Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Az óvodai nevelés alapelvei
Forrás: Körmöczi Katalin: “A gyermekek érdeke mindenek fölött áll!...”
2
„A kisgyermek tankönyve maga az élet legyen!” Comenius
Életközeliség: olyan tanulási tér, ahol a gyermek aktív, produktív lehet Nincsenek külön foglalkozási ágak, csak az ÉLET Utánozható, vonzó minták
3
NEM eredményes: Figyelmeztetés Magyarázgatás Követelés Elvárásra való hivatkozás Elmarasztalás „A gyermekek a büntetésből csak azt tanulják meg, hogy mindig az erősebbnek van igaza.” Ranschburg Jenő
4
„Amit hallok – elfelejtem;
Amit látok – megismerem; Amit csinálok – megtanulom.” (Ősi bölcsesség) >
5
Széles tevékenységrepertoár felkínálása
„Ha a kisgyermek szabadon nyúl a tapasztalatokért, átéli az életet.” (Bolyai Farkas) „A szabad cselekvés mindig magasabb rendű, mint a kötelességből végzett.” (Rudolf Steiner) „A gyermeki szabadságnak csak a közérdek állíthat cenzúrát.!”(Maria Montessori)
6
Az óvodáskorú gyermek szükségleteire építeni Tehát:
A tevékenységeket az egyes óvodás gyermekek érdeklődéséhez kell igazítani. Az óvodáskorú gyermek szükségleteire építeni Tehát: Tapasztalás Tevékenység Gyakorlatiasság Életközeliség
7
A pedagógus szerepei az óvodai alapelvek szellemében
Közvetett hatásrendszer alkalmazása „Felkínálja” a tevékenységeket Feltételek biztosítása Ösztönző, támogató, tanácsadó, konzultatív szerepkör
8
Miben szükséges támogatnunk az óvodás gyermeket?
- hogy önmaga elégíthesse ki szükségleteit - -- hogy önmaga bontakoztathassa ki rejtett adottságait, - hogy önmaga választhasson a felkínált lehetőségek sokaságából, - hogy önmaga szerkeszthesse meg egyéni programját Minden gyermekhez külön kulcs szükséges
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.