Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaLéna Borbélyné Megváltozta több, mint 10 éve
1
A természettudományok helye a közoktatásban Szabó Gábor egyetemi tanár, Szegedi Tudományegyetem & ELFT főtitkár
2
…”az oktatás talán a legfontosabb, nemzeti versenyképességet erősítő elem”... “Az a veszély fenyeget, hogy Magyarország - hacsak nem helyez nagyobb hangsúlyt oktatási rendszerének továbbfejlesztésére - elveszítheti relatív versenyelőnyét olyan országokhoz képest, a- melyek felismerték, hogy ezt kiemelten kell kezelni.” Amerikai Kereskedelmi Kamara, 2004 január
3
Adatok a “European Innovation Scoreboard 2003”-ból
4
Felsőfokú végzettség a 25-64 éves korosztály %-ában
5
Évente kiadott műszaki/természettudományos diplomák a 25-29 éves korosztály %-ában (EU tagországok)
6
Évente kiadott műszaki/természettudományos diplomák a 25-29 éves korosztály %-ában (csatlakozó országok)
7
Az évente kiadott műszaki/természettudományos diplomák számának változása (%) (csatlakozó országok)
8
Stern, 2002 április
9
A “PISA 2000” felmérés néhány eredménye
10
15 évesek olvasási készsége
11
15 évesek matematikai készsége
12
15 évesek természettudományos készsége
13
Olvasási készség - szülők végzettsége
14
Képességek - szülők végzettsége
15
Az oktatás céljai Tájékozódási képesség a modern világban, ami nem azonos a modern tudományban való tájékozottsággal A társadalmi intelligencia növelése (okos állampolgárok) A modern gazdaság legfőbb erőforrásának előállítása (Ön)védelem a sarlatánság ellen
16
Az SZTE hallgatói önkormányzatának lapja, 2002 október
17
Értessük meg, hogy: a tudomány folytonos, a tudomány alapja a kételkedés, a globális problémáknak csak tudományos megoldása van, az eredmények felhasználásáért a társadalom felelős.
18
Problémák KÍSÉRLET eszköz, idő Tananyag megértés Esélyteremtő oktatás
19
Az oktatási rendszernek meg találnia a középutat az
20
alacsony követelményszint, és a
21
túlvállalás között.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.