Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Forgó Sándor: MULTIMÉDIA OKTATÓPROGRAMOK MINŐSÉGÉNEK SZEREPE A MÉDIAKOMPETENCIA KIALAKÍTÁSÁBAN Az Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézetében.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Forgó Sándor: MULTIMÉDIA OKTATÓPROGRAMOK MINŐSÉGÉNEK SZEREPE A MÉDIAKOMPETENCIA KIALAKÍTÁSÁBAN Az Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézetében."— Előadás másolata:

1 Forgó Sándor: MULTIMÉDIA OKTATÓPROGRAMOK MINŐSÉGÉNEK SZEREPE A MÉDIAKOMPETENCIA KIALAKÍTÁSÁBAN Az Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézetében folyó oktató- és kutatómunka tapasztalatai

2 Részlet az UNESCO grünvaldi dekrétumából (1982).
„Az iskola és a család közös felelőssége, hogy a gyerekeket, és a fiatalokat előkészítse egy olyan világra, amelyet a kép, a hang és a szó alkot. Gyermekeknek és felnőtteknek képeseknek kell lenniük arra, hogy ezt a három jelrendszert kölcsönös összefonódásukban is megfejtsék. Ez szükségessé teszi, hogy a követelményekhez hozzáigazítsuk a képzés legfontosabb céljait, amelyeket a „média – alfabetizálás” szóval foglalhatjuk össze.” Részlet az UNESCO grünvaldi dekrétumából (1982).

3 Mi is a médiakompetencia?
Első megközelítés: médiakompetencia olyan ismeretek birtoklását jelenti, amely képessé tesz a hatékony és kreatív médiahasználatra. Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet

4 A médiakompetencia szintjei
Más szemlélet szerint a poszt-indusztriális társadalom polgára számára alapvető feladat a média megértésének és értelmes használatának a képessége. Szintjei: Ösztönös médiakritika Médiaismeret Médiahasználat Médiakreativitás. (Dieter Backe idézi Komenczi B. Kis-T. L. ) Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet

5 KÖLCSÖNHATÁSOK... Munkaerőpiaci elvárások Oktatás MÉDIAKOMPETENCIA
kommunikáció, kreativitás, idegen nyelv, informatikai műveltség, médiaismeret... Oktatás kreativitás médiahasználat médiaismeret médiakritika (ösztönös) MÉDIAKOMPETENCIA A pedagógia célrendszer változásai Műveltség tartalom Megismerési folyamat Elektronikus (virtuális) tanulási környezet Tanterv elmélet Tanulás és személyiség elmélet MÉDIAINFORMATIKA szöveg, hang, állókép, mozgókép, tele-és tömegkommunikáció.

6 A KOMPETENCIA forráskészlete
Technológiai feltételrendszer Mondanivaló Tartalmi szolgáltatás Felhasználói elvárások A kompetencia tudatosítása Értékadás Hagyományok Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet

7 Médiakompetencia → médiainformatika
Médiakompetencia kialakítása a médiaismeret és az informatika fúziója révén létrejövő szakterület keretében valósul meg. Média- ismeret Média- informatika Informatika Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet

8 A médiainformatika általános célja
A korszerű, médiaismerettel kibővített informatikai ismeretanyag elsajátíttatása. Rendelkezzen a tanuló a médiumok általi információ-szerzés és önkifejezés kreatív képességével. A fentiek birtokában biztosítsa az „információs társadalom”-ban is az esélyegyenlőséget.

9 Főbb oktatási célkitűzések
Az elektronikus médiumok, szolgáltatások tudatos és kreatív használatához szükséges kompetenciák kialakítása. A mediális tartalmak értékalapú, kritikus megítéléséhez és befogadásához szükséges értékszemlélet és attitűdök kifejlődésének elősegítése. A mediális üzenetek tervezési, szerkesztési, ill. gyártási és értékesítési technikáinak megismertetése.

10 Az intézet filozófiája
Hozzáférés Nyitottság Kutatómunka, Tanulmányutak, Konferencia Interdiszcip-linaritás Team munka Társadalmi, piaci igények Érték-közvetítés (a tanári mesterség) Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet

11 Az intézet szervezeti felépítése
Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet

12 Oktatási tevékenységek...
1. Alaptevékenység Könyvtár-informatika szak, Kommunikációtechnikai mérnök A tanárszakok informatikai, oktatástechnológiai képzése 2. Tanárképzés 3. Nem tanári szakok Kommunikáció, gazdálkodás művelődésszerv. szociálped. Mozgóképkultúra, médiaismeret, Iskolai informatika, 4. Szakirányú tk. szak 5. Felsőfokú szakképz. Oktatás- és rendszerinformatika, Multimédiafejlesztő 6. AIFSZ képzés Médiainformatikus 7. Középfokú Szoftverüzemeltető

13 Médiaközpontú oktatások
Közművelődési Tanszék Kommunikáció Tanszék Média- informatika Intézet Rajz Tanszék Gazdaság- tudományi Intézet Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet

14 A Multimédia Kutatólaboratórium

15 A multimédia produkciók értékei
Ha azt akarjuk, hogy a digitális taneszközök elterjedjenek az iskolákban, először is meg kell győznünk a felhasználókat arról, hogy jók. (Yamada, Kárpáti A.) A multimédia produkciók értékei

16 Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet

17 Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet
A képzés eszközei Öt munkaállomásos non-lineáris editáló (PC) VHS kamerák SVHS kamerák HI8 kamera D8 kamera Mini DV kamerák DV kamera Két SVHS editáló Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet

18 A mozgóképes oktatás rendszere
Rajztanárok képzése: Két félév; 3-5 perces etűd, vizsgafilm. Videó speckoll. (szabadon választható): Egy félév, követelmény: szabadon választható műfajú mozgóképes mű. Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet

19 Művelődésszervező szak
Négy félév, követelmény hetente perces kulturális magazinműsor készítése. Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet

20 Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet
Film-videó szakirány Tantárgyak Videó-elmélet Készségfejlesztő gyakorlatok Videó-technikai alapismeretek Műfaji sajátosságok gyakorlati alkalmazása (filmes-, videós-, híradós szemlélet) „Tükör” kulturális magazin. Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet

21 Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet
Kommunikáció szak Három féléves tanegység, Követelmény: heti perces hírműsor szerkesztése. Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet

22 Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet
Film és számítógép Használata informatikai ismereteket is kíván. A hallgatóknak szélesebb körű megjelenési lehetőség a médiában. A növekvő hallgatói létszám kezelésének lehetséges alternatívája. Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet

23 Multimédia Kutatólaboratórium
Az állóképek, hang, mozgókép feldolgozás után itt történik a médimok integrálása Multimédiává. Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet

24 Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet
Továbbfejlesztés Elméleti elvek átültetése más területekre (a média informatizálódása – az informatika medializálódása). A rendszer kidolgozása. Gyakorlatorientált tevékenykedtetés. Lehetőségek: nevelés, szemléletváltás. Akadályok: megfelelő informatikai infrastruktúra hiánya, Külön utak az informatikában és a médiában. Megoldás: nyilvánosság, szakmai fórumok. Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet

25 Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet
Köszönöm a figyelmet. Dr. Forgó Sándor Eger, Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet


Letölteni ppt "Forgó Sándor: MULTIMÉDIA OKTATÓPROGRAMOK MINŐSÉGÉNEK SZEREPE A MÉDIAKOMPETENCIA KIALAKÍTÁSÁBAN Az Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézetében."

Hasonló előadás


Google Hirdetések