Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEtelka Siposné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Web-grafika (VRML) 4. gyakorlat Nyitrai Erika Varga Balázs alapján Kereszty Gábor
2
Kamerák Viewpoint { field SFString description „” exposedField SFVec3f position 0 0 10 exposedField SFRotation orientation 0 0 1 0 exposedField SFFloat fieldOfView 0.785398 exposedField SFBool jump TRUE eventIn SFBool set_bind eventOut SFTime bindTime eventOut SFBool isBound }
3
Kamera: Feladat Készíts egy olyan kék kúpot az origóba, melynek magassága 3 egység, alapkörének sugara pedig 1 egység. Vizsgáljuk ezt a kúpot három kamerával! Az egyik a kamera a kúp forgás-tengelyén legyen és fentről nézzen rá a kúpra. A második kamera a negatív x tengely alatt helyezkedjen el, és alulról- oldalról mutassa a kúpot. A harmadik kamera pedig az x-y síkban legyen a pozitív x és y tengelyek által meghatározott szög szögfelezőjén, és innen nézzen rá a kúpra! Az adott félegyeneseken a kamerák elhelyezése tetszőleges lehet.
4
Lámpák Pontszerű világítás Direkt világítás Irányított világítás
5
Pontszerű világítás PointLight {exposedFieldSFVec3flocation 0 0 0 exposedFieldSFColorcolor 1 1 1 exposedFieldSFFloatradius 100 exposedFieldSFFloatintensity 1 exposedFieldSFFloatambientIntensity 0 exposedFieldSFVec3fattenuation 1 0 0 exposedFieldSFBoolon TRUE }
6
Pontszerű világítás 2. ahol d a fényforrástól mért távolság, attenuation(n) a mező n. koordinátája
7
„Pontlámpa”: Feladat Készítsünk az origóban egy fehér kúpot, melynek magassága 3 egység, alapkörének sugara pedig 1 egység. Világítsuk meg ezt a kúpot három „pontlámpával”! A következő elhelyezésben piros(-7 7 2); zöld(7 7 2); kék(0 7 -4)
8
Direkt világítás DirectionalLight { exposedFieldSFColorcolor 1 1 1 exposedFieldSFVec3fdirection 0 0 -1 exposedFieldSFFloatintensity 1 exposedFieldSFFloatambientIntensity 0 exposedFieldSFBoolon TRUE }
9
Direkt világítás: Feladat Készítsünk az origóban egy fehér kúpot, melynek magassága 3 egység, alapkörének sugara pedig 1 egység. Világítsuk meg ezt a kúpot egy „direkt” fényforrással, a következő irányba (0 -1 -7) világoskék(0 1 1) színnel.
10
Irányított világítás SpotLight { exposedFieldSFVec3f location 0 0 0 exposedFieldSFColor color 1 1 1 exposedFieldSFFloat intensity 1 exposedFieldSFFloat radius 100 exposedFieldSFVec3f direction 0 0 -1 exposedFieldSFFloat beamWidth 1.570796 exposedFieldSFFloat cutOffAngle 0.785398 exposedFieldSFFloat ambientIntensity 0 exposedFieldSFVec3f atenuation 1 0 0 exposedFieldSFBool on TRUE }
11
Irányított világítás 2.
12
Irányított világítás: Feladat Világítsuk meg a kúpot 3 spot- lámpával, a következő koordi- nátákból (-7 7 2),(7 7 2),(0 7 -4) piros, kék, zöld fénnyel. A maximális intenzitású fény szöge 15 fok legyen, ezen kívül még 7,5 fokra legyen hatása a lámpáknak!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.