Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A SZERVEZÉSI ÉS VEZETÉSI INTÉZET K+F TEVÉKENYSÉGE BMF TUDOMÁNY NAPJA 2006.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A SZERVEZÉSI ÉS VEZETÉSI INTÉZET K+F TEVÉKENYSÉGE BMF TUDOMÁNY NAPJA 2006."— Előadás másolata:

1 A SZERVEZÉSI ÉS VEZETÉSI INTÉZET K+F TEVÉKENYSÉGE BMF TUDOMÁNY NAPJA 2006

2 EREDET: BÁNKI DONÁT G. M. FŐISKOLA SZAKKIBOCSÁTÓ TANSZÉK: ÜZEMSZERVEZŐ RENDSZERSZERVEZŐ SZERVEZŐ ÉS INFORMATIKA MŰSZAKI MENEDZSER VÁLLALKOZÁSSZERVEZŐ SZAKMÉRNÖK /MÁSODDIPLOMÁS/

3 JELEN BMF KGK SZVI MŰSZAKI MENEDZSER SZAKON NAPPALI SZERVEZŐ ÉS INFORMATIKA LEVELEZŐ AUTÓTECHNIKA GAZDÁLKODÁSI MENEDZSER SZAKON VÁLLALKOZÁSSZERVEZŐ SZERVEZŐ SZAKMÉRNÖK

4 KUTATÁSI FŐIRÁNY: KIS- ÉS KÖZÉPVÁLLALKOZÁSOK SZERVEZÉSE, FEJLESZTÉSE K+F TEAM: KADOCSA GYÖRGY TEAM VEZETŐ SÜTŐ LÁSZLÓ FRANCSOVICS ANNA TIBOR ÁGNES SZABÓ GYÖRGY DOBI SÁNDOR BORBÁS LÁSZLÓ

5 NEMZETKÖZI KAPCSOLATOK K+F EGYÜTTMŰKÖDÉSI MEGÁLLAPODÁS: Wirtschaftsuniversität Wien MER Evrocenter, Family Business Institute and MER Publiching, Maribor Matej Bel University, Banska Bistrica Corvinus Egyetem Budapest Pécsi Tudományegyetem

6 A K+F KOOPERÁCIÓ TARTALMA Cél: A partnerek tudományos, K+F színvonalának emelése, a K+F tevékenység összehangolása Eszközei: Rendszeres tapasztalatcsere Évente nemzetközi konferencia szervezése Szakmai kiadványok készítése Közös pályázatok a K+F területen Kutatók és hallgatók kölcsönös fogadása Koordinációs központ a SZVI

7 NEMZETKÖZI KONFERENCIÁK BUDAPESTEN MEB: Menedzsment, enterprise, benchmarking Év résztvevők, előadások, külföldiek, országok 2003653112 4 2004552515 5 2005522714 5 2006563218 7

8 KKV KUTATÁSI TÉZISEK SZAKTERÜLETEI Marketing Termékfejlesztés Minőségirányítás Marketing – értékelemzés - benchmarking Stratégiai menedzsment Humán erőforrás menedzsment Pénzügyi menedzsment Kontrolling

9 NEMEZETKÖZI SZINTEN PUBLIKÁLT KKV KUTATÁSI EREDMÉNYEK Kis- és középvállalkozások üzemgazdaságtana Átvilágítás és üzleti értékelés a KKV körben KKV változás- és válságmenedzsment KKV stratégia és benchmarking Családi vállalkozások jellemzői Magyarországon A családi vállalkozások versenyképessége Kontrolling, outsourcing, versenyképesség Globalizáció és a KKV versenyképessége A kontrolling szerepe a KKV menedzsmentben

10 TOVÁBBI KUTATÁSI TERÜLETEK 1.PÉNZÜGYI PIACOK ÚJ JELENSÉGEI 2.KAIZEN MENEDZSMENT 3.DÖNTÉSELMÉLET ÉS MÓDSZERTAN 4.KONTROLLING 5.INFORMÁCIÓBIZTONSÁGI IRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK 6.LÁGY SZÁMÍTÁSI ELJÁRÁSOK 7.SZOCIÁLIS KOMPETENCIÁK 8.FOGYASZTÓI POLGÁRSÁG

