Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A nevelés stílusa
3
nevelő hatás Szándékolt ráhatás
A nevelt szociokulturális minőségében maradandó változást idéz elő Egyéni képességek fejlesztése
4
A nevelés eredmény A nevelő hatás következménye „állapotváltozás”
A tanulói énkép: az általa megfogalmazott kompetencia-érzés befolyással van a teljesítményére
5
Szülők neveléssel kapcsolatos nézetei
1. Az iskola tisztességre neveljen 2. Az iskola az anyanyelv-elsajátítás színtere 3. gondolkodásfejlesztés Nem fontos: a vallási, politikai, színtér, a szórakozás és a játék „A jó gyereket nem kell nevelni”
6
A hallgatók neveléssel kapcsolatos nézetei
Az előzetes képzetek határozzák meg, mit tartanak fontosnak A képzés során ezt figyelembe kell(ene) venni A nevelési stratégiájukat ennek mentén tudnák kialakítani.
7
A hallgatói prekoncepció és a képzés eltérő volta miatt a hallgató úgy érzi, h. a képzés nem járul hozzá, hogy jó tanár legyen = gyenge átvitel Okai: hosszú távú rögzülés, Sztereotípiák hatása
8
Az elméleti fogalmak használata gondot okoz a gyakorlatban (:fogalmi térkép)
A pedagógiai tudás nem mozaik,- hanem rendszer-szerű
9
Tanárkép Hatalmi szerep (29%) Alkotó szerep (27%) Mesterség (19%)
10
A nevelési típusok Milyenek a nevelési eljárások
Ezen eljárások aránya a nevelési folyamat egészében Függőségi és tekintélyviszonyok
11
Baldwin: „kontroll-kapcsolat”: a demokratikus családok érdeklődőek, de agresszívek. A kontroll a konformizmusra hat, a kreativitás ellen = kevesebb agresszió
12
Melyik az ideális kombináció? (az engedékeny a negatívat is „engedi)
Ranschburg: Meleg-engedékeny Meleg-korlátozó Hideg-engedékeny Hideg-korlátozó Melyik az ideális kombináció? (az engedékeny a negatívat is „engedi)
13
Baumrind -szülői kontroll -a kapcsolat nyíltsága -érettség Törődés-gondozás, mely a fiúk-lányok esetében eltérő: a lányoknál eleve kisebb elvárások
14
A felnőtt nevelő hatása
A kortárs csoport hatása miatt kb. 10. életévtől a nevelős hatást külső hatásként értelmezik = ellenállóvá válnak (konfliktus) A közvetlen nevelői interakciók ellenkező hatást fognak kifejteni A nevelői tevékenység áttételessé válik Szükségletformálássá Aktivitássá A tevékenység folyamatában magában valósul meg
15
Negatív hatások: -A tevékenység és a magatartás túlszabályozása -Szabályok: a „közepes sántáknak mankó” -Szélsőséges spontaneitás
16
Direkt hatások -Szokások beidegzése -Magatartás-tevékenység kialakítása -tudatosítás., meggyőzés Indirekt hatások -Egyesekre irányul -A közösségi tev. Visszahat az egyénre -Kortársi interakciók
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.