Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

REKLÁM ötletek, termékek, szolgáltatások bármilyen, beazonosítható szolgáltató (szponzor) által fizetett, nem személyes bemutatása és népszerűsítése azonosítható.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "REKLÁM ötletek, termékek, szolgáltatások bármilyen, beazonosítható szolgáltató (szponzor) által fizetett, nem személyes bemutatása és népszerűsítése azonosítható."— Előadás másolata:

1 REKLÁM ötletek, termékek, szolgáltatások bármilyen, beazonosítható szolgáltató (szponzor) által fizetett, nem személyes bemutatása és népszerűsítése azonosítható hirdetők (eladók) az üzenetközvetítésért fizetnek célközönségnek szól, de szélesebb közönséghez jut el Vágási (2007): Marketing- stratégia és menedzsment, Aliena oldal

2 A reklám (hirdetés) jellemzői
előnye: óriási tömegek elérése könnyen és gyorsan gyakori ismétlés lehetősége alacsony az 1 főre jutó költsége Hosszú távú imázs-építésre kiváló (márkaimázs, szervezeti imázs, márkapreferencia, attitüd) nem mindig szükséges az adott üzleti évben a nyereség növelése hátránya személytelen egyirányú kommunikáció nem szükséges odafigyelni a (TV) reklám drága!

3 Reklámozás folyamata tervezés megvalósítás
célok meghatározása szolgáltatáskör célközönség meghatározása költségvetés reklámüzenet tervezése ismert személy segítsége? médiaválasztás (üzenet forrása) időzítés megvalósítás reklámok a kommunikációs csatornákon hatékonyság vizsgálata (feedback)

4 Célok meghatározása kommunikációs célok alapján
tájékoztató reklám meggyőző reklám emlékeztető reklám marketing célok alapján bevezető reklám imázsreklám termékreklám (termékelőny) eladásorientált reklám (hely, ár, akció) reklámkampány (intenzív, több csatorna) stb.

5 Reklámüzenet tervezése 1.
készítő reklámügynökség megrendelő > brief (dokumentum) > kreatív brief (terv) saját marketingszakemberek reklámüzenet (szöveg, copy) tervezésének elemei koncepció, téma megfogalmazása Mi a szolgáltatás hasznossága? pozícionálás (mástól megkülönböztetés) Melyik szolgáltatásjellemző kerüljön előtérbe a hasznosság igazolására? megjelenés (forma, stílus, kommunikátor, hatás) Milyen legyen az üzenet hangneme?

6 Médiaválasztás, a reklámozás eszközei
nyomtatott újsághirdetés brosúra reklámcédula katalógus szaknévsor plakátok hirdetőtáblák eladóhelyi reklám eletronikus hirdetőtábla logó, szimbólumok villanyoszlopon járműreklám elektronikus statikus audió anyag rádióhirdetés kazetta, CD audióvizuális televíziós hirdetés mozi videókazetta dinamikus (interaktív) online eszközök digitális televízió csak termék esetén csomagolás melléklet Vágási (2007): Marketing- stratégia és menedzsment, Aliena oldal

7 Az online marketing eszközei
direkt honlap online hirdetés társzervezet gyűjtőhonlap (pl. tematikus kereső) hirdetési honlap keresőmarketing indirekt közösségi oldalak videomegosztók humoros oldalak

8

9 Vásárlásösztönzés célja: időlegesen több termék vagy szolgáltatás értékesítése a vevőket vásárlásra ösztönzik az értékesítés növelésére terelődik a hangsúly sokszor ellentétes érdekű a reklámmal szemben Vágási (2007): Marketing- stratégia és menedzsment, Aliena oldal

10 A vásárlásösztönzés jellemzői
előnye: rövid távú, gyors, mérhető hatás kiaknázható a pillanatnyi előny a fogyasztónál (a márkahűségnél erősebb) általában alacsonyabb költségű, mint a reklám hátránya az értékesítés növelésén túl nyereségesnek is kell lennie rövid távú érdekeket tart szem előtt nem számít pl. a márkaimázs szolgáltatásfajtánként eltérő eszközök

