Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vizsgálati módszerek Közlekedési zaj mérésének alapelvei - közút

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vizsgálati módszerek Közlekedési zaj mérésének alapelvei - közút"— Előadás másolata:

1 Vizsgálati módszerek Közlekedési zaj mérésének alapelvei - közút
Zaj- és rezgés Vizsgálati módszerek Közlekedési zaj mérésének alapelvei - közút

2 Közlekedési zaj mérése: Közút
A vizsgálat során a mérési idő alatt meg kell határozni a mérési ponton a közúttól származó alapzaj szerint korrigált - egyenértékű A-hangnyomásszintet (L'A e q ). MSZ : 1992 A közlekedési zaj mérése, Közúti zaj Amennyiben a mérés során a mintavételezéses mérési eljárást alkalmazzuk, úgy a t mérési idő több szakaszból áll; ezek a szakaszok a T megítélési időben egyenletesen követik egymást, egyenlő hosszúságúak és az egyes szakaszokban mért részeredmények a mérési eredmény kialakításában egyenlő súllyal szerepelnek. A mérési idő (a mérési szakaszok együttes időtartama) nem lehet kevesebb, a szakaszok kezdetének követési ideje pedig nem lehet nagyobb nappal 4, éjjel 2 óránál. (szabvány fejezete)

3 Mintavételezés vagy szakaszos mérés esetén a mérés eredményét az egyes szakaszokban mért - alapzaj szerint korrigált egyenértékű A-hangnyomásszintből (L'Aeqi) a következő módon kell meghatározni: ahol LAeqi az i-edik mérési szakaszban mért – alapzaj szerint korrigált – egyenértékű A-hangnyomásszint, dB; ti az i-edik mérési szakasz időtartama, s; K = 0, mivel a mérés a mintavételezéses mérési módszerrel történt; A közúti közlekedésből származó mértékadó A-hangnyomásszint meghatározása A mérés idején fennálló forgalmi helyzet időnként lényegesen különbözik az átlagostól. Ennek kiküszöbölésére meg kell határozni a közúti közlekedésből származó mértékadó A-hangnyomásszintet (LAM, kö).

4 A mértékadó forgalmi helyzethez tartozó zajállapot felmérése Mivel a közlekedési zajméréshez mértékadó forgalmi adatokkal nem rendelkezünk, így a szabvány bekezdése alapján az LAM, kö mértékadó A-hangnyomásszintet az alábbiak szerint határozhatjuk meg: Mértékadó forgalmi adatokkal nem rendelkező közút vizsgálata esetén LAM, kö = L'Aeq + Kü + Kh, ahol Kü a hónapok (üdülőszezon) szerinti korrekció; Az üdülőidényi személygépkocsi - forgalom relatív értékének meghatározása: július és augusztus hónapok átlagos személygépjármű forgalma április és május hónapok átlagos személygépjármű forgalma /A havi forgalmi adatokat „Az országos közutak évi keresztmetszeti forgalma” c. kiadványból vettük./ Ψ=

5 Az üdülőidényi gépkocsiforgalom
A hónapok szerinti korrekció (Kü) értéke, dB (ha a mérés a megjelölt hónapban történik) hónap Az üdülőidényi gépkocsiforgalom kicsi Ψ<1,4 közepes 1,4<Ψ<2,6 nagy 2,6<Ψ január 0,7 1,6 2,8 február 0,4 1,8 3 március 0,1 1 2 április 0,5 0,8 május június -0,3 -0,6 -1 július -1,8 -2,8 augusztus -0,7 -2 -3,5 szeptember -0,5 -0,4 október november december 1,2 2,2 Kh a hétvégi forgalom miatti korrekció, melynek értéke a mérési nap alapján 0, így Kh=0.


Letölteni ppt "Vizsgálati módszerek Közlekedési zaj mérésének alapelvei - közút"

Hasonló előadás


Google Hirdetések