Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKrisztián Jónás Megváltozta több, mint 10 éve
1
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Hálózati Operációs Rendszerek ITIL (forrás: Georgiu Achilles - IBM) Dr. Bilicki Vilmos Szegedi Tudományegyetem Informatikai Tanszékcsoport Szoftverfejlesztés Tanszék
2
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Tartalom Bevezető Szolgáltatás életciklus Szolgáltatás stratégia Szolgáltatás tervezés Szolgáltatás Áttérés Szolgáltatás Működtetés Folyamatos Szolgáltatás fejlesztés 2014. 07. 15.2Hálózati Operációs Rendszerek
3
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek3
4
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek4
5
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Információ Adat vs. Információ Tudás szintjei ■Adat ■Információ ■Tudás ■Bölcsesség 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek5
6
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Információs Technológia A szóbeli, írásbeli, képbeli, számbeli információ beszerzése, feldolgozása és tárolása 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek6
7
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Információ technológia menedzsment Eszközök, Folyamatok, Emberek 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek7
8
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS IT menedzsment piramis Stratégiai IT tervezés Infrastruktúra és alkalmazás fejlesztés tervezése Folyamatban lévő műveletek, felhasználói szolgáltatások 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek8
9
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Szolgáltatás? 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek9
10
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Folyamat Tevékenységek halmaza amit adot cél érdekében el kell végezni Bemeneteket kimenetté alakítja Szerepeket, szerepköröket, eszközöket, tartalmazhat a kimenet megvalósítása érdekében 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek10
11
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Szolgáltatás A szolgáltatáshoz szükséges: ■Együttműködés ■Irányítás 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek11
12
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Az erőforrások értékre váltása 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek12
13
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS IT szolgáltatás életciklus ITIL – IT Infrastructure Library Anglia (CCTA) 1980 ITIL ■Legjobb gyakorlatok ■IT szolgáltatás menedzsment ■Könyvekbe rendezve –1990 – 44 –2000 – 7 –2007 – 5 –2011 – 5 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek13
14
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Miért ITIL Első volt Legelterjedt ebb Gyakorlat központú IT központú A működtetésr e koncentrál Választ ad a hogyan-ra 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek14
15
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Szolgáltatás életciklus Nagy gyakorlati bázisra épít Lehetővé teszi az üzleti folyamatok integrációját Eltünteti az üzleti alapon szervezett silókat 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek15
16
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Miért? Az üzlet egyre jobban függ az IT-től Közös nyelv az IT és az üzlet között A környezet egyre versenyképesebb A technológia komplexitás növekedik Az ügyfelek egyre többet követelnek A költségek kontrollálása egyre fontosabb Alacsony ügyfél elégedettség Értéknövelt szolgáltatások 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek16
17
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS A menedzserek legfontosabb kérdései Hogyan tehetem a szolgáltatás infrastruktúrát stabilabbá? Hogyan kaphatok jobb információkat a döntéshez? Hogyan javíthatom a csapat munkáját, belső kommunikációját? Hogyan tudom a tudást kezelni? Hogyan tudok konzisztens szolgáltatást biztosítani? Hogyan tudom csökkenteni a függőséget az egyes csapattagoktól? Hogyan akadályozom meg a nem engedélyezett változásokat? Hogyan tud a csapat gyorsabban dolgozni? 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek17
18
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Korlátok Gondolkodás: ■Változás – személyes támadás Technológiai megközelítés ■Technológiai silók Napi tűzoltás 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek18
19
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Szolgáltatás stratégia 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek19
20
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Elemei Szolgáltatás stratégia alapok A négy P Folyamatok ■Pénzügyi menedzsment ■Igény menedzsment ■Szolgáltatás portfólió menedzsment Szerepek, felelőségek ■Ügyfélmenedzser (BRM) ■Termék menedzser (PM) ■Forrás menedzser (CSO) 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek20
21
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Célja Jobban teljesíteni mint a konkurencia A vásárló számára kellő érték teremtése Az üzleti igények mély megértése A stratégiai célok támogatása Megkülönböztetés a konkurenciától 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek21
22
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Alap koncepciók Verseny, piac Szolgáltatás elemek ■Erőforrások ■Képességek Szolgáltatás értékek ■Hasznosság (Mi) ■Tartósság (hogyan) 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek22
23
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS A szolgáltatás értéke 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek23
24
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Alap koncepciók Szolgáltató típusok: ■Type I.: belső, Type II.: shared, Type III.: external Kritikus siker kritériumok (CSF) Szolgáltatás orientált könyvelés Szolgáltatás biztosítási modellek ■Menedzselt, Megosztott, Közmű Szervezet tervezés és fejlesztés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek24
25
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Négy P 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek25
26
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Stratégia generálás A piac definálása Az ajánlat definiálása A startégiai eszközök létrehozása Felkészülés a végrehajtásra 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek26
27
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Igény menedzsment Az üzleti aktivitások mintái (PBA) Felhasználói profilok Szolgáltatás csomagok Szolgáltatás szint csomagok Alap és támogató szolgáltatások 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek27
28
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Szolgáltatás portfólió menedzsment 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek28
29
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Szolgáltatás portfólió 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek29
30
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Szerepek és felelősségek Üzleti partner menedzser Termék menedzser Erőforrás felelős 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek30
31
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Szolgáltatás tervezés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek31
32
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Érintett területek Szolgáltatás tervezés koncepció Négy P Folyamatok ■Szolgáltatás katalógus kezelés ■Szolgáltatás szint kezelés ■Kapacitás és rendelkezésre állás tervezés ■IT szolgáltatás folytonosság kezelés ■Információ biztonság kezelés ■Beszállító kezelés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek32
33
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Célok Jó minőségű IT szolgáltatások tervezése A működtetés és a fejlesztés összekötése Mérési módszertanok és metrikák kidolgozása A szükséges képességek és kapacitások kialakítása Kockázatelemzés Az alábbiak létrehozása és gondozása: ■Tervek ■Folyamatok ■Szabályok ■Szabványok ■Architektúrák ■Keretrendszerek 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek33
34
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Hollisztikus megközelítés Konzisztencia, integritás Vég-vég minőség, funkcionalitás 5 egyedi aspektus ■Szolgáltatás megoldások ■Szolgáltatás kezelő eszközök ■Technológia és architektúra ■Folyamatok ■Mérések 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek34
35
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Szolgáltatás szint kezelés Az IT szolgáltatást: egyezteti, dokumentálja Monitorozza, jelenti, áttekinti ■Service Level Agreement (SLA) ■Operational Level Agreement (OLA) ■Underpinning Contract (UC) ■Service Improvement Plan (SIP) ■Service Quality Plan (SQP) 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek35
36
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Szolgáltatás katalógus menedzsment Naprakész szolgáltatás katalógus 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek36
37
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Kapacitás menedzsment 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek37
38
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Rendelkezésre állás menedzsment 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek38
39
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS IT szolgáltatás folytonosság kezelés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek39
40
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Biztonság kezelés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek40
41
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Beszállító kezelés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek41
42
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Szolgáltatás tervezés aktivitások 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek42
43
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Szerepkörök 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek43
44
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Szolgáltatás átállás 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek44
45
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Témák V modell A folyamat ■Változás menedzsment ■Konfiguráció menedzsment ■Tudás menedzsment ■Átállás tervezés és támogatás ■Kibocsájtás és telepítés tervezés ■Szolgáltatás validáció és tesztelés ■Kiértékelés menedzselés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek45
46
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Célok 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek46
47
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS V modell 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek47
48
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Folyamatok 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek48
49
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Változás menedzsment 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek49
50
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS A változás kezelés 7 r-je 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek50
51
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Konfiguráció és eszköz kezelés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek51
52
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Konfiguráció kezelő rendszer 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek52
53
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Tudás menedzsment 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek53
54
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Tervezés, támogatás 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek54
55
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Kibocsájtás, telepítés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek55
56
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Folyamatok 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek56
57
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Validáció 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek57
58
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Kiértékelés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek58
59
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Szerepek 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek59
60
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Szolgáltatás működtetés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek60
61
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Területek Folyamatok ■Esemény és incidens kezelés ■Igény teljesítés ■Probléma kezelés ■Hozzáférés vezérlés Feladatok ■Szolgáltatás asztal ■Technika és alkalmazás menedzselés ■IT működés menedzselés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek61
62
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Célok 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek62
63
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Kiegyensúlyozás 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek63
64
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Folyamatok 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek64
65
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Esemény menedzselés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek65
66
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Incidens kezelés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek66
67
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Incidens osztályozás 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek67
68
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Sürgősség 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek68
69
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS IM aktvitiás 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek69
70
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS IM életciklus 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek70
71
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS IM a szervezeten belül 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek71
72
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Igény teljesítés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek72
73
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Probléma kezelés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek73
74
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Probléma kezelés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek74
75
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Hozzáférés vezérlés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek75
76
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Funkciók 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek76
77
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Service Desk 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek77
78
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Technikai menedzsment 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek78
79
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Alkalmazás menedzsment 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek79
80
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS IT működtetés menedzsment 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek80
81
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Szerepkörök 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek81
82
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Folyamatos fejlődés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek82
83
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Célok 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek83
84
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Folyamatok 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek84
85
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS A mai előadás tartalma Bevezető Szolgáltatás életciklus Szolgáltatás stratégia Szolgáltatás tervezés Szolgáltatás Áttérés Szolgáltatás Működtetés Folyamatos Szolgáltatás fejlesztés 2014. 07. 15.85Hálózati Operációs Rendszerek
86
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS A következő előadás tartalma TMForum ■Frameworx ■eTOM – Üzelti folyamat keretrendszer ■Információs keretrendszer – SID ■Alkalmazás kerterndszer – TAM ■Integrációs kereterendszer – NOOS ■Üzleti metrikák 2014. 07. 15.86 Hálózati Operációs Rendszerek
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.