-működés
Összetett rendszerek átlátása

13 tudás “ konszenszusra épülő koordinált cselekvés. A tudás nem egy birtokolható adat vagy tárgy, hanem egy részvételre ösztönző folyamat, amely magának a részvételnek közösségi, kapcsolati dinamikájában teremtődik és változik…

14 Társadalmi, közösségi folyamatok,
Részvételi Vezetés Stakeholders, az érintettek Kritikus kérdések Beszélgetés Mag-folyamat Célok Stratégiai szándék Közösségi intelligencia, bölcs és összehangolt tettek Együttműködést kialakító Társadalmi, közösségi folyamatok, technológiák

15 T. R ? TÉR Ige-dinamikus: Terel, terem, teremt, terül, terpeszkedik,
Főnév-statikus: Terem, tér, TÁR Ige:Tár (kitár),tárul, társít, társul, társalog, Főnév: társ,társam- társad+alom=társadalom, társaság, társalgás,

16 Gondolkodásunk létrája
SZENT MEGGYÖZŐDÉSEK HIEDELEM, Következtetés FELTÉTELEZÉS JELENTÉS Közösségi Egyéni ADAT, amit kiszűrök ÉLET Ruzsa Ágota

17 Jövő-KÉP alapú vezetés és tervezés
Csak azt a környezeti jelzést fogjuk, észleljük, aminek értelme van a jövőképünk szempontjából, amit már elképzeltünk. Minél több jövőemléket dolgozunk ki, annál nyitottabbak és befogadóbbak vagyunk a külvilág jelzései iránt. “ ( Arie de Geus, pp.46 –Az élő szervezet)

18 Uralkodó, régi értékek A Theosz és Logosz embere: A gépi, ipari – statikus társadalom kora: A piramis Kontrol, alkatrész,elszenved vagy felülkerekedik-küzdelem és hiány A munka = kín–kivetettség a Paradicsomból

19 8 vezetői tudat 1. alkalmazkodó-5% 2., diplomata-12% 3. szakértő-38%
4. eredmény vezérelt-30% 5. Az önvezérelt- 10% 6. A stratéga-4% 7. A TérTeremtő alkémista-1% 8. A Mágus-0.5%

20 KOMPLEXITÁS Információ robbanás Felgyorsult változás
Sokféle stakeholder, rendszer és folyamat Mindez aláássa a hagyományos menedzsment módszereit és néha ellehetetleníti Sikeres vállalkozások a munkacsapat, ( alkalmazottak és vezetők ) közösségi tudását kell előhívják.

21

22 térteremtő coach és facilitátor
Köszönöm Ruzsa Ágota, térteremtő coach és facilitátor igazgató SoL Intézet

23 A kérdés Mit hallottam eddig?
Mi a bennem égő fő kérdés életemmel és munkámmal kapcsolatban? Milyen értékek mentén élem az életem? Mi értékeim eredője?


Letölteni ppt "2017.04.04. www.solintezet.hu."

Hasonló előadás


Google Hirdetések