Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítette Elmer Elizabet Primusz Flóra

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készítette Elmer Elizabet Primusz Flóra"— Előadás másolata:

1 Készítette Elmer Elizabet Primusz Flóra
IBM- Lenovo Készítette Elmer Elizabet Primusz Flóra

2 Tartalom… Történeti áttekintő Vihar a szövetség körül
Lenovo magyarországi helyzete A terjeszkedés lehetőségei IBM vs. Lenovo A szövetség A márkanév építése

3 Az IBM története; a kezdetek
1890-ben kezdődött USA népszámlálás-lyukkártya Herman Hollerith - 4 hét alatt 1896. Tabulating Machine Co 1911-ben Charles R. Flint – trösztszervező Computing-Tabulating-Recording Co. Európára, Dél-Amerikára, Ázsiára és Ausztráliára IBM International Business Machines Corporation

4 Az IBM PCD története 1981-ben Personal Computer Divison
Irodai és otthoni felhasználás lehetővé tétele 1984-ben az első notebook ThinkPad, ThinkCenter, ThinkVantage 2005. május 3. stratégiai szövetség

5 A Lenovo története 1984-ben Liu Chuanzhi
Legend Group elődjét („Le” + novo) Kínai Tudományos Akadémia finanszírozta CÉL: feltárni az információs technológia előnyeit Kínában Vívmányaik Szaküzletek elterjedése Kínai betűk

6 Vihar a „házasság” körül
Amerikai hatóságok Nemzetbiztonsági okok 2005. március 9. elfogadják

7 Lenovo Magyarországon
Lenovo Technology Hungary Egykori IBM leány Önálló szervezet a Lenovon belül Vezérigazgató: Gottlibe István Korábban ismeretlen márka Piacrészesedés kb. 7% IBM révén Acer agresszív terjeszkedése Szaküzletek hiánya

8 A terjeszkedés lehetőségei
Saját márkanév, márkás termék Szerves felépítés: Saját márka Független helyi forgalmazók Akvizíció: Cég: márkás termék Marketing gondok

9 Notebookok, asztali gépek
IBM vs. Lenovo IBM Lenovo 60%: notebook 40%: asztali gép Notebookok, asztali gépek 15%: notebook 85%: asztali gép Nagyvállalatok, intézményi ügyfelek Vásárlók köre Kínai magánvevők és kisüzemek, fogyasztói elektronika Erős vállalati kultúra, globálisan azonos minőségű szabvány Márkapolitika Életstílus- márka, divatos design

10 A stratégiai szövetség
2004. dec márc. 31. Értékesítési és szolgáltatási szövetség Tárgy: IBM PC üzletág (notebook, PC, K&F, gyártás, marketing, szervizközpontok) Értéke: 1,75 Mrd USD / IBM: 18,9% Think márkacsalád Éves forgalom: 13 Mrd USD Piaci részesedés: 7,2% alkalmazott Fő tevékenység: Bejing, Raleigh

11 A márkanév építése I. „A márkanév jelentősége az állandóan változó világban”
1. Márkaszempontok elválasztása 2. Meglévő márkák kiépítése 3. Két üzleti terület összekapcsolása

12 A márkanév építése II. Márkaszempontok elválasztása
Nemzetközi konszernek- Kis és középvállalatok- Magánfogyasztók- Céges vevő: value branding Magánfogyasztó: design, ár Meglévő márkák kiépítése Meglévő márkanevek használata Céges vevő: Think- terméksor Magánfogyasztók: bevezetett márkanév hiánya Két üzleti terület összekapcsolása -Összetartozás: Közös szlogen, közös szín- és formanyelv, közös hangzás

13 9 hónap eredményei… Divatos modell, vonzó ár: magánfogyasztó, kis- és középvállalatok IBM név, Think sorozat háttérbe szorul Hagyományos reklám- és márkaeszközök: középpontban a felhasználók

14 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Készítette Elmer Elizabet Primusz Flóra"

Hasonló előadás


Google Hirdetések