Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBorbála Nemesné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők. A leghatékonyabb edzői alapelveket ültette át a vezetői munkába, mint például az önállóság, az erősségek és az eredményesség hangsúlyozása.
2
A COACHING két személy között zajló fejlesztő kapcsolat
A COACHING két személy között zajló fejlesztő kapcsolat. Mindig személyes jellegű, interaktív, erősen fókuszált folyamat, amely segít az egyénnek és a szervezetnek nagyobb elégedettséggel járó eredményeket gyorsabban elérni. A COACHING segítségével a vezető igényesebb célokat tűz ki, tevékenyebbé válik, megalapozottabb döntéseket hoz és jobban hasznosítja meglévő, természetes képességeit.
3
Melyek a fő jellemzői? Aktivitás Arról szól, hogyan léphetünk tovább. Tevékenységen alapszik, annak meghatározásán és áthidalásán, hogy hol tartunk és hová szeretnénk eljutni. A növekedésről szól: az élet összes aspektusáról egyéni és szervezeti szinten egyaránt.
4
Melyek a fő jellemzői? Folyamat:
Akár egyéni, akár szervezeti szinten zajlik, támogatja a lehetőségek tisztázását, és arra összpontosít, hogyan lehet olyan célokat megvalósítani, amiről korábban álmodni sem mertünk.
5
Melyek a fő jellemzői? Szemlélet: A figyelmet a problémákról a lehetséges megoldásokra, a hiányokról az erősségekre és az elképzelt jövőre irányítja. Megtanít arra, hogy kapcsolatainkban az összhang keresését állítsuk előtérbe és megtapasztaljuk azt az örömöt, amelyet egy másik ember támogatása, fejlesztése jelenthet.
6
Melyek a fő jellemzői? Kapcsolat: A COACHING folyamatában figyelmet, megértést kap. Az üléseken sok olyan kérdés hangzik el, amely segít új szempontok szerint átgondolni egy adott témát. A COACH védett környezetet hoz létre, ahol megbízható támogatást kap céljai megvalósításához, erőforrásai összegyűjtéséhez, tehetsége kibontakoztatásához.
7
Hogyan működik? A COACHING-ban - a tréningekről eltérően - nincsenek előre kialakított és megadott megoldási módok. Kiindulópont a szerződés, melyet a COACH és az ügyfél/ügyfelek kötnek. Ez meghatározza és tartalmazza a célt, az ülések számát és tartalmát, a munkamódot és a díjazást. A vezetői COACHING ülés négyszemközt zajlik, fő tartalmi és etikai normái: a bizalom és a titoktartás.
8
Hogyan működik? A COACH a COACHING folyamán a katalizátor, a tükör, a moderátor. Visszajelez, alternatívákat mutat. De mindig érvényes: a kérdésekre, a problémákra az ügyfél önmaga dolgozza ki a számára legmegfelelőbb választ. A COACH kísér, ügyel az ellenállásokra és zavarokra, biztosítja a megtalált döntések konszenzusát.
9
Hogyan működik? Mindez ellentétes a hagyományosan vett tréningekkel: ott a tréner ad megoldási utakat és ezeket gyakoroltatja a résztvevőkkel. A COACHING-ban csak ritkán dolgoznak kész receptekkel - COACH és a kliens közösen, egyenrangúan dolgozik együtt.
10
COACHING kontextusok Ha COACHING-ról beszélünk az üzleti életben 3 alapvető kontextust érdemes megkülönböztetni: COACHING és felsővezető közti kapcsolat A hazánkban talán legismertebb COACHING kontextus, amikor személyes fejlesztés zajlik COACH és kliense között. Ez a vezetői COACHING. Az üléseken személyes kérdésekkel is foglalkozunk, amelyek gyakran bonyolultan beleszövődnek a szervezeti kérdésekbe. A COACHING folyamatában a teljes emberrel foglalkozunk
11
COACHING kontextusok COACH és a szervezet vagy egy szervezeti egység vezetőinek kapcsolata: Ebben az esetben egy szervezet vagy egy szervezeti egység vezetőinek nyújt támogatást egy vagy több COACH. Ezt hívják szervezeti COACH-nak. Ezt akkor szokták a cégek igényelni, ha abban érdekeltek, hogy COACHING kultúrát hozzanak létre. Vagy nehézségekkel szembesülnek egyéni, team, strukturális szinten, és olyan külső erőforrást keresnek, amely az emberek fejlesztésében jártas, képes útmutatást adni, problémáit megoldani és kibontani a tehetségeket.
12
COACHING kontextusok Vezető és beosztottja közötti fejlesztő kapcsolat A COACHING a modern vezető egyik legfontosabb eszköze, amellyel fejleszteni tudja munkatársait a munkakapcsolat minőségének javításához és a teljesítmény növeléséhez. Azok a szervezetek igénylik, amelyek vezetőiket COACH-csá akarják képezni.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.