Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A nevelés stílusa.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A nevelés stílusa."— Előadás másolata:

1 A nevelés stílusa

2

3 nevelő hatás Szándékolt ráhatás
A nevelt szociokulturális minőségében maradandó változást idéz elő Egyéni képességek fejlesztése

4 A nevelés eredmény A nevelő hatás következménye „állapotváltozás”
A tanulói énkép: az általa megfogalmazott kompetencia-érzés befolyással van a teljesítményére

5 Szülők neveléssel kapcsolatos nézetei
1. Az iskola tisztességre neveljen 2. Az iskola az anyanyelv-elsajátítás színtere 3. gondolkodásfejlesztés Nem fontos: a vallási, politikai, színtér, a szórakozás és a játék „A jó gyereket nem kell nevelni”

6 A hallgatók neveléssel kapcsolatos nézetei
Az előzetes képzetek határozzák meg, mit tartanak fontosnak A képzés során ezt figyelembe kell(ene) venni A nevelési stratégiájukat ennek mentén tudnák kialakítani.

7 A hallgatói prekoncepció és a képzés eltérő volta miatt a hallgató úgy érzi, h. a képzés nem járul hozzá, hogy jó tanár legyen = gyenge átvitel Okai: hosszú távú rögzülés, Sztereotípiák hatása

8 Az elméleti fogalmak használata gondot okoz a gyakorlatban (:fogalmi térkép)
A pedagógiai tudás nem mozaik,- hanem rendszer-szerű

9 Tanárkép Hatalmi szerep (29%) Alkotó szerep (27%) Mesterség (19%)

10 A nevelési típusok Milyenek a nevelési eljárások
Ezen eljárások aránya a nevelési folyamat egészében Függőségi és tekintélyviszonyok

11 Baldwin: „kontroll-kapcsolat”: a demokratikus családok érdeklődőek, de agresszívek. A kontroll a konformizmusra hat, a kreativitás ellen = kevesebb agresszió

12 Melyik az ideális kombináció? (az engedékeny a negatívat is „engedi)
Ranschburg: Meleg-engedékeny Meleg-korlátozó Hideg-engedékeny Hideg-korlátozó Melyik az ideális kombináció? (az engedékeny a negatívat is „engedi)

13 Baumrind -szülői kontroll -a kapcsolat nyíltsága -érettség Törődés-gondozás, mely a fiúk-lányok esetében eltérő: a lányoknál eleve kisebb elvárások

14 A felnőtt nevelő hatása
A kortárs csoport hatása miatt kb. 10. életévtől a nevelős hatást külső hatásként értelmezik = ellenállóvá válnak (konfliktus) A közvetlen nevelői interakciók ellenkező hatást fognak kifejteni A nevelői tevékenység áttételessé válik Szükségletformálássá Aktivitássá A tevékenység folyamatában magában valósul meg

15 Negatív hatások: -A tevékenység és a magatartás túlszabályozása -Szabályok: a „közepes sántáknak mankó” -Szélsőséges spontaneitás

16 Direkt hatások -Szokások beidegzése -Magatartás-tevékenység kialakítása -tudatosítás., meggyőzés Indirekt hatások -Egyesekre irányul -A közösségi tev. Visszahat az egyénre -Kortársi interakciók


Letölteni ppt "A nevelés stílusa."

Hasonló előadás


Google Hirdetések