Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

M&T 4 esettanulmányok 1 Vasút - 1 Közlekedéstörténet – XIX.század Széchenyi hálózata, gabona, Adria Magánvasutak, telekpanamák, Baross, tarifarendszer.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "M&T 4 esettanulmányok 1 Vasút - 1 Közlekedéstörténet – XIX.század Széchenyi hálózata, gabona, Adria Magánvasutak, telekpanamák, Baross, tarifarendszer."— Előadás másolata:

1 M&T 4 esettanulmányok 1 Vasút - 1 Közlekedéstörténet – XIX.század Széchenyi hálózata, gabona, Adria Magánvasutak, telekpanamák, Baross, tarifarendszer Környezeti hatások (fa, erdők, szén) Hálózati állapotok Trianon után Kommunizmus = tanácshatalom + villamosítás (+ vasút) Piacgazdaság ~ versenyhelyzet Környezetbarát üzem ~ energiaellátás, térelválasztás

2 M&T 4 esettanulmányok 2 Vasút - 2 Magyar vasúthálózat ~ 8000 km Villamosított hálózatrész, fővonalak forgalmi részesedése Áruszállítás 120 Mt >>> 50 Mt MÁV 120 000 >>> 55 000 alkalmazott Multifunkcionalitás (virágkertészet, utasellátás, kórházak) Szállítási kapacitás, területigény, környezetbarát üzem Kvantumos és kontinuus áramlás Versenytársak: légi és közúti közlekedés Eljutási idő, kiszolgálási rugalmasság, kényelem

3 M&T 4 esettanulmányok 3 Vasút - 3 költségszint ~ 250 GFt/év deficit ~ 80 GFt/év Infrastruktúra érték ~ 4000 GFt Amortizáció ~ (25 év) ~ 160 GFt Bérköltségek ~ 45 % Állami költségvállalás; TGV ÉrdekviszonyokSztrájk

4 2. Házi feladat Regionális infrastruktúra-fejlesztés EU támogatással vagy Pályaprofil, munkaprofil (interjú) Beadás határideje: április 24.

5 Mozgásterek és szerepkarakterek Mindenkinek joga van a munkához, mindenkinek joga a munka és a foglalkozás szabad megválasztása (A Magyar Köztársaság alkotmánya)

6 M&T 4 esettanulmányok 4 Autópálya-hálózat – 1 Brit hálózat a XIX. század elején Német fejlesztések a XX. Században Az USA hálózatfejlesztési gyakorlata Forgalmi kapacitás (2000 ej/sáv, 15 000 ej/nap) Területfeltárás és tranzit

7 M&T 4 esettanulmányok 5 Autópálya-hálózat – 2 Kiépítési döntéselőkészítés Folyosó-elemzés. Sugaras és kvadrilaterális hálózatok Költségmegosztási szempontok (érdekeltség és terhelhetőség)

8 M&T 4 esettanulmányok 6 Autópálya-hálózat - 3 AUTÓPÁLYAérintettség a finanszírozási költségek és források megosztásában tervezés, előkészítés ??? segélyek ? ? ? állampolgárok ? ?

9 M&T 4 esettanulmányok 6 AUTÓPÁLYAérintettség a finanszírozási költségek és források megosztásában tervezés, előkészítés építésüzemeltetés- fenntartás felújítás segélyek költségvetés helyi és regionális alapok használókra kivetett díjak

10 M&T 4 esettanulmányok 1 AUTÓPÁLYAérintettség a finanszírozási költségek és források megosztásában tervezés, előkészítés építésüzemeltetés- fenntartás felújítás segélyek** költségvetés******** helyi és regionális alapok **** használókra kivetett díjak *****

11 M&T 4 esettanulmányok 1 Autópálya-hálózat - 4 AUTÓPÁLYAérintettség a finanszírozási költségek és források megosztásában tervezés, előkészítés építésüzemeltetés- fenntartás felújítás segélyek** költségvetés******** helyi és regionális alapok **** használókra kivetett díjak ***** állampolgárok járműüzemeltetők pályahasználók

12 M&T 4 esettanulmányok 1 Autópálya-hálózat - 5 AUTÓPÁLYAérintettség a finanszírozási költségek és források megosztásában tervezés, előkészítés építésüzemeltetés- fenntartás felújítás segélyek** költségvetés******** helyi és regionális alapok **** használókra kivetett díjak ***** állampolgárok** * járműüzemeltető k ***** pályahasználók*********


Letölteni ppt "M&T 4 esettanulmányok 1 Vasút - 1 Közlekedéstörténet – XIX.század Széchenyi hálózata, gabona, Adria Magánvasutak, telekpanamák, Baross, tarifarendszer."

Hasonló előadás


Google Hirdetések