11 1.PÉNZÜGYI PIACOK ÚJ JELENSÉGEI Új megtakarítási és befektetési szokások Befektetési alapok Kockázati tőke Származékos ügyletek A bankminősítés módszertani kérdései Fogyasztói jogok és felelősségek a pénzügyi szektorban /Bencsik Mária, Szabó Richárd

12 2.KAIZEN MENEDZSMENT Klasszikus európai (német minta) termelésirányítás és üzemszervezés KAIZEN, a japán vezetési gyakorlat KAIZEN termelékenység és hatékonyság növelés eszközei, módszerei KAIZEN alkalmazások az autóiparban KKV alkalmazási lehetőségek /Dobi Sándor

13 3.DÖNTÉSELMÉLET ÉS MÓDSZERTAN Döntéselmélet a vezetési és irányítási folyamatokban: Következetes választás, szabálykövetés Felelősség, érintettek bevonása, etika Marketing döntések vizsgálata: Keresletet befolyásoló tényezők Arányeltolódás a vállalati döntéseknél Információk és a döntések hatékonysága /Enyedi Miklósné

14 4.KONTROLLING Kontrolling = navigáció a hajózásban A kontrolling fejlődése, mint kutatási terület: Kontrolling:Vezetési eszköz Vezetési módszer Vezetési funkció A német és az angolszász kontrolling Kontrolling a KKV menedzsmentben /Francsovics Anna, Kadocsa György

15 5.INFORMÁCIÓBIZTONSÁGI IRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK Hétpecsét Információbiztonsági Egyesület Esettanulmányok vizsgálata Szabvány-csomagok alkalmazási lehetőségei Brit eredetű, BS 7799 szabványcsomag: információ biztonsági rendszer kialakítása, értékelése és tanúsítása A biztonsági követelmények meghatározása a szervezeti stratégia alapján /Michelberger Pál

16 6.LÁGY SZÁMÍTÁSI ELJÁRÁSOK /SOFT COMPUTING/ Klasszikus lágy számítási eljárások fő összetevői: Fuzzy rendszerek Neutrális hálózatok Tanulási módszerek /Szeghegyi Ágnes, NIK kutatócsoport

17 7.SZOCIÁLIS KOMPETENCIÁK Cél: az ifjúság, a hallgatók szociális kompetenciáinak fejlesztése az életben való jobb boldogulás érdekében Szociális kompetenciák meghatározása Fejlesztési lehetőségek vizsgálata Tananyagfejlesztés, új kurzusok indítása, kérdőíves felmérés, oktatói továbbképzés /Tibor Ágnes

18 8.FOGYASZTÓI POLGÁRSÁG Új kihívások a fogyasztói társadalomban Fenntartható növekedés problémája Cél: öntudatos, modern fogyasztó állampolgár megteremtése Hangsúly az oktatáson, nevelésen Nemzetközi szervezet: CCN - Consumer Citizenship Network /Borbás László, Szabó Richárd CCN tagok

19 PUBLIKÁCIÓK 2003-2006 Tud. könyv, -részlet:5/1 idegen ny. Tud. folyóiratcikk:4/4 idegen ny. Konferencia cikk: 29 /18 idegen ny. Főiskolai jegyzet:5

20 KUTATÓ MŰHELY FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ Szakmai kapcsolatok megőrzése és bővítése Egyéni kutatási témák koncentrálása A publikációs tevékenység gazdagítása A szervezeti egységek közötti kutatás-fejlesztési együttműködés erősítése Kutatási erőforrások megőrzése, bővítése Fiatal kollégák ösztönzése tudományos fokozatokra, a nyelvismeret bővítésére Nyugodt, kultúrált munkahelyi légkör biztosítása

21 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET !


Letölteni ppt "A SZERVEZÉSI ÉS VEZETÉSI INTÉZET K+F TEVÉKENYSÉGE BMF TUDOMÁNY NAPJA 2006."

Hasonló előadás


Google Hirdetések