Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Személyes eladás (personal selling)
A kommunikációs mix elemei
2
Marketingkommunikációs mix
személyes értékesítés (personal selling) reklám (advertising) vásárlásösztönzési eszközök (sales promotion) közönségkapcsolat (PR) direkt marketing (DM)
3
Személyes eladás azon eladási formák összessége, ahol a személyes kommunikációt használják érvelésre (pl.: telefonos eladás is) célja: az értékesítés a vevő személyes informálásán, meggyőzésén, ösztönzésén keresztül előnye a célszemélyre szabható, reakció is közvetlenül értékelhető hátránya költséges eszköz használata célszerű, ha nagy mennyiségű vagy értékű az értékesítés komplex jellegű termék alapos bemutatása a szolgáltatást a potenciális vevő igényeihez kell alkítani Vágási (2007): Marketing- stratégia és menedzsment, Aliena oldal
4
Vevőszolgálat vásárlással kapcsolatos, vevőknek nyújtott szolgáltatások formái vásárlás előtti - tájékoztatás vásárlás közbeni - eladás vásárlás utáni - vevői elégedettség törzsvásárlói - vevők lojalitása integrált vevőkapcsolat-menedzsment - IKT használatával interaktív kapcsolat a vevők megtartása érdekében
5
Vevőszolgálat a vásárláskor
fő célja: a vevő meggyőzése, vásárlásra ösztönzése eszközei termékhasználat működés bemutatása kipróbálás tanácsadás pénzügyi előnyök nyújtása áruhitel ügyintézése vásárlás kényelmi feltételeinek biztosítása: parkolás, gyermekmegmegőrzés, italautomaták, büfé, étterem stb. Aerobic-figura kipróbálása
6
Gyakorló feladat
7
Csoportmunka Gondolják át, majd próbáljanak meg személyesen eladni:
városi gyermekprogramon sítábort EFOT-on vízitúrát pályabérleményt sportszervezetnek
8
Vevő - Gyermeknap Nyitott Költségektől függő Síelni nem tudó
9
Vevő - EFOT Inkább bulizunk Várost (disco) szerető zárkózott
10
Vevő - Pályabérlet lekezelő Korrekt Könyvelő alkat
saját elhatározásától nehezen tér el, de a tények alapján változhat a véleménye
11
Felhasznált irodalom Forgó Sándor (2001): Kommunikációelmélet. Üzleti kommunikáció. Médiainformatikai kiadványok. EKF Líceum Kiadó, Eger. Lackó L. Balázs - Zsom László (2004): Sales&Marketing Szakszótár. Angol - magyar - angol. KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest. Sándor Imre (2006): A marketingkommunikáció kézikönyve. Aula, Budapest. Veres Zoltán (2003): Szolgáltatásmarketing. KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest. Vágási Mária (2007): Marketing - stratégia és menedzsment. Alinea, Budapest.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.