Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc."— Előadás másolata:

1 Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc

2 A marketing szerepe az üzleti életben és társadalomban 107. lecke

3 Alapvető gazdasági elosztási formák Reciprocitás/Viszonosság Redisztribúció/Újraelosztás Piaci csere

4 A marketing fogalma I. Szűkebb értelemben: Olyan vállalati tevékenység, amely a vevők/felhasználók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat.

5 Tágabb értelemben: A marketing a vállalat egészére kiterjedő – a vevőkkel azonosuló - filozófia, szemléletmód, amelynek megvalósítása a vállalati felső vezetés feladata, oly módon, hogy a vállalati résztevékenységek integrációjában a marketing szempontok domináljanak. A marketing fogalma II.

6 Kiterjesztett értelemben: A marketing minden értékkel rendelkező jószág (termék, szolgáltatás, eszme, ötlet, stb.) cseréje. Az üzleti szférán túl kiterjed a nem nyereségorientált területekre is, mint pl. az oktatás, egyházak, stb. A marketing fogalma III.

7 Szükséglet: valamilyen alapvető elégedettség hiánya (fiziológiai, szellemi, stb.) Igény: szükségletek sajátos kielégítésére irányuló vágy (konkrét termékre/szolg.-ra) Kereslet: olyan különleges termékek iránti igény, ami mögött vásárlási képesség és akarat áll Marketing alapfogalmak

8 Lehetséges koncepciók: Termelési koncepció – Mg. Értékesítési koncepció - Eladás Marketingkoncepció IDŐ Vállalatvezetési koncepciók

9 A marketingkoncepció hosszabb távon a vállalati szervezet működését a fogyasztói igények kielégítése érdekében integrálja a minél nagyobb nyereség elérése céljából. A marketingkoncepció szerint a szervezeti célok elérésének kulcsa a célpiacok szükségleteinek és igényeinek a meghatározása és a konkurenciánál hatékonyabb kielégítése. A marketingkoncepció fogalma:

10 A marketing-mix a vállalati marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott kombinációja. A marketing-mix fogalma

11 Product: Termékpolitika Price: Árpolitika Placing-Distribution: értékesítési csatorna politika Promotion: reklám (kommunikációs) politika A marketing-mix (4P)

12 Tipikus marketingeszköz- kombinációk A „Drága” –Kiemelkedő minőség, –magas áron, –exkluzív értékesítés, –presztízsreklám Az „Árbajnok” –Tömegtermék –Versenyár –Sok üzlet/Széles körben hozzáférhető –Vásárlásösztönző reklámok

13 Az üzleti környezet A gazdasági, szociális, politikai (környezetvédelmi) és technológiai tényezők, amelyek között a vállalati marketing-rendszer működik és fejlődik. STE(E)P-elemzés: –Sociological –Technological –Economical –(EcoLogical) –Political

14 Az üzleti környezet (külső-belső) SWOT-elemzés: –Strengths - Erősségek –Weaknesses - Gyengeségek –Opportunities - Lehetőségek –Threats - Veszélyek

15 Piac fogalma, piaci szereplők Piac: a vállalat számára folyamatosan változó értékesítési lehetőséget jelent. Magában foglalja: A piaci szereplőket eladók vevők/fogyasztók és közöttük fennálló kapcsolatokat, működési elveket

16 A piac méretének jelzőszámai Piac mérete: egy adott termékből vagy szolgáltatásból megfigyelhető piaci felvevőképesség mérőszáma Piacpotenciál: egy termékből az elméletileg lehetséges eladások összessége Piacvolumen: a megvalósuló eladások összege Piacrészesedés: a vállalkozás piaci részaránya

17 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc."

Hasonló előadás


Google Hirdetések