Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Kísérlet
2
Kísérlet fogalma A kísérlet olyan kvantitatív eljárás, amely a függő és független változó közti ok-okozati összefüggés feltárását célozza. Közeg nem biotikus Mesterségesen megváltoztatott körülmények
3
A vizsgálati rendszer Kísérleti (teszt) csoport
Ellenőrző (kontroll) csoport Egymással ekvivalens csoportok!
4
Összehasonlító tesztek
Egy termék fogyasztóban keltett teljes megjelenési képe alkotórészek sokaságára vezethető vissza: A termék lényege (funkció, teljesítmény) A termék megjelenése (forma, anyag, szín) Csomagolás Márka Ár Felhasználási cél Technika, bánásmód Gazdaságosság
5
Összehasonlító tesztek csoportosítása I.
Tesztformák: Teljes teszt Parciálteszt Árteszt Csomagolásteszt Névteszt Ízteszt
6
Ízteszt Az ivólé Az íz leírása Egyáltalán nem egyezik
Teljes mértékben egyezik 1 2 3 4 5 Egzotikus Üde, friss Gyümölcs-ízű Édes Intenzív Finom
7
Összehasonlító tesztek csoportosítása II.
A tesztelés időtartama: Rövid idejű teszt Hosszú idejű tesz Dupla teszt A tesztelt termékek száma: Egyes (monadikus) teszt Összehasonlító (nem monadikus) teszt
8
Összehasonlító tesztek csoportosítása III.
A termékbemutatás módja: Vakteszt Azonosító teszt Részlegesen semleges termékteszt A teszt helye: Háztartásteszt Stúdió (karaván) teszt
9
Piaci tesztek Termék mind funkcionálisan, mind külső megjelenésében kész Fogyasztók és kereskedők valós piaci viszonyok közt hogyan fogadják a terméket Eladási hullámok elemzése Áruházi szimuláció módszere Irányított piaci tesztelés Tesztpiacok módszere Mistery shopping (álcázott vásárlás)
10
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.