11 Vásárlásösztönzés folyamata
tervezés célok meghatározása felkészülés: érintettek meghatározása milyen szolgáltatásra terjedjen ki mekkora mértékű legyen az előny ösztönzés, támogatás formája (eszközök meghatározása) költségvetés a hirdetés lehetősége reklámüzenet tervezése médiaválasztás (üzenet forrása) informálás, hirdetés időzítés időtartam, kezdete, vége megvalósítás előzetes teszt (esetleg) > tervmódosítás? vásárlásösztönzés kivitelezése ellenőrzés, értékelés hatékonyság vizsgálata (feedback)

12 Vásárlásösztönző eszközök
eladószemélyzet ösztönzése szolgáltatásnál frontszemélyzet vevőket ösztönző eszközök eladáshelyi vásárlásösztönző eszközök kereskedők (viszonteladók) szolgáltatásnál ritkán fordul elő az eszközök korlátozott alkalmazása kiállítások, vásárok Vágási (2007): Marketing- stratégia és menedzsment, Aliena oldal

13 Vevőket ösztönző eszközök
árkedvezmények fizetéskor akció mennyiségi hirdetésben, vásárláskor kupon bónusz fizetés után (gyártó fizeti) ajándék fizetésnél, verseny, sorsolás, játék után eszközei: bónusz, pont, tárgy ingyenes kipróbálás (megismertetés) márkaklubok tagjai számára árkedvezmény, ajándék Vágási (2007): Marketing- stratégia és menedzsment, Aliena oldal ajándék: tenisz Dubaiban

14 Eladáshelyi ösztönzés
kirakat plakát feliratok bemutatók terméknél vevőáramlás rögzítése impulzus- vásárlás a pénztárnál bemutató közben: Harlem Globetrotters bemutató előtt: Talmácsi Gábor Vágási (2007): Marketing- stratégia és menedzsment, Aliena oldal „kirakat”: Lázár-testvérek, Vilmos és Zoltán fogathajtó pályafutásának legszebb „gyümölcsei” vitrinben

15 Kiállítás, vásárok nem valóságos piac fő funkciója közönség lehet
iparág(ak)eredményeiket nemzeti vagy nemzetközi téren bemutassák közönség lehet szűkebb szakmai tágabb nagyközönség részvételi célok új termék, eljárás bemutatása új üzleti kapcsolatok, régiek ápolása tájékozódás (versenytársakról, szakami irányvonalakról) eladő és vevő közvetlen találkozása (kereskedő nélkül) szervezeti imázs ápolása sajtókapcsolat koncentrált reklámtevékenység

16 Az online marketing eszközök
vevőket ösztönző eszközök honlap internetes jegyrendelés kedvezményesen játékok, tesztek kitöltésével kedvezmények edzéstervek leírása, melyet nálunk kipróbálhat étkezési tanácsok, melyhez élőben segítséget kérhet kedvezményekről értesítés kommunikációs lehetőségek orvos vagy szakedző vagy sportoló válaszai egy fórumban, chaten vagy ben ben kedvezmények a regisztrált, t engedélyezők számára

17 Közönségkapcsolat intézményi marketingkommunikáció, ami nem eladási célú üzeneteket, eszközöket, tevékenységeket tartalmaz a külső PR céljai: ismertség, bizalomkeltés, elfogadás, kedvező imázs az érintettek körében a belső PR céljai: a szervezet és munkatársai, tulajdonosai jó viszonyának elősegítése előnyei a közönség objektívebbnek tekinti más információknál (főként a tömegkommunikációnál) a legolcsóbb kommunikációs eszköz Vágási (2007): Marketing- stratégia és menedzsment, Aliena oldal

18 A PR eszközei kommunikációs anyagok és elektronikus kommunikáció
éves jelentés, cégújság, brosúra, honlap... rendezvények, események sajtótájékoztató, szeminárium, bemutató, kiállítás, évfordulós ünnep hírek a sajtóban szervezetről, vezetőiről szóló rendszeres társadalmi elvárásoknak való megfelelés szponzorálás (reklám), mecenatúra (támogatás), jótéonyság, környezetvédő magatartás, lobbizás eseménymarketing különleges rendezvények: művészeti, szórakoztató, jótékonysági, sportrendezvények belső vagy külső közönség számára

19 A szervezeti imázs a külső és a belsőérintettek, a „közönség” tudatában élő kép vélemények értékítéletek szervezeti törekvés ismertség számukra kívánatos kép kialakításának elősegítése > elsősegíti a vásárlók megnyerését, megtartását

20 Imázsvizsgálat helyzetelemzés milyen kép él a közönségben rólunk
mennyire ismert sose hallottam róla valamit hallottam róla kicsit ismerem elég jól ismerem nagyon jól ismerem mennyire kedvelik (utóbbi 3 esetén) egyáltalán nem kedvelem nem nagyon kedvelem közömbös valamelyest kedvelem nagyon kedvelem

21 Imázs kialakítása formális eszközökön keresztül
nem formális eszközökkel szolgáltatások kiváló minősége innovációra törekvés vevői problémákra figyelés törvénytisztelő magatartás környezetvédelmi követelményekhez való pozitív viszony...

22 A szervezeti arculat szervezeti imázs része
CI = egyedi arculat kialakítása (CI - Corporate Identity) vizuális elemei logó (emléma) tárgyi tartozékok épület, levélpapír, névjegykártya... személyzet öltözködés, stílus rögzíthető az ún. arculati kézikönyvben

23

24

25 Személyes eladás azon eladási formák összessége, ahol a személyes kommunikációt használják érvelésre (pl.: telefonos eladás is) célja: az értékesítés a vevő személyes informálásán, meggyőzésén, ösztönzésén keresztül előnye a célszemélyre szabható, reakció is közvetlenül értékelhető hátránya költséges eszköz használata célszerű, ha nagy mennyiségű vagy értékű az értékesítés komplex jellegű termék alapos bemutatása a szolgáltatást a potenciális vevő igényeihez kell alkítani Vágási (2007): Marketing- stratégia és menedzsment, Aliena oldal

26 Vevőszolgálat vásárlással kapcsolatos, vevőknek nyújtott szolgáltatások formái vásárlás előtti - tájékoztatás vásárlás közbeni - eladás vásárlás utáni - vevői elégedettség törzsvásárlói - vevők lojalitása integrált vevőkapcsolat-menedzsment - IKT használatával interaktív kapcsolat a vevők megtartása érdekében

27 Vevőszolgálat a vásárláskor
fő célja: a vevő meggyőzése, vásárlásra ösztönzése eszközei termékhasználat működés bemutatása kipróbálás tanácsadás pénzügyi előnyök nyújtása áruhitel ügyintézése vásárlás kényelmi feltételeinek biztosítása: parkolás, gyermekmegmegőrzés, italautomaták, büfé, étterem stb. Aerobic-figura kipróbálása

28

29 Direktmarketing interaktív marketingmódszer, ami az egyéni fogyasztóra koncentrál célja: a mérhető, közvetlen válasz vagy vásárlás vagy mindkettő kiváltása a fogyasztóból kezdetben csomagküldő áruházak (XIX. sz. 2. fele) modern direktmarketing 2 évtizede (IKT) előnye vevők számára kényelmes a szolgáltatásoknál is olcsó, gyors közvetlen kapcsolat a fogyasztókkal hátránya címlisták, adatbázisok elérése > adatbázis-marketing a tolakodó társak miatti rossz hangulat: hirdetéssel teli postláda, spam, egyéb „fölösleges” telefonhívás, sms stb. Vágási (2007): Marketing- stratégia és menedzsment, Aliena oldal

30 A DM eszközei informálás/vásárlásösztönzés megrendelés katalógusok
hirdető lapok, füzetek, újságok nyomtatott sajtótermékek címre küldött levél telefon TV shop videokazetta megrendelés levél mobiltelefon (sms, beszélgetés)

31 A DM tervezésének lépései
célok meghatározása általában értékesítés, de lehet más is, pl. a kapcsolat ápolása célcsoport meghatározása adatbázisok címlisták közvetítő eszközök kiválasztása ajánlat megfogalmazása, megjelenítése termék, promóció a megrendelés eszközének kiválasztása költségvetés megvalósítás megrendelés (informálás) eszközének előállítása és a fogyasztóhoz juttatása ellenőrzés, értékelés hatékonyság vizsgálata (feedback)


Letölteni ppt "REKLÁM ötletek, termékek, szolgáltatások bármilyen, beazonosítható szolgáltató (szponzor) által fizetett, nem személyes bemutatása és népszerűsítése azonosítható."

Hasonló előadás


Google Hirdetések