Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Számítógépes Hálózatok GY 9. Gyakorlat Bitmap, Binary countdown, Routing, Dijkstra, AIMD Számítógépes hálózatok GY1.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Számítógépes Hálózatok GY 9. Gyakorlat Bitmap, Binary countdown, Routing, Dijkstra, AIMD Számítógépes hálózatok GY1."— Előadás másolata:

1 Számítógépes Hálózatok GY 9. Gyakorlat Bitmap, Binary countdown, Routing, Dijkstra, AIMD Számítógépes hálózatok GY1

2 Bitmap protokoll  Bitmap protokoll  N állomás esetén N versengési/szavazási rés. Minden állomás a saját időszeletében jelezheti, hogy küldeni akar-e az adott fordulóban, avagy sem. A periódus végén minden állomás tudni fogja a küldési sorrendet.  Ekkor kezdődik az átvitel a meghatározott sorrendben. Az átvitelt követően új forduló kezdődik.  Ha a j -edik állomás küldeni akar, akkor 1 -es bitet küld a j -edik bit időrésében.  Versenymentes protokoll! Számítógépes hálózatok GY2

3 Feladat bitmap protokollra Az állomások legyenek { A,B,C } halmaz elemeivel azonosítva. Generálásnál nincs késleltetés. Az A állomás mindig folyamatosan, a B állomás minden második időegységben, a C állomás minden harmadik időegységben sugározni akar. Szimuláljuk a bittérkép protokollt! (Az egyszerűség kedvéért feltehető, hogy a versengési időrések együtt és az adat átvitel is egységnyi idő alatt történik meg.) Számítógépes hálózatok GY3

4 Megoldás 100 A 111ABC111ABC111ABC…… AA,BA,B,CAA,BA,B,CAA,BA,B,CAA,BA,B,CAA,BA,B,CA Számítógépes hálózatok GY4 Az első időpillanatban csak az A küldene, a másodikban A és B, a harmadikban mindenki Ha valakinek van az aktuális bitmap küldésekor még el nem küldött csomagja, akkor 1-est sugároz Egy idő után (igazából a 2. körtől) annyi csomag halmozódik fel, hogy mindenki küldene

5 Binary countdown protokoll  Binary countdown protokoll  Minden állomás rendelkezik egy fix hosszú, egyedi virtuális azonosítóval. Az állomások saját azonosítójukat sugározzák bitenként, és figyelik a csatornát:  Ha a sugárzott bit 0-ás, és 1-es bitet érzékel, akkor feladja a próbálkozást.  Egyébként tovább sugározza azonosítójának következő bitjét.  Aki a végéig benn marad az küldhet. A küldés után új kör indul.  Mok-Ward módosítása:  Aki küldött, az megkapja a legkisebb virtuális azonosítót. A többiek pedig ciklikusan magasabb azonosítót kapnak. Számítógépes hálózatok GY5

6 Feladat Binary countdown protokollra  Szimuláljuk a bináris visszaszámlálás protokollt 6 állomás esetén, ahol az állomás azonosítók rendre a {A, B, C, D, E, F} halmaz elemei. A virtuális állomás azonosítókat ábrázoljuk 4 biten, és ezek rendre a következők:  1001, 0111, 0101, 1100,1110 illetve 1111.  Tegyük fel, hogy A, C, D és E állomások akarnak egy-egy csomagot átvinni.  (Nézze meg mi módosulna a Mok- és Ward-féle változat esetén.) Számítógépes hálózatok GY6

7 Megoldás azonosító A100110-- C01010--- D1100110- E11101110 kiesik ->CAD Számítógépes hálózatok GY7 azonosító A100110-- C01010--- D11001100 kiesik ->CA azonosító A10011001 C01010--- kiesik ->C azonosító C01010101 kiesik -> Sugárzott bitek Első kör, nyertes E, kiestek C, A, D sorrendben a többie További körök:

8 Dijsktra Számítógépes hálózatok GY8

9 Megoldás nodec[u]pred[u] B4A C- D- E5A F- Számítógépes hálózatok GY9 nodec[u]pred[u] B4A C13B D8F E5A F6E nodec[u]pred[u] B4A C13B D- E5A F- nodec[u]pred[u] B4A C11B D8F E5A F6E nodec[u]pred[u] B4A C13B D12E E5A F6E A B E F D C

10 Számítógépes hálózatok GY10

11 Számítógépes hálózatok GY11

12 Számítógépes hálózatok GY12

13 Distance Vector Tegyük fel, hogy egy ” Distance Vector ” routing protokollban a B és E router- ek távolság vektora az alábbi ábrán található. – Hogyan változik B távolság vektora, miután B megkapja E távolság vektorát? – Ha a kapcsolat A és B között megszűnik és B újra a fenti távolság vektort kapja E -től, hogyan aktualizálja B a távolság vektorát? Számítógépes hálózatok GY13

14 Megoldás Számítógépes hálózatok GY14 Bcostnext A4A C9C D12E E8E F11E Bcostnext A13E C9C D12E E8E F11E a)b)


Letölteni ppt "Számítógépes Hálózatok GY 9. Gyakorlat Bitmap, Binary countdown, Routing, Dijkstra, AIMD Számítógépes hálózatok GY1."

Hasonló előadás


Google Hirdetések