Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaRezső Kis Megváltozta több, mint 10 éve
1
Szerző neve A foglalkozás címe Egy foglalkozás, ~ 2 Word oldal ~ 4000-karakter 4-6 Kép (Fotó, vonalas rajz, Clipart, táblázat, grafikon) 1 objektum animáció 1-1 hang, videó (opcionálisan) Célcsoport
2
2. Előszó Például mottó, idézet.
3
3. Használat Fontos kezelési útmutatás:
A felületen a képernyőről való vezérlés – a véletlenszerűen előrehaladás kiküszöbölése miatt - nem lehetséges. Ha tovább kívánunk lépni a tananyagrészekben, akkor használjuk. a Page Down billentyűt, az egéren a görgetőt, valamint az akciógombokat és a hiper-hivatkozásokat.
4
4. A foglalkozások tagozódása
I. Cél (5) II. Tartalmi leírás (7) III. Tartalom és tevékenységek (9) 1. Motiváció (10) 2. Előző ismeretek (11-12) Részellenőrzés (13-14) 3. Új ismeretek (15) 1. Lap 2. Lap Új ismeretek ellenőrzése 1. (26) Új ismeretek ellenőrzése 2. (27) 4. Összefoglalás (28-29) 5. Értékelés (30-32) 6. Javasolt százalékos határok (33) IV. Egyéb (34) 1. Fogalmak (35) 2. Illusztráció jegyzék (36) 3. Irodalom (37)
5
I. Cél A program célja …. A résztvevők (tanulók) képessé váljanak
A résztvevők szerezzenek alapvető szakmai ismereteket gyakorlati tájékoztatást a…. A résztvevők ismerjék meg….. A résztvevők a képzés elvégzése után képes legyen… Összességében a résztvevőt komplex elméleti ismeretekkel, stratégiával, módszerekkel, eszközökkel
6
I.1. Követelmények, kompetenciák
Egyértelműen és konkrétan meg kell határozni azokat a képzés végén várható eredményeket, tudást, képességet, attitűdöt (kompetenciákat), melyek megszerzését a program a résztvevőknek ígéri. (mit fog tudni, milyen szinten, mire lesz képes a tananyag elsajátítása révén) A neveléstudomány a céljellegű tantervi követelmények megfogalmazásánál hagyományosan az ismeret, jártasság és készség kategóriákat alkalmazza. További Szakfogalmak: ismeret – megértés – alkalmazás – analízis – szintézis – értékelés, - Ismerje, sajátítsa el, meg tudja nevezni, tudja alkalmazni, legyen képes a tanultakat analitikus, szintetizáló formában alkalmazni, értékelni, összehasonlítani
7
II. Rövid tartalmi leírás 1
Word lap ~ 5 bekezdés 1. 2. 3. 4. 5.
8
II. Rövid tartalmi leírás 2
2. Word lap ~ 5 bekezdés 1. 2. 3. 4. 5.
9
III. Tananyagtartalom és tevékenységek
Képi illusztrációk égbolt nap föld víz
10
1. Motiváció Javasolt fordulatok a figyelem megragadására, az érdeklődés felkeltésére. Vajon észrevetted-e… Bizonyára tapasztaltad… Vajon mi lehet az oka…
11
2. Korábbi ismeretek aktivizálása 1
Előzetes ismeretek, feltételek
12
2. Korábbi ismeretek aktivizálása 2 Jó elhelyezésű animáció
Virág Levél Termés Szár lágy vagy fás Gyökér Ne lapozz tovább! Kattints! 5X
13
2.1. Részellenőrzés, visszacsatolás 1
1. Kérdés a. b. c 2. Kérdés c. 1. Válasz a. 2. Válasz b.
14
2.1. Részellenőrzés, visszacsatolás 2
15
3. Új ismeretek feldolgozása
1. Word-Lap, slide 16-20 2. Word-Lap, slide 21-25
16
I.1. 3.1. Leírások 3.2. Definíciók, Fogalmak,
3.3. Kérdés: Aktivizáló kérdések. 3.4. Feladat: A leckékben megfogalmazott feladatok jelölésére használt stílus. 3.5. Hivatkozás: Egyéb dokumentumokra hivatkozó szövegrészek jelzésére használjuk. 3.6. Példa: a tananyagokban szereplő példák megjelölésére használható stílus. 3.7. Kiemelés: fontosabb szövegrészek, kulcsfogalmak megjelölése. 3.8. Megoldás: Ha bizonyos feladatok megoldását megadjuk 3.9. Egyéb
17
I.2.
18
I.3
19
I.4.
20
I.5.
21
II.1.
22
II.2.
23
II.3
24
II.4.
25
II.5.
26
3.1. Ellenőrzés, visszacsatolás Önellenőrző kérdések Laponként 3-4, és didaktikusan meg is válaszolva lap 1) Szóljon 2) Értelmezze az 3) Ismertesse a 4) Sorolja fel a 5) Hasonlítsa össze a 6) Elemezze
27
3.1. Ellenőrzés, visszacsatolás
2. lap 1) Szóljon 2) Értelmezze az 3) Ismertesse a 4) Sorolja fel a 5) Hasonlítsa össze a 6) Elemezze
28
4. Összefoglalás A lecke összegzése 1 lap
Példa: A pontok összefoglalása Az előzőkben bemutattuk Megtárgyaltuk, feltártuk Összehasonlítottuk, Megalapoztuk
29
4. Összefoglalás A lecke összegzése 2 lap
30
5. Értékelés A következőkben a tanult fogalmak elsajátításának a mértékét fogjuk ellenőrizni.
31
Kérdések és válaszok 1. 1. Kérdés a. b. c 2. Kérdés c. 3. Kérdés
32
Kérdések és válaszok 2. 5. Kérdés a. b. c 6. Kérdés c. 7. Kérdés
33
Javasolt százalékos határok Ha minden válasz helyes akkor 100%-os a megoldás. Egy helyes válasz értéke 12, 5 % % Tudása sajnos nem éri el a megfelelő szintet, javaslom, ismételje át az anyagot akár többször is. % Tudása sajnos nem elég alapos, javaslom, ismételje át az anyagot még egyszer. % Tudása közepes szintű, tekintse át, hogy melyik feladatot rontotta el és ismételje át, az ahhoz tartozó részeket. % Tudása jó szintű, bár még vannak hiányosságok, keresse ki, hogy melyik feladatot rontotta el, majd ismételje át a megfelelő részeket. % Gratulálunk, tudása kiváló szintet ért el, folytassa a következő leckével!
34
IV. Egyéb Itt kezdődhet a glosszárium, szöveg és képelemekre utalás, hivatkozások stb.
35
IV.1. Fogalmak (visszautalás az új fogalmakra )
Fogalom 1. Fogalom 2. Fogalom 3. Fogalom 4. Fogalom 5.
36
IV.2. Illusztrációjegyzék
A felhasznált médiumok jegyzéke, és elérése. (értelemszerűen) 1 animáció 1 hang 1 videó 5 Kép esetén 1 2 3 4 5 Így rossz!
37
IV.3. Irodalom Nyomtatott: Elektronikus:
Bibliográfiai adatok: Szerző, cím, kiadó, év, oldal. Elektronikus: URL: Szerző, cím, év
38
További eredményes tanulás kívánok!
Vége Tel.: URL: További eredményes tanulás kívánok!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.