Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaValéria Mezeiné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Bercsényi Miklós Gimnázium és Kollégium AJKP 2011
Intézményi ismertető Budapest OFI Bercsényi Miklós Gimnázium és Kollégium AJKP 2011
2
Bercsényi Miklós Gimnázium és Kollégium
Alapítva: 1946 Bercsényi Miklós Gimnázium és Kollégium AJKP 2011
3
Bercsényi Miklós Gimnázium és Kollégium AJKP 2011
A gimnázium épülete,Almásy u.1 Bercsényi Miklós Gimnázium és Kollégium AJKP 2011
4
Bercsényi Miklós Gimnázium és Kollégium AJKP 2011
A kollégium épülete Kossuth u.133. Bercsényi Miklós Gimnázium és Kollégium AJKP 2011
5
A Bercsényi AJKP bemutatása
2004-ben pályáztunk 2005. ben nyertünk n kaptuk az értesítést 2005/2006 tanévben indult a program 2009/2010- s tanévben érettségizett az első évfolyam Bercsényi Miklós Gimnázium és Kollégium AJKP 2011
6
Feladattervező elemzése (sikeres elemek)
5. c. Városi-kistérségi pályaválasztási napon való részvétel. Résztvevők: AJKP-s tanulók igazgatóság valamelyiktagja Programfelelős, pályaválasztási felelős Eszközök: laptop,projektor,szóró anyagok,prospektusok,pogácsa, alma,gimis logóval ellátott pólók, sapkák Bercsényi Miklós Gimnázium és Kollégium AJKP 2011
7
Feladattervező elemzése (sikeres elemek)
5. d. Iskolai honlapon való megjelenése a programnak Aktualizálás –folyamatos,utalás a honlapra Beiskolázás, 0 évf. kerettantervek,szabadi dős programok sulinet.hu Bercsényi Miklós Gimnázium és Kollégium AJKP 2011
8
Feladattervező elemzése (sikeres elemek)
17. c.Folyamatos visszajelzés a tanulók egyéni haladásáról és a továbblépés lehetséges irányairól az egyéni törődés keretében. EFT(egyéni fejlesztési terv) EFN(egyéni fejlesztési napló AJKP tanuló Szak.isk.igazgató szak.isk.tanár íbercsényi Projektfelelős család Bercsényi Miklós Gimnázium és Kollégium AJKP 2011
9
Feladattervező elemzése (sikeres elemek)
20. a. Tanulmányi ösztöndíj rendszer működtetése Programfelelős+ kollégiumvezető,csoportvezető ped.+a kollégiumi DÖK együttesen működtetik. Bevált forma(havi Ft) Bercsényi Miklós Gimnázium és Kollégium AJKP 2011
10
Feladattervező elemzése (sikeres elemek)
20. b. EFT-k keretében történő megállapodás a tanulók tanulmányi és egyéb céljairól, a tanulók egyéni vállalásait külön szerepeltetve Utalnék a 17. pontra Bercsényi Miklós Gimnázium és Kollégium AJKP 2011
11
Feladattervező elemzése (sikeres elemek)
21. Előítéletek kezelése: Nincs problémánk A gimnázium nem elitképző,tanulóink harmada 2H, hatoda 3H Bercsényi Miklós Gimnázium és Kollégium AJKP 2011
12
Feladattervező elemzése (sikeres elemek)
22. Multikulturális tartalmak közvetítése filmklub keretén belül. 2009/2010; 2010/2011 tanévben működik a Lukács Mozgóval közösen 10 film(DÖK-kel egyeztetve) Filmnaplót vezetnek,megbeszélik ,értelmezik a látottakat Bercsényi Miklós Gimnázium és Kollégium AJKP 2011
13
Feladattervező elemzése (sikeres elemek)
25.a mentori rendszer kialakítása a jelenleg részlegesen működő rendszerre alapozva Dokumentáció kidolgozva, egyeztetve, meghirdetve Beemelése az IMIP- be – folyamatban A 2010/2011- s tanév 2. felében működtetve Bercsényi Miklós Gimnázium és Kollégium AJKP 2011
14
Feladattervező elemzése (sikeres elemek)
28. Kooperatív alapelvek mentén szerveződött tevékenységek (csoportfoglalkozáson, csoportfoglalkozáson kívül, kooperációra épülő tanári fejlesztő műhelyek keretében). 28. a. Agyagozás, gyöngyfűzés, önismeret, vizuális kultúra, csoportfoglalkozás, sportfoglalkozás: mindezek kooperatív alapelvek mentén működnek a lehető legnagyobb mértékben. 28. b. A kirándulások kooperatív alapelvek mentén való szervezése és lebonyolítása. Bercsényi Miklós Gimnázium és Kollégium AJKP 2011
15
Feladattervező elemzése (sikeres elemek)
29. a. Projekt: felkészülés színdarab előadására, bemutató (0. évfolyam) Minden tanévben tavasszal kerül bemutatásra Színdarab,saját ötlet bemutatása Kompetencia területek fejlesztése Diákok,szülők,pedagógusok meghívása a bemutatóra(meghívó,felvétel készül) Bercsényi Miklós Gimnázium és Kollégium AJKP 2011
16
Feladattervező elemzése (sikeres elemek)
Jó gyakorlatok: Vizu, önismeret Bercsényi Miklós Gimnázium és Kollégium AJKP 2011
17
Feladattervező elemzése (kudarc elemek)
1. Stratégia készítése. -beiskolázás A 2010/2011-s tanévben 29 jelentkezőnk volt, szemben az előző évek 42,38- s tanulói jelentkezésekhez képest Az előző két évhez képest nagy visszaesés következett be, okait nem igazán értjük. Vizsgáljuk,keressük az okokat. Bercsényi Miklós Gimnázium és Kollégium AJKP 2011
18
Feladattervező elemzése (kudarc elemek)
15. Egyéni megállapodás a tanulók tanulmányi és egyéb céljairól: az egyéni fejlesztési terv kereteiben (0-os évfolyam: október 31., többi évfolyam: október 10., félévkor minden évfolyam: február 15.) A határidőket tekintve csúsztunk 2 hetet, néhány tanulót még beszéltünk át.(idő,elfoglaltság) Bercsényi Miklós Gimnázium és Kollégium AJKP 2011
19
Feladattervező elemzése (kudarc elemek)
28. Kooperatív alapelvek mentén szerveződött tevékenységek (csoportfoglalkozáson, csoportfoglalkozáson kívül, kooperációra épülő tanári fejlesztő műhelyek keretében) Szaktárgyi ,tanórai keretekben történő széleskörű alkalmazása a kooperatív módszernek Bercsényi Miklós Gimnázium és Kollégium AJKP 2011
20
Feladattervező elemzése (kudarc elemek)
családlátogatás Bercsényi Miklós Gimnázium és Kollégium AJKP 2011
21
Bercsényi Miklós Gimnázium és Kollégium AJKP 2011
„Az emberek miközben tanítanak, maguk is tanulnak.” (Seneca) Köszönöm a figyelmet! Bercsényi Miklós Gimnázium és Kollégium AJKP 2011
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.