Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

E-learning és a multimédia

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "E-learning és a multimédia"— Előadás másolata:

1 E-learning és a multimédia

2 Mit jelent az e-learning?
E? Elektronikus Learning? Tanulás

3 Mit jelent az E-learning?
Az e-learning olyan, számítógépes hálózaton elérhető képzési forma, amely a tanítási-tanulási folyamatot hatékony, optimális ismeretátadási, tanulási módszerek birtokában megszervezve mind a tananyagot és a tanulói forrásokat, mind az oktató-tanuló kommunikációt, mind pedig az interaktív számítógépes oktatószoftvert egységes keretrendszerbe foglalva hozzáférhetővé teszi a tanuló számára.

4 Az e-learning előnyei és hátrányai

5 Az E-learning előnyei:
a képzések átláthatóbbak, és rugalmasabbak, a képzések költséghatékonyabbak, az oktatási tartalom bővíthető és könnyen felújítható.

6 Az E-learning hátrányai:
bonyolult szervezési, szervezeti feladatokat igényel, kezdetben nagyobb költségbefektetés és kockázat.

7 Az oktatók számára az e-learning előnyei:
a tanítási folyamat nyomon követhető a tanításra koncentrálódhat a munka jelentős intézményi támogatás áll a tanár rendelkezésére

8 Az oktatók számára az e-learning hátrányai:
új típusú pedagógiai feladat megjelenése nagyobb ellenőrzési lehetősége van a fenntartónak az oktatás folyamatában

9 A hallgatók számára az e-learning előnyei:
csökkennek az oktatáshoz kapcsolódó járulékos költségek a tanulás a tanuló saját ütemében folyhat, bárhol és bármikor az oktatási anyag tárolható, és előhívható rendszeres kommunikáció a mentor és a hallgató társak között új technikai eszközök, szoftverek használatának elsajátítása

10 A hallgatók számára az e-learning hátrányai:
az oktatás személytelen és kevésbé interaktív az önálló tanulást meg kell tanulni bizonyos esetekben hiányzik az azonnal visszajelzés és érékelés megfelelő infrastruktúra hiánya

11 E-learning képzési formái
Kétfajta képzési formát különböztetünk meg: Szinkron Aszinkron képzés

12 Szinkron A szinkron képzésnél a tanár és a diák egyidőben van jelen az oktatási folyamatban, a diák bármikor kérdést tehet fel az oktatónak amire azonnal választ kap. Hátránya: Az időbeli kötöttség Módszerei: Telefonos konzultáció Chat Web előadás Web szeminárium

13 Aszinkron Az aszinkron képzésnél a diák és a tanár időbeni és térbeni teljes elkülönülését tételezi fel, tehát a tanuló egyedül veszi át a tananyagot. Módszerei: -E-book -Interaktív web tananyag - -Fórum -Oktatófilm

14 Az E-learning típusai:
Tanuló által irányított Elősegített Oktató által irányított Beágyazott e-learning Telementoring és e-coaching

15 Tanuló által irányított
Ennél a típusnál a tanuló nincs kapcsolatban az oktatóval, csak a tananyaggal. Az oktatóanyag tartalmazza az összes útmutatást, magyarázatot, mert a hallgató nincs kommunikációs kapcsolatban sem más diákokkal, sem az oktatóval Nincs mód az ellenőrzésre, nem lehet tudni, hogy a diák mennyit tanult. A felhasználó böngészőn keresztül használja az e-learning lehetőséget.

16 Elősegített A hallgatónak van lehetősége beszélgetésre, vitára más tanulókkal vagy az oktatóval. Az oktató nem tanít, hanem segít a problémák megoldásában, akár osztályozhat és kiértékelhet feladatokat és dolgozatokat. A megbeszélések egy fórumon zajlanak, de az oktató minden hallgatóval külön is felveszi a kapcsolatot.

17 Oktató által irányított
Ebben az oktatási formában valós idejű kommunikáció folyik: video- és audiokonferencia, chat, képernyő - vagy alkalmazás megosztás, telefonbeszélgetés. A tanulók a bemutatók nézéséhez médialejátszókat használnak. Itt is használnak fórumot, ahol a hallgatók egymással, illetve az oktatóval tarthatják a kapcsolatot, megbeszélhetik a problémákat, feladatokat helyezhetnek el. Ennél az e-learning típusnál a sávszélesség okozhat problémát, mivel a videokonferenciához szélessávú Internet szükséges.

18 Beágyazott e-learning
A beágyazott e-learning esetén beépített oktatás vagy segítségnyújtás található, amit a felhasználó azonnal használhat, ha segítségre van szüksége a probléma megoldásánál. A programot általában a tanuló gépére kell telepíteni. Ennél a típusnál a hallgató nincs közvetlen kapcsolatban az oktatóval, de a fórum segítségével, diáktársaival kapcsolatot tarthat fent.

19 Telementoring és e-coaching
A mentori kapcsolat általában hosszú idejű. A mentor és a hallgató között videokonferencia, internettelefon és más együttműködési eszközök biztosítják a kapcsolatot. Hagyományos értelemben vett oktatás itt nem folyik, mivel a mentor inkább tudást, tapasztalatot ad át. On-line coaching esetében rövid és jól definiált probléma megoldása történik. Itt az on-line coach konzulensként látja el a feladatát.

20

21 Köszönöm a figyelmet! Készítette: Veress Norbert


Letölteni ppt "E-learning és a multimédia"

Hasonló előadás


Google Hirdetések