Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBalázs Bodnár Megváltozta több, mint 10 éve
1
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
2
Reklám I. 118. lecke
3
A kommunikáció főbb jellemzői a marketingben Az információk növekvő mennyisége Az információáramlás fokozódó sebessége Egyre irányíthatóbb médiumok terjedése (internet) A globális marketing terjedése
4
A kommunikációs eszközök jellemzői Promóciós mixKommunikációs célHatás idejeElsődleges célcsoport Reklám /Hirdetés/ Értékesítésösztönzés imázsnövelés RövidFogyasztói célcsoport Értékesítés- ösztönzés Értékesítés növelésRövidPotenciális vásárlók Public Relations ImázsépítésHosszúÁltalános véleményalkotók Direkt- marketing EladásKözép/hosszúEgyéni és szervezeti fogyasztók
5
A REKLÁM fogalma Reklámnak nevezzük elképzelések, áruk vagy szolgáltatások bemutatásának és promóciójának minden nem személyes, azonosítható forrásból származó fizetett formáját.
6
Reklám hatása Növeli az eladható mennyiséget, és ezáltal csökkenti a fajlagos termelési költségeket Növeli az értékesítés hatékonyságát Csökkenti a verseny révén az árakat Növeli a fogyasztók tájékozottságát és ezáltal csökkenti a kiszolgáltatottságukat
7
Reklámcélok Tájékoztatás (bevezetéskor) Meggyőzés Emlékeztetés
8
A reklám hatásmodellek AIDA –Figyelem - Attention –Érdeklődés - Interest –Vágy - Desire –Vásárlás - Action ATR –Figyelem - Awareness –Vásárlás - Trial –Megerősítés - Repurchase
9
Reklámprogram kidolgozásának legfontosabb döntései (5M) Küldetés (Mission): Melyek a reklám céljai? Pénz (Money): Mennyibe kerülhet? Üzenet (Message): Mi legyen a továbbítandó üzenet? Médium (Media): Milyen médiumot alkalmazzunk? Mérés (Measurement): Milyen módon értékeljük az eredményeket?
10
Legmegfelelőbbnek látszó médiamix kiválasztása Milyen jellegű a termék és piaca Milyen az értékesítés formája és a terítés szélessége Mi a reklám vagy reklámkampány célja A reklámüzenet milyen érveket használhat fel A rendelkezésre álló költségkeret nagysága Az adott hordozót a konkurensek milyen mértékben veszik igénybe A hordozó szórásának milyen a mértéke A célcsoport jellege
11
A reklám formái Hirdetés Értékesítésösztönzés Direktmarketing Online marketing Public Relations Személyes eladás
12
Hirdetés Személytelen, fizetett reklámüzenet Tömegmédián keresztül zajlik Egyirányú közlés –Nyomtatott (terve a layout) –Sugárzott médiák TV (1 Spot: 30 mp) Drága, hatékony (több érzékszervre hat; terve a story-board) Rádió: Szlogen a lényeges
13
Az értékesítésösztönzés fogalma Minden olyan tevékenység vagy dolog, ami az áru értékét növelve vagy azt vonzóbbá téve a saját eladószemélyzet, a kereskedők vagy a fogyasztók személyében közvetlen vásárlásra ösztönöz. Értékesítésösztönzés három kulcsszava: –Ingyen –Megtakarítás –Nyeremény
14
Az értékesítésösztönzés alkalmazhatóságának szempontjai I. Rendelkezésre álló források: Alkalmas termék Pénzeszközök Személyek (számban, képzettségben) Infrastruktúra (technikai háttér)
15
Az értékesítésösztönzés alkalmazhatóságának szempontjai II. Az akciók várható hatása a fogyasztói magatartásra: Az ingyenesség a vásárlás kockázatát minimalizálja, az első kipróbálást segíti, de a márkaérték erodálódásával jár! A megtakarítások a gazdaságosabb döntési alternatívát támogatják A nyeremény a vásárlás örömét, izgalmát fokozza
16
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.