Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Hálózati Operációs Rendszerek ITIL (forrás: Georgiu Achilles.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Hálózati Operációs Rendszerek ITIL (forrás: Georgiu Achilles."— Előadás másolata:

1 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Hálózati Operációs Rendszerek ITIL (forrás: Georgiu Achilles - IBM) Dr. Bilicki Vilmos Szegedi Tudományegyetem Informatikai Tanszékcsoport Szoftverfejlesztés Tanszék

2 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Tartalom  Bevezető  Szolgáltatás életciklus  Szolgáltatás stratégia  Szolgáltatás tervezés  Szolgáltatás Áttérés  Szolgáltatás Működtetés  Folyamatos Szolgáltatás fejlesztés 2014. 07. 15.2Hálózati Operációs Rendszerek

3 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek3

4 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek4

5 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Információ  Adat vs. Információ  Tudás szintjei ■Adat ■Információ ■Tudás ■Bölcsesség 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek5

6 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Információs Technológia  A szóbeli, írásbeli, képbeli, számbeli információ beszerzése, feldolgozása és tárolása 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek6

7 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Információ technológia menedzsment  Eszközök, Folyamatok, Emberek 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek7

8 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS IT menedzsment piramis Stratégiai IT tervezés Infrastruktúra és alkalmazás fejlesztés tervezése Folyamatban lévő műveletek, felhasználói szolgáltatások 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek8

9 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Szolgáltatás? 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek9

10 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Folyamat  Tevékenységek halmaza amit adot cél érdekében el kell végezni  Bemeneteket kimenetté alakítja  Szerepeket, szerepköröket, eszközöket, tartalmazhat a kimenet megvalósítása érdekében 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek10

11 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Szolgáltatás  A szolgáltatáshoz szükséges: ■Együttműködés ■Irányítás 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek11

12 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Az erőforrások értékre váltása 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek12

13 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS IT szolgáltatás életciklus  ITIL – IT Infrastructure Library  Anglia (CCTA) 1980  ITIL ■Legjobb gyakorlatok ■IT szolgáltatás menedzsment ■Könyvekbe rendezve –1990 – 44 –2000 – 7 –2007 – 5 –2011 – 5 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek13

14 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Miért ITIL  Első volt  Legelterjedt ebb  Gyakorlat központú  IT központú  A működtetésr e koncentrál  Választ ad a hogyan-ra 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek14

15 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Szolgáltatás életciklus  Nagy gyakorlati bázisra épít  Lehetővé teszi az üzleti folyamatok integrációját  Eltünteti az üzleti alapon szervezett silókat 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek15

16 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Miért?  Az üzlet egyre jobban függ az IT-től  Közös nyelv az IT és az üzlet között  A környezet egyre versenyképesebb  A technológia komplexitás növekedik  Az ügyfelek egyre többet követelnek  A költségek kontrollálása egyre fontosabb  Alacsony ügyfél elégedettség  Értéknövelt szolgáltatások 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek16

17 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS A menedzserek legfontosabb kérdései  Hogyan tehetem a szolgáltatás infrastruktúrát stabilabbá?  Hogyan kaphatok jobb információkat a döntéshez?  Hogyan javíthatom a csapat munkáját, belső kommunikációját?  Hogyan tudom a tudást kezelni?  Hogyan tudok konzisztens szolgáltatást biztosítani?  Hogyan tudom csökkenteni a függőséget az egyes csapattagoktól?  Hogyan akadályozom meg a nem engedélyezett változásokat?  Hogyan tud a csapat gyorsabban dolgozni? 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek17

18 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Korlátok  Gondolkodás: ■Változás – személyes támadás  Technológiai megközelítés ■Technológiai silók  Napi tűzoltás 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek18

19 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Szolgáltatás stratégia 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek19

20 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Elemei  Szolgáltatás stratégia alapok  A négy P  Folyamatok ■Pénzügyi menedzsment ■Igény menedzsment ■Szolgáltatás portfólió menedzsment  Szerepek, felelőségek ■Ügyfélmenedzser (BRM) ■Termék menedzser (PM) ■Forrás menedzser (CSO) 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek20

21 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Célja  Jobban teljesíteni mint a konkurencia  A vásárló számára kellő érték teremtése  Az üzleti igények mély megértése  A stratégiai célok támogatása  Megkülönböztetés a konkurenciától 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek21

22 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Alap koncepciók  Verseny, piac  Szolgáltatás elemek ■Erőforrások ■Képességek  Szolgáltatás értékek ■Hasznosság (Mi) ■Tartósság (hogyan) 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek22

23 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS A szolgáltatás értéke 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek23

24 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Alap koncepciók  Szolgáltató típusok: ■Type I.: belső, Type II.: shared, Type III.: external  Kritikus siker kritériumok (CSF)  Szolgáltatás orientált könyvelés  Szolgáltatás biztosítási modellek ■Menedzselt, Megosztott, Közmű  Szervezet tervezés és fejlesztés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek24

25 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Négy P 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek25

26 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Stratégia generálás  A piac definálása  Az ajánlat definiálása  A startégiai eszközök létrehozása  Felkészülés a végrehajtásra 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek26

27 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Igény menedzsment  Az üzleti aktivitások mintái (PBA)  Felhasználói profilok  Szolgáltatás csomagok  Szolgáltatás szint csomagok  Alap és támogató szolgáltatások 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek27

28 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Szolgáltatás portfólió menedzsment 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek28

29 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Szolgáltatás portfólió 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek29

30 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Szerepek és felelősségek  Üzleti partner menedzser  Termék menedzser  Erőforrás felelős 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek30

31 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Szolgáltatás tervezés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek31

32 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Érintett területek  Szolgáltatás tervezés koncepció  Négy P  Folyamatok ■Szolgáltatás katalógus kezelés ■Szolgáltatás szint kezelés ■Kapacitás és rendelkezésre állás tervezés ■IT szolgáltatás folytonosság kezelés ■Információ biztonság kezelés ■Beszállító kezelés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek32

33 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Célok  Jó minőségű IT szolgáltatások tervezése  A működtetés és a fejlesztés összekötése  Mérési módszertanok és metrikák kidolgozása  A szükséges képességek és kapacitások kialakítása  Kockázatelemzés  Az alábbiak létrehozása és gondozása: ■Tervek ■Folyamatok ■Szabályok ■Szabványok ■Architektúrák ■Keretrendszerek 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek33

34 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Hollisztikus megközelítés  Konzisztencia, integritás  Vég-vég minőség, funkcionalitás  5 egyedi aspektus ■Szolgáltatás megoldások ■Szolgáltatás kezelő eszközök ■Technológia és architektúra ■Folyamatok ■Mérések 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek34

35 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Szolgáltatás szint kezelés  Az IT szolgáltatást: egyezteti, dokumentálja  Monitorozza, jelenti, áttekinti ■Service Level Agreement (SLA) ■Operational Level Agreement (OLA) ■Underpinning Contract (UC) ■Service Improvement Plan (SIP) ■Service Quality Plan (SQP) 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek35

36 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Szolgáltatás katalógus menedzsment  Naprakész szolgáltatás katalógus 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek36

37 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Kapacitás menedzsment 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek37

38 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Rendelkezésre állás menedzsment 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek38

39 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS IT szolgáltatás folytonosság kezelés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek39

40 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Biztonság kezelés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek40

41 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Beszállító kezelés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek41

42 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Szolgáltatás tervezés aktivitások 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek42

43 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Szerepkörök 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek43

44 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Szolgáltatás átállás 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek44

45 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Témák  V modell  A folyamat ■Változás menedzsment ■Konfiguráció menedzsment ■Tudás menedzsment ■Átállás tervezés és támogatás ■Kibocsájtás és telepítés tervezés ■Szolgáltatás validáció és tesztelés ■Kiértékelés menedzselés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek45

46 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Célok 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek46

47 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS V modell 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek47

48 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Folyamatok 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek48

49 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Változás menedzsment 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek49

50 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS A változás kezelés 7 r-je 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek50

51 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Konfiguráció és eszköz kezelés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek51

52 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Konfiguráció kezelő rendszer 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek52

53 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Tudás menedzsment 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek53

54 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Tervezés, támogatás 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek54

55 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Kibocsájtás, telepítés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek55

56 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Folyamatok 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek56

57 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Validáció 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek57

58 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Kiértékelés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek58

59 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Szerepek 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek59

60 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Szolgáltatás működtetés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek60

61 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Területek  Folyamatok ■Esemény és incidens kezelés ■Igény teljesítés ■Probléma kezelés ■Hozzáférés vezérlés  Feladatok ■Szolgáltatás asztal ■Technika és alkalmazás menedzselés ■IT működés menedzselés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek61

62 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Célok 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek62

63 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Kiegyensúlyozás 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek63

64 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Folyamatok 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek64

65 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Esemény menedzselés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek65

66 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Incidens kezelés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek66

67 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Incidens osztályozás 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek67

68 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Sürgősség 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek68

69 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS IM aktvitiás 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek69

70 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS IM életciklus 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek70

71 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS IM a szervezeten belül 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek71

72 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Igény teljesítés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek72

73 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Probléma kezelés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek73

74 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Probléma kezelés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek74

75 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Hozzáférés vezérlés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek75

76 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Funkciók 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek76

77 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Service Desk 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek77

78 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Technikai menedzsment 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek78

79 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Alkalmazás menedzsment 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek79

80 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS IT működtetés menedzsment 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek80

81 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Szerepkörök 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek81

82 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Folyamatos fejlődés 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek82

83 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Célok 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek83

84 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Folyamatok 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek84

85 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS A mai előadás tartalma  Bevezető  Szolgáltatás életciklus  Szolgáltatás stratégia  Szolgáltatás tervezés  Szolgáltatás Áttérés  Szolgáltatás Működtetés  Folyamatos Szolgáltatás fejlesztés 2014. 07. 15.85Hálózati Operációs Rendszerek

86 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS A következő előadás tartalma  TMForum ■Frameworx ■eTOM – Üzelti folyamat keretrendszer ■Információs keretrendszer – SID ■Alkalmazás kerterndszer – TAM ■Integrációs kereterendszer – NOOS ■Üzleti metrikák 2014. 07. 15.86 Hálózati Operációs Rendszerek


Letölteni ppt "UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Hálózati Operációs Rendszerek ITIL (forrás: Georgiu Achilles."

Hasonló előadás


Google Hirdetések