Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaZsanett Gulyásné Megváltozta több, mint 10 éve
1
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)
1. konferencia
2
Témakörök: Az oktatástechnológia tárgya, feladata és helye a pedagógiai diszciplínák között Az oktatástechnológia forrásai, történeti háttérfeladata
3
Oktatástechnológia fogalma
A tanítási célok és a tananyagtartalom által meghatározott: - módszerek, - eszközök, - információhordozók és - teljesítménymérők tervszerű, összehangolt alkalmazásának a folyamata.
4
Mivel foglalkozik az oktatástechnológia?
Az oktatás folyamatszervezésével és irányításával foglalkozó stratégiai tudomány T – T folyamat megtervezésével és irányításával A fejlesztés tendenciáival, pedagógiai-technikai források hátterével kiválasztott tartalomhoz és módszerekhez a megfelelő taneszközök kiválasztásával, tervezésével Számítógéppel támogatott Multimédiás prezentációk és oktatócsomagok összeállításával
5
A fejlesztés folyamata a gyakorlatban
Igény<eszköztudás Igényfejlesztés Igény I - E Eszköz - használat igen Megfelel-e Eszköz-fejlesztés Diagnosztizálás nem
6
Az oktatástechnológia forrásai
Pedagógiai források Technikai források a didaktikusság a vizuális információhordozók szerepe az oktatásban kommunikációs szemlélet kibernetika, mint rendszerszemlélet a programozott oktatás és a MM vetítőgépek fényképezőgép diavetítő írásvetítők oktatófilmek számítógépek
7
Amit mindig figyelembe kell venni a tervezésnél
Mérhető célok és követelmények megfogalmazása és alkalmazása A programok szerkesztési elve - kis egységekre tagolja az anyagot - a tanulói közreműködésre épít - lépésről - lépésre történő önellenőrzés Átlátható tanulásfejlesztő mechanizmus Tárgyi feltételek
8
Technikai források vetítőgépek fényképezőgép Az információk vizuális
diavetítő írásvetítők oktatófilmek számítógépek Az információk vizuális megjelenítésének hatása a tananyag feldolgozásában
9
Az oktatástechnológia tárgya
Három fő terület Oktatástechnika (információrögzítő – közvetítő eszközök, információhordozók) Oktatástechnológiai tudás (oktatástechnológiai ismeretrendszer) Oktatástechnológiai tevékenység (kutatás, fejlesztés, információs tevékenység)
10
Oktatástechnika Tárgyköre:
oktatástechnológia tárgyi eszközei információrögzítő – közvetítő eszközök (hardware) információhordozók (software)
11
Oktatástechnológiai tudás
Olyan oktatástechnológiai ismeretrendszer, amely átfogja: a tudományos ismereteket a fejlesztők szakmai tudását a felhasználók tudását az információ tárolásával rendszerezésével beszerzésével katalogizálásával publikálással kapcsolatos ismereteket
12
Oktatástechnológiai tevékenység a folyamatirányítás szempontjából
kutatás, fejlesztés felhasználó pedagógusok tevékenysége információs tevékenység oktatástechnológus képzés (informatikus-mérnöktanár)
13
A média kiválasztás A gyakorlati munka szempontjából figyelembe kell venni: milyen eszközök állnak rendelkezésre milyen hatást várhatunk alkalmazásuktól az eszközök milyen kombinációja tartható eredményesnek
14
A média – kiválasztás szempontjai
eredményes kommunikáció emberi tényezők gyakorlati tényezők gazdaságossági tényezők
15
A média – kiválasztás folyamata
Korlát típusú Cél, tartalom Módszerek, szervezeti formák Tanulók, tanárok Gyakorlati,- gazdaságossági korlátok Optimum – kritérium típusú
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.