Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A PIZZAHÁBORÚ AZ EGYETEMRE JÖN

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A PIZZAHÁBORÚ AZ EGYETEMRE JÖN"— Előadás másolata:

1 A PIZZAHÁBORÚ AZ EGYETEMRE JÖN
Készítette: Békési Ágnes, Horváth Gábor, Lenger Alexandra, Lovász Imre, Németh Gabriella PTE-KTK, Termelésmenedzsment gyakorlat Pécs, 2010

2 Amerikai magánegyetem
lakosú városban (izolált a várostól) A kampusz jól koncentrált település: (minden sétatávolságra) Könyvesbolt Fodrászat Bank 3 étkezésre alkalmas hely

3 BSB Kft. Az egyetem menzaszolgáltatásáért felelős szervezet KÁVÉHÁZ:
Reggeli, ebéd, vacsora MENZA: Büfé rendszerű (igényesebb szolgáltatás) GRILLEZŐ

4 Felmérés A hallgatók nem elégedettek a BSB szolgáltatásaival OKAI:
Nem megfelelő ételválaszték A menzák szolgáltatási ideje és gyorsasága A hallgatók 84%-a rendelkezik autóval A hallgatók 62%-ának van hűtőszekrénye vagy mikrohullámú sütője Gyakran rendelnek ételeket a városból

5 PIZZÁVAL BŐVÍTIK A TERMÉKKÍNÁLATOT
A meglévő munkaállomány továbbképzése Házhozszállítás (kerékpárral) Telefonos rendelés A kereslet nőtt  újabb bővítés Nem elégséges a pizza készítő kapacitás Nőttek a kiszállítási idők Csoportos összejövetelekre történő pizza rendelés

6 A pizza forgalom elkezdett tetőzni
Megváltozott kereslet: Megnövekedett az olyan pizzavariációk iránti igény, melyek nem szerepelnek a menüben Pizza specialitások

7 Új diákcentrum az egyetem területén
Helyet biztosít egy új menzaudvarnak is Dunkin’ Donut Taco Bell Pizza Hut Más típusú ételkínálat + gyorsétkeztetés  növekszik a verseny !!!

8 A TERMÉK ÉLETÚTJA: Termék/ szolgáltatás tervezés / fejlesztés
Piaci bevezetés Növekedés Érettség Hanyatlás A különböző szakaszokban más és más stratégiát kell követni !!!

9 1. Termékfejlesztés: Felmérés:
Gyakorisága és minősége szoros összefüggésben van a vállalakozás eredményességével A fogyasztói ízlés, igény változásának követése  Felmérés: A valós fogyasztói igények és a piaci trendek alakulását vizsgálta A hallgatók nem elégedettek a szolgáltatásokkal  Pizzával bővítik a grillező termékkínálatát

10 2. Piaci bevezetés: Fogyasztói felmérések:
Ekkor találkoznak a fogyasztók tömegesen először a termékkel Kiderül, hogy valóban a piaci igényeket fejezi-e ki a termék  Fogyasztói felmérések:  A fogyasztók különösen elégedettek a gyors szolgáltatással és az ésszerűen alacsony árral

11 3. Növekedés: Emelkedett a forgalom és a nyereség
A mennyiségi növekedés minőségi változásokat igényel a vállalatvezetési kultúrában Olyan operatív folyamatot kell kialakítani, amely kezelni tudja a növekvő igényt

12 4. Érettség A pizza forgalom elkezdett tetőzni Megváltozott kereslet
Növekszik a volumen, csökkenni kezd a profit Cél: a termelékenység növelése, a ktg-ek csökkentése A folyamatos fejlesztésen van a hangsúly Termékdifferenciáció Előtérbe kerülnek az egyéniesített megoldások  Egyre népszerűbb a csoportos összejövetelekre történő pizza rendelés A pizza forgalom elkezdett tetőzni Megváltozott kereslet

13 5. Hanyatlás: Befejeződik a termék életútja
Csökken a profit és a forgalom volumene Az árcsökkentés a legegyszerűbb versenyeszköz Jelentős költségmegtakarítást kell elérni fennmaradás feltétele

14 Versenyképesség és versenyelőny
Versenyelőny birtoklása valamilyen területen versenyképességet jelent, amelynek legáltalánosabb dimenziói: 1. Költség 2. Minőség 3. Idő 4. Flexibilitás

15 1. A BSB-nek van-e versenyelőnye?
 hiszen a BSB az egyetem menzaszolgáltatásáért felelős egyetlen szervezet

16 2. Kezdetben Török hogy versenyzett a külsőkkel
2. Kezdetben Török hogy versenyzett a külsőkkel?? Mire helyezte versenyelőnyét? A kampuszon belül csak a BSB nyújt menzai szolgáltatásokat, de ez már a versenytársak kampuszon való megjelenése előtt sem volt elég  a hallgatók által fogyasztott ételek jelentős részét nem a BSB egységeiben vásárolták Felmérte a fogyasztói igényeket, és az eredményekre válaszolva alakították ki a pizzázót

17 3. A menza udvar megjelenésével mire kell helyezni a versenyelőnyét?
Új menzaudvar megjelenése: (Dunkin’ Donut, Taco Bell, Pizza Hut)  más típusú ételkínálat és a gyorsétkeztetés miatt növekszik a verseny !!! Követni kell a fogyasztói igényeket Azzal kell versenyezni, amiben BSB Kft. jobb, mint a leendő vetélytársai (ár?, idő?, flexibilitás?) Házhozszállítás

18 4. Ha megváltoztatná a verseny-prioritásokat, milyen hatással lesz ez a termelési folyamatra??
A változtatás szükséges: Kiindulva a tapasztalatokból Proaktív szemléletmód Versenyprioritás: HÁZHOZSZÁLLÍTÁS  Termelési folyamat átalakítása A pizzakészítő kapacitás növelése

19 5. Miként alakítaná ki új termelési versenystratégiáját?
A kiszállítást hangsúlyozzuk kiszállítási idő csökkentése A termékkínálat kibővítése új pizzavariációkkal a Pizza Hut kínálatából kiindulva kialakítani azt (direkt konfrontáció kerülése) Csoportos kedvezmények


Letölteni ppt "A PIZZAHÁBORÚ AZ EGYETEMRE JÖN"

Hasonló előadás


Google Hirdetések