Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaOrsolya Katonané Megváltozta több, mint 10 éve
1
A Mi-24-es helikopter porkiválasztó berendezésének vizsgálata Diplomamunka Mórocz László Gyula
2
A PZU elhelyezkedése a Mi-24-es helikopteren
4
A PZU szerkezete
5
A Fluent alkalmazása Fontosabb jellemzői: – a tömeg-, lendület-, és energiamegmara- dás alapegyenleteit oldja meg – véges térfogat módszer – cella-centrált – strukturálatlan hálót használ – szegregált
6
Előzetes megfontolások – Re > 300 000 → turbulens áramlás – 6%-os levegőelvezetés – szemcseméret: 1μm < d < 500 μm – sztochasztikus modell – portalanítási fok: m elvezetett por /m össz. besz. por – torlóponti nyomásveszteség
7
Az eredeti geometria hálózása
9
Az áramvonalak a statikus nyomás értékének (Pa) megfelelően színezve
10
Trajektóriák 1 μm Ø-ű szemcsékre az eredeti szerkezetben
11
Trajektóriák 10 μm Ø-ű szemcsékre az eredeti szerkezetben
12
Trajektóriák 50 μm Ø-ű szemcsékre az eredeti szerkezetben
13
Trajektóriák 100 μm Ø-ű szemcsékre az eredeti szerkezetben
14
A vizsgált kialakítások Az „üres” elnevezésű szerkezet a statikus nyomásnak (Pa) megfelelően színezett áramvonalakkal
15
A „Cranfield” elnevezésű szerkezet a statikus nyomásnak (Pa) megfelelően színezett áramvonalakkal
16
A „-5 fok” elnevezésű szerkezet a statikus nyomásnak (Pa) megfelelően színezett áramvonalakkal
17
A „NACA” elnevezésű szerkezet a statikus nyomásnak (Pa) megfelelően színezett áramvonalakkal
18
A „+5 fok” elnevezésű szerkezet a statikus nyomásnak (Pa) megfelelően színezett áramvonalakkal
19
Az „5 gyűrű” elnevezésű szerkezet a statikus nyomásnak (Pa) megfelelően színezett áramvonalakkal
20
A különböző konstrukciók összehasonlítása
21
Nyomásveszteségek összehasonlítása „üres”eredeti„+5 fok” „-5 fok” „NACA ” „Cranfiel d” „5gyűrű” Torlópon ti Nyomáse sés (Pa) 48120672027246824937381652 ω 0.13090.56180.55090.66360.77560.20370.4489
22
Trajektóriák 50 és 75 μm Ø-ű szemcsékre az „5 gyűrűs” szerkezetben
23
További vizsgálatok – más sűrűségű és belépő sebességű szemcsék – különféle hálózás és turbulencia modell – más peremfeltétel alkalmazása – a hajtómű és a PZU együttes vizsgálata – íveltség – kísérletek szükségessége
